1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Goedkope printer rond de 50 a 70 euro

Discussie in 'Printers, scanners en all-in-ones' gestart door Dabomb, 20 feb 2019.

1. Dabomb

Dabomb Senior Member

Sinds:
    9 jul 2012
    Tijdje al geen printer meer gehad.. Heb nog wel een oudje staat van 1998 alleen zijn op de nieuwere computers en besturingssystemen geen drivers meer voor..

Ik was al een tijdje aan het zoeken voor een goede printer voor een veel duurdere prijs.
    Aangezien ik momenteel flink moet bezuinigen zit het er niet erin om meer dan 50 a 70 euro aan een printer uit te geven.

Uit het verleden heb ik nog wel wat slechte ervaringen opgedaan met HP en canon..
    Zo was bij HP het inkt altijd vrij duur en bij canon buiten de garantie de printer abrupt defect gegaan.
    Ben niet meer in bezit van een moderne printer en weet ook niet meer wat voor nieuws te krijgen zijn.
    Ik snap dat je nog steeds een goedkopere en dure segementen hebt.. Maar op technologie niet weet dat er allemaal veranderd is..

Ik zoek een printer om vooral snelle prints te maken. (vooral zwart / wit) (simpele dingen printen)

Wat met vooral tegen zit is.. de kosten om te printen..

Dingen zoals,

- geen alternatieve mogelijk op goedkopere alternatieve inkt (sommige merken laten dat niet toe)
    - Printer cardridges die minder inhoud hebben zodat je sneller weer nieuwe inkt moet aanschaffen.
    - Verbruik van de printer
    - Printers die de cardriges niet helemaal leeg maken, en dan laten weten dat ze al leeg zijn om je zo op kosten te jagen.

Ik zoek een printer waarmee je toch wel vrij lang mee kan printen en dus grotere cardriges heeft
    Printer inkt goed betaalbaar is / een alternatieve inkt mogelijk is.

Welk merk moet ik dan nemen? Ben zelf geneigd om voor een Epson te kiezen. Eventueel anders misschien toch een canon..

Voor de rest is het fijn als de printer snel kan printen met zwart. Iets minder snel op kleur is geen probleem.

2. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    Ik heb zelf een zwart/wit laserprinter aangeschaft na 3 kleuren printers wegens uitdroging weg te hebben gegooid.
    Zit 1 grote cardridge in die zo,n 1000 a4 tjes kan drukken met hoge snelheid.
    Voor 70 euro heb je een goede inclusief cardridge voor 1000 prints.
    Vervangende cardridge kost echter wel snel 50 euro.

3. Dabomb

Dabomb Senior Member

Sinds:
    9 jul 2012
    Niet echt wat ik zoek.. In die laser printers zitten toners en die zijn inderdaad niet goedkoop.
    Wilde het liever toch bij inktjet houden..

4. taXoudant

taXoudant Senior Member

Sinds:
    11 apr 2003
    HP Envy 4520. Via je netwerk > wifi mogelijkheid. HP Instant Ink inschakelen en gratis abonnement voor 15 printjes afnemen per maand. Inkt krijg je gratis toegestuurd. Voor mij werkt dat super in de afgelopen anderhalf jaar. Als je veel print betaal je een bedrag in de maand voor de inkt. Zodra ze leeg raken stuurt HP je nieuwe.

5. Enigma147

Enigma147 Senior Member

Sinds:
    19 apr 2009
    Je moet niet kijken naar aanschafprijs van toner/inkt, maar naar de prijs van een printje. Een zwart wit laserprinter is per printje veel goedkoper dan een budget kleuren inkjet. En nog een belangrijk ding als je hem niet heel veel gebruikt: toner kan niet uitdrogen.

wailingwimmy vindt dit nuttig.
  6. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    Zo te lezen lijkt het erop dat je onvoldoende frequent print om printerbezit te kunnen verantwoorden.
    In zo'n geval heb ik bijv. destijds besloten dat het meer waard is er geen te bezitten. Is dat iets voor jou?
    Een print- of kopieerwinkel is dan een goed alternatief. Die hebben vaak de betere printer staan die al je wensen in vervulling kunnen laten gaan voor een fractie van printerbezit. Stop je prints op een stickie en kom vanachter je computer vandaan.
    Nederland is erg mooi in de lente :)

Sw333t vindt dit nuttig.
  7. psychosammie

psychosammie Senior Member

Sinds:
    17 jul 2008
    Ben het met @Enigma147 eens. Voor af en toe een zwart/wit afdrukje ben je beter af met een laserprinter.

Mijn vader doet aan fotobewerking en afdrukken. Hij moet wekelijks een afdrukje maken anders krijg je gedonder met verstoppingen. Dat los je op door te cleaneren maar dat kost weer veel inkt. En dan hebben we het maar niet over de prijs van 6 cartridges.

Zelf ben ik als jaren happy met een brother laserprinter. Ik doe een jaar met toner. Alternatieve toners zijn goed verkrijgbaar en werken prima.

Lees dit artikel maar eens. Is wel van 2017 maar zoveel is er niet veranderd: https://nl.hardware.info/reviews/7530/11/laserprintertest-instapwerkpaardjes-conclusie

Geen idee of je aan 70 euries genoeg hebt voor een goedkope laserprinter.