1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Schets Golden Ratio By Tijgervarken

Discussie in 'HWI/Cooler Master/MSI Casemodcompetitie 2015' gestart door Tijgervarken, 12 jan 2015.

1. Tijgervarken

Tijgervarken Master of Modding

Sinds:
    12 jan 2015
    Voor de meesten ben ik op Hardware.info redelijk nieuw denk ik, dus eerst maar even een deel voorstellen en dan de ideeën. Ik ben 15 jaar, zit nu ong. een 8 maanden in het modden. Heb mijn eerste mod een maand geleden afgerond. http://forum.highflow.nl/f34/cip-night-shades-mod-tijgervarken-16562/ (helaas geen HWI workblog, omdat ik simpelweg geen tijd had). Ik zit in het 4de jaar van VWO, doe technasium en vindt computers bouwen en modden dus leuk.

Hierbij een schets van mijn eerste idee. (komt nog een rendered sketchup foto, maar school tentamens gaan even voor.)
    SDC11235.JPG
    Het onderwerp is gulden snede, ik vind wiskunde namelijk geweldig en ben er op die manier op gekomen.
    Alles hoeken die verandert worden gaan dus berekend worden met de gulden snede. De link met ECO, wordt de kleurstelling, wit met groen, of zwart met groen. De gulden snede is een constante waaruit vele dingen uit de natuur zijn opgebouwd. Komt bijvoorbeeld ook de vormen van ogen van insecten (hex mesh).

2. CM Jasper

CM Jasper Bedrijfsaccount

Sinds:
    26 mei 2014
    Ik vind de wiskundige kijke op je build erg interessant. ben benieuwd naar de rendered versie:)

3. Larsiano

Larsiano Geband

Sinds:
    12 dec 2013
    Wiskunde is heel leuk maar met alleen een schets van een deur die overigens op de meeste kastdeuren lijkt kom je niet zo ver :D

-welk doel heeft de kast
    -welk materiaal
    -welke tools?
    -welke hardware
    -welke koeling
    -welke maat

etc etc

4. Tijgervarken

Sinds:
    12 jan 2015
    Ik weet het, ik ben alleen te druk om alles op een rijtje te zetten e.d.
    Ik hoop vrijdag te kunnen beginnen met de sketchup en dat dan renderen, heb namelijk zoals al gezegd een toetsweek die druk is. Maar ik heb al over alles nagedacht, alleen nog niet op een rijtje gezet. Komt allemaal nog, geduld!

5. MSI Official Account

MSI Official Account Bedrijfsaccount

Sinds:
    9 aug 2012
    Sketchup is overigens niet verplicht hoor, mocht je je ideeën sneller / ook kunnen uitwerken op papier, is dat prima. We zijn natuurlijk wel benieuwd naar wat meer details :)

6. Tijgervarken

Sinds:
    12 jan 2015
    Hier alvast een idee van hoe en wat. Het is een soort "plakboek", ik plak nuttige foto's en ideeën erin.

Bijgevoegde bestanden:

7. Tijgervarken

Sinds:
    12 jan 2015
    Niet alles kon in 1x dus hier de rest.

Bijgevoegde bestanden:

8. Tijgervarken

Sinds:
    12 jan 2015
    renderen 10.jpg
    Ben een beetje met render[in] bezig geweest, omdat het mij een snelle indruk geeft en ik het dus mooi vaak kan updaten en dus aan jullie laten zien. Het zijpaneel van de 915 lijkt op een aantal vlakken. Dit zal echter aan 1 stuk zijn, alleen wou sketchup niet meewerken.

En antwoorden op de vragen van Larsiano:
    - De kast moet zoals gewoonlijk alle componenten houden van een pc, maar ook een statement maken.
    -Het materiaal wordt van mdf gedaan, dikte nog niet bekend, omdat dit makkelijk te vormen is en dus een foutje makkelijk ongedaan gemaakt kan worden. Ook zal er mesh en plexi worden gebruikt op bepaalde plekken. Als textuur had ik plasti dip en een soort vinyl bedacht (vinyl wat op houdt lijkt).
    -Tools zijn standaard, dremel, zaag, sleeving dingen noem zo maar op.
    -Hardware, standaard aangeleverd spul en intel pentium (niet zeker welk model waarschijnlijk de anniversaire versie) omdat pentium weinig energie verbruiken. Geen GPU, deze neemt stroom en dat wil ik laag houden. HDD, heb nog 1TB WD Green liggen, en wil MX100 SSD erbij plaatsen.
    -Koeling spreekt voor zich, CM Seidon.
    -Maat, standaard HAF 935 + extra bovenkant ong. 10cm extra dus.

9. Tijgervarken

Sinds:
    12 jan 2015
    render kleurenblind....jpg
    Ik weet dat het een kleurenkermis lijkt, maar zo is het gewoon later makkelijk te renderen. yolo.jpg
    Hier met ietsjes nettere kleuren.
    Ben vooralsnog bezig met het extreior, maar zal in de loop van de week ook bezig gaan met het interior.
    Als je goed kijkt door de windows kun je misschien al een glimp opvangen van iets (mysterieus/ of niet...)

10. MSI Official Account

MSI Official Account Bedrijfsaccount

Sinds:
    9 aug 2012
    Leuk om te zien dat je ook naar de 3D renders bent overgestapt. Geeft toch weer een andere indruk van je idee :)

11. Tijgervarken

Sinds:
    12 jan 2015
    render update 6.jpg
    render update 5.jpg render update 4.jpg render update 3.jpg render update 2.jpg render update.jpg
    Hier nog een aantal renders, ik vind dat ze voor zich spreken. Mochten er toch nog vragen zijn stel ze.
    Note: De zijpanelen moeten wit zijn, dit is een fout van render[in].

12. Tijgervarken

Sinds:
    12 jan 2015
    Hier nog een aantal renders. Heb dus al een top i/o gemaakt. En wou daar een aquaero plaatsen die een flow-/en hitte sensor in de seidon 120 heeft. Deze gaat dus gemod worden. update 5.jpg

update 3.jpg update 2.jpg
    update 1.jpg

Bijgevoegde bestanden:

13. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    Hoe zit dat knopje aangesloten onder die Aquaero? Ziet er erg krap uit namelijk als daar nog een pcb met knopje achter moet.
    Het is zeker een leuk concept, maar heb mijn twijfels over de haalbaarheid.

Hoe ga je die Aquearo (rotwoord) zo schuin monteren? Kan je daar wat meer over vertellen?

14. Tijgervarken

Sinds:
    12 jan 2015
    Zag ik ook al, ik dacht misschien het houten deel wat verlagen om zo ruimte te maken voor de aansluitingen.
    Wordt in ieder geval vervolgd.

Sw333t vindt dit nuttig.
  15. Tijgervarken

Sinds:
    12 jan 2015
    Het grote grijze vak is dus de aquaero (aqr is miss handige afkorting). Render [in] vondt het plaatje blijkbaar niet leuk en plaatste dus een grijz vlak.... aquere iddeee.jpg
    aquaero idee.jpg
    Dit is van achter, had een lichtpunt moeten aanmaken die overbelichte dus sorry daarvoor.

16. Tijgervarken

Sinds:
    12 jan 2015
    render.....png
    Hier dus een idee van hoe ik de hexagons erin wil plaatsen. Deze wil ik in de window laten laseren. Als hier dan ligt op valt van een LED-strip onder aan de case, dan geeft dit een mooi visueel effect.

Sw333t, .M.I.K.E.Y. en MSI Official Account vinden dit nuttig.
  17. Tijgervarken

Sinds:
    12 jan 2015
    Hier nog een paar "snelle" berekeningen van The Golden Ratio [de gulden snede]. Dit wordt ook wel uitgedrukt als de Griekse letter Phi [Phibonacci] en ik heb dus bewezen dat het klopt en ook laten zien wat je ermee kan. Mocht ik door zijn naar ronde 2, is het mogelijk om een kleine uitleg te geven [wiskundeles...]. Mocht je nu al vragen hebben over berekeningen stel ze gerust :D

Bijgevoegde bestanden:

18. Tijgervarken

Sinds:
    12 jan 2015
    Hierbij wat ik als voorkant wou plaatsen, wat in de renders als mesh is geplaatst http://i.ytimg.com/vi/ic74gyYGoRo/maxresdefault.jpg
    De bedoeling is dus om met acrylic de onderste witte laag te maken en dan met hout [vinyl] de bovenste laag te maken. Ik wil dan leds gaan plaatsen in het plastic zodat dit als het ware gaat "gloeien".

MSI Official Account vindt dit nuttig.
  19. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    AUB niet meer iets wijzigen of toevoegen op de inzending, de inzendingsperiode is sinds 12.00 uur vandaag gesloten!

20. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010