Handige freeware

Wormwiel

Senior Member
TreeSize staat er niet bij.
Superhandig om te zien welke je grootste mappen of bestanden zijn die de meeste schijfruimte in beslag nemen.

Wouter Lobbestael

HWI Forum Crew
Zou een van de moderatoren Bandizip (en eventuele andere progammas) erbij willen zetten, mij lukt het niet i.v.m. maatregelen tegen spam.
Tenzij deze zich onderscheidt met de overige 5 die er al staan, zal ik deze er niet bijplaatsen, 5 compressie programma's lijktme meer dan genoeg keuze. Als we elk gratis alternatief van een programma erop zouden zetten zou het een eindeloos lange lijst worden. ;-)

onder media mis ik een speler die iets met muffin in de naam had, moet zeggen dat ik dat ook een erg fijn programma vond [wist ook je muziek in een soort 3d map in te delen en wist erg goed wat voor muziek bij elkaar paste qua smaak en tempo etc. dit was erg fijn met het shufflen van muziek zonder mijn klassieke nocturnes af te lossen met mijn terrordome collectie :p

en ik mis "advanced system care" van iobit, heb dit programma van mijn ict opleiding en voor onderhoud is ie toch wel ideaal

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug van weggeweest Mark? :) Fijn je terug te zien!

Ontopic: Is bandizip niet gewoon een alternatief voor winrar?
Bandizip is een alternatief voor Winrar ja, maar Bandizip is wel gratis (ookal is Winrar het ook..)

En ja, ik ben inderdaad terug miste je me? :D
Tenzij deze zich onderscheidt met de overige 5 die er al staan, zal ik deze er niet bijplaatsen, 5 compressie programma's lijktme meer dan genoeg keuze. Als we elk gratis alternatief van een programma erop zouden zetten zou het een eindeloos lange lijst worden. ;-)
Is toch mooi?
onder media mis ik een speler die iets met muffin in de naam had, moet zeggen dat ik dat ook een erg fijn programma vond [wist ook je muziek in een soort 3d map in te delen en wist erg goed wat voor muziek bij elkaar paste qua smaak en tempo etc. dit was erg fijn met het shufflen van muziek zonder mijn klassieke nocturnes af te lossen met mijn terrordome collectie :p
Ken het programma niet, anders zou ik hem erin laten zetten.
en ik mis "advanced system care" van iobit, heb dit programma van mijn ict opleiding en voor onderhoud is ie toch wel ideaal
Nee. Dergelijke programmas zijn schadelijk voor je computer en moet je gewoon niet gebruiken.
Handig lijstje.
Is het eerste programma geen Irfanview i.p.v. Infraview?
Bedankt en volgens mij wel, @Wouter Lobbestael of @Mark kunnen jullie dat aanpassen voor me? Ik weet dat jullie dat wel doen voor een ex-collega. ;)

Mark

HWI Forum Crew

pizzaman

Senior Member
Heb Passmark even weggehaald bij Stress testing trouwens, is louter een benchmark suite.

Ook HW.iNFO toegevoegd bij Monitoring, erg complete tool (en qua naam mooi overheen komt met HWI ;))
En ook eentje die je als portable app hebt op portableapps.com

Dietaahhhpro

Senior Member
Nee Winrar mag je niet gratis blijven gebruiken, het enige verschil met andere software is dat het gewoon blijft werken na de trial, maakt het niet minder verboden natuurlijk
Hoezo? Is Winrar na de trial dan illegaal als je dat blijft gebruiken? :oops:...

Zelf heb ik als cleaning programma onlangs revo uninstaller gedownload en ben daar ook erg tevreden over. Een zeer degelijke en uitgebreid cleaningprogramma.

Nee. Dergelijke programmas zijn schadelijk voor je computer en moet je gewoon niet gebruiken.
Heb je daadwerkelijk die ervaring met ASC? aangezien ik het op mijn opleiding heb gekregen en het daar ook aanbevolen werd heb ik het like al 4/5 jaar en vrijwel elke computer waar ik het opzet presteert wel daadwerkelijk zichtbaar beter. ook bij me vrienden krijg ik nooit klachten, eerder bedankjes omdat het virussen en malware weet te verwijderen die AVG enzo niet wegkrijgen.. moet daarbij wel zeggen dat ik iedereen de betaalde ultimate versie geef maar ook de gratis versie heb ik nooit klachten over gehad.

Mocht het inderdaad schadelijk zijn is er dan geen enkel alternatief dat alle functies die ASC bied ook in 1 overduidelijk beeld aanbied? bij voor baat dank

ook bij me vrienden krijg ik nooit klachten, eerder bedankjes omdat het virussen en malware weet te verwijderen die AVG enzo niet wegkrijgen..
Er zijn andere programmas om virussen te verwijderen echter vereisen zulke programmas een flinke training en kennis, hier ga ik niet over in discussie.
Mocht het inderdaad schadelijk zijn is er dan geen enkel alternatief dat alle functies die ASC bied ook in 1 overduidelijk beeld aanbied?
Dat mag je zelf uitzoeken.

Wel is het misschien leuk om dit even te lezen. Neem bijvoorbeeld dit stukje tekst:
Dit is een beetje een omstreden punt, maar goed…de maker van deze software is in handen van Iobit. Iobit is een chinees bedrijf gelegen in Shanghai. Er zijn op het internet geruchten verspreid dat Iobit belangrijke virus database informatie heeft gekopieërd van MalwareBytes. Dit zijn puur geruchten, maar goed de chinezen hebben een verdachte reputatie als het gaat om software ontwikkeling.
Voor mij is dat ookal voldoende om een dergelijk programma 'rechts' te laten liggen.

Dietaahhhpro

Senior Member
Die discussie gaan we niet houden. Het lijkt me logisch dat je moet betalen als de proefperiode voorbij is.
Het was niet mijn bedoeling een discussie uit te lokken over illegale activiteiten, het was eerder een onwetende vraag vanuit mijn kant waar ik niets verder achter zocht en puur uit interesse gezien ik het programma zelf al jaren gebruik. Jij maakt er echter een heel ander verhaal over, wat overigens jouw taak niet (meer) is om zo te reageren...
Er bestaan voldoende programma's waar je zowel een gratis als een betalende versie van hebt, ik wist niet dat het illegaal was dit programma te gebruiken na 30 dagen, je krijgt er ook geen meldingen over trouwens... Bij deze weet ik dat nu wel en gaan we hier inderdaad niet verder meer over in discussie.

Bovenaan