goedkoop PC ?

MZw

Senior Member
Alle 3 de systemen zullen bijv een game als Overwatch waarschijnlijk wel op 720 met low/medium settings kunnen spelen...
Met de 2200G zou het ook op Full-HD moeten kunnen.
Ik zou doorsparen en het budget groter maken ;)
Gezien het vertrekpunt vrees ik een meerjarenplan.
maar wat vinden jullie hiervan?
Met een goed B450-moederbord kun je inderdaad de cpu upgraden naar een zwaardere Ryzen 2xxx of Ryzen 3xxx cpu.
Het overklokpotentieel van Ryzen is beperkt, een B450 overklokt zichzelf al in beperkte mate.
Corsair LPX 3000mhz is prima.
NX100 kan, maar als je wilt upgraden, dan zou ik direct een behuizing met standaard twee fans kiezen:
https://www.techpowerup.com/251398/antec-presents-the-nx100-atx-case-with-transparent-side-panel
240 GB adata Kan ik zonder type weinig over zeggen, gezien het beperkte prijsverschil zou ik de grotere en redelijk snelle Gigabyte kiezen.
Later een externe videokaart toevoegen kan prima, mits je voeding voldoende zwaar is en over de juiste PEG-aansluitingen beschikt. Een CM MWE 550W zal niet snel een beperking zijn.

wailingwimmy

Senior Member
Ik zou zelf ook voor nieuw gaan maar je moet de centjes en het geduld wel hebben.
Volgens mij wil TS gewoon nu gamen dus laat hem gewoon iets gebruikts kopen binnen zijn budget.
We hebben hem al gewezen op de risico's, dan kan hij toch gewoon zijn eigen keuzes maken ?
cpu: Intel(R) Core(TM) i5-3350P CPU @ 3.10GHz
ram: 8GB DDR3
gpu: NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti
is dat goed?
Hiermee kan je overwatch gewoon op redelijke settings @1080p spelen.

Manyuken

Senior Member
Of hij moet gewoon tweedehands een PS4 (Pro) op de kop tikken voor een leuk bedrag ;)
Kan ie ook Overwatch spelen :p

jurrian120

Senior Member
Jullie vergeten dat op moment je gebruik gaat maken van de iGPU je een deel van je RAM inlevert. Dus dan word die 8GB RAM ineens 7.5 GB of zelfs nog minder. En dan gaat het al helemaal lastig. Zeker als je weet dat een beetje W10 al 2 GB verbruikt. Dan heb je nog weinig achtergrond services draaien.

JB56

Senior Member
Volgens mij wil TS gewoon nu gamen dus laat hem gewoon iets gebruikts kopen binnen zijn budget.
We hebben hem al gewezen op de risico's, dan kan hij toch gewoon zijn eigen keuzes maken ?
Natuurlijk kan dat.
Maar TS blijft zelf steeds weer vragen of dit of dat wél goed is, ondanks alle adviezen. Worden we dan door jou geacht te roepen: nu is het wel goed oid???:rolleyes:

EEN NAAM

Member
Hiermee kan je overwatch gewoon op redelijke settings @1080p spelen.
deze build is van een vriend van mij die overwatch speelt op 1080p mid high settings niet wat ik wou bouwen
ben niet echt van de console's en opdeze pc ga ik eigenlijk 90% gamen en dan miss spotify/discord op de achtergrond hebben soms yt/twitch maar dat wat het wel

JB56

Senior Member
Jullie vergeten dat op moment je gebruik gaat maken van de iGPU je een deel van je RAM inlevert. Dus dan word die 8GB RAM ineens 7.5 GB of zelfs nog minder. En dan gaat het al helemaal lastig. Zeker als je weet dat een beetje W10 al 2 GB verbruikt. Dan heb je nog weinig achtergrond services draaien.
Klopt ook.

Manyuken

Senior Member
Die 2200g snoept tussen de 256MB en de 2048MB van je werkgeheugen af. Dus het wordt allemaal erg krap en het is gewoon niet echt bepaald futureproof...

wailingwimmy

Senior Member
Natuurlijk kan dat.
Maar TS blijft zelf steeds weer vragen of dit of dat wél goed is, ondanks alle adviezen. Worden we dan door jou geacht te roepen: nu is het wel goed oid???:rolleyes:
Daar heb jij ook een punt.
Hij moet zijn eigen keuzes maken maar daar heeft ie klaarblijkelijk moeite mee.
ik haak af in dit topic.

Manyuken

Senior Member
oke oke futurproof niet perfect maar kan je hiermee het komende 1-2 jaar mee door? zo ja ben ik klaar met deze topic?
Dan nog de vraag wat voor games wil je gaan spelen?... Blijft het bij Overwatch? Ja dan kan je op medium/low settings wel gamen op 1080p volgens mij. De wat nieuwere (en vooral grafisch zwaardere games) zoals bijvoorbeeld The Division 2 gaan gewoon niet goed draaien... Ook al gooi je er 16GB in bijvoorbeeld... Daar is die interne GPU echt te zwak voor :(
Of je moet genoegen willen nemen met <20 fs..

EEN NAAM

Member
dit is mijn steam libraby ik zou deze spellen gewoon kunnen spelen behalve ark dat lijkt me een zwaar spel maar de rest

daarnaast zou ik overwatch en apex wel willen spelen

Manyuken

Senior Member
ow ik speel geen nieuwste van de nieuwste maar ik wil wel graag overwatch, csgo, rust spelen
CSGO is sowieso geen probleem, eigenlijk een stokoud spel haha.
Overwatch zal redelijk draaien ga ik vanuit.
Rust ken ik niet :( Dus daar kan ik je geen advies over geven.

Manyuken

Senior Member
dit is mijn steam libraby ik zou deze spellen gewoon kunnen spelen behalve ark dat lijkt me een zwaar spel maar de rest

daarnaast zou ik overwatch en apex wel willen spelen
Apex is wel wat zwaarder volgens mij.... En Just Cause 3 is ook volgens mij een relatief zwaar spel?

Manyuken

Senior Member
800x600 met 20fps.. wow...
Dat is wel erg laag hoor aangezien je een spel als Overwatch gewoon strak op minimaal 60 FPS wilt kunnen spelen :(
En dat minimaal op fullHD :eek:

Bovenaan