goedkoop PC ?

EEN NAAM

Member
weet niet waar ik dit moet vragen maar weet iemand toevallig waar ik goedkoop 2e hands computers kan halen waarbij ik wat dingetjes er in prop zoals een gpu en er op kan game dat lijk me het makkelijkst en goedkoopst:) graag in nederland wil het liefst onder de 100$ kome als dat kan

EEN NAAM

Member
ik kijk yt daar kan het kan het hier vast ook wel ik bdl sites waar ik 2e hands pc kan halen voor normale prijs en tips waar ik op moet letten

quiller

Senior Member
ok... En typ het nu even in deftig nederlands want hier staan woorden, afkortingen en zinsconstructies in waar ik geen touw meer aan kan vastknopen.

EEN NAAM

Member
ik kijk youtube daar kan het dus kan het hier waarschijnlijk ook wel wat ik bedoel is zijn er goede sites die 2e hands pc verkopen voor goede prijs en tip waar ik op moet letten!
aub

JB56

Senior Member
ik kijk youtube daar kan het dus kan het hier waarschijnlijk ook wel wat ik bedoel is zijn er goede sites die 2e hands pc verkopen voor goede prijs en tip waar ik op moet letten!
aub
Een site met gamewaardige pc's voor $100 in Nederland? Dat kan ik veilig zeggen: nee, die zijn er niet. Ik durf zelfs te stellen dat ze nergens te vinden zijn. Ja, volgens de eigen reclame misschien wel, maar dat gaat nergens over.

Een tip? Lees je eens in, dan snap je waarom jouw idee nergens over gaat.

LaCrimosa

Senior Member
Is dit serieus bedoeld?
Eerlijk gezegd, ik weet ook niet meer wat hij wilt. Loopt over het forum verschillende vragen te stellen, waar hij blijkt min of meer geen oren heeft en dan komt hij naar 2de hand pc's vragen aan 100 Euro.

Nogmaals: wat is de doelstelling, TS, wat heb je reeds en wat is je budget in totaal, zo dat we je kunnen helpen met een systeem waar je baat bij hebt.

Etxalar

Senior Member
Een site met gamewaardige pc's voor $100 in Nederland?
Die zijn er niet. Je zult zelf onderdelen bij elkaar moeten schrapen van 2e hands sites zoals Marktplaats en Tweakers v&a.
In NL betalen we in € dus met $ kom je nergens. $100 = €88.

Manyuken

Senior Member
Ik zou zeggen lekker langs een kringloopwinkel langslopen en kijken of er een redelijke basis te vinden is en daarna rondvragen bij vrienden/familie etc om te zien of er iemand een GPU ofzo heeft.

EEN NAAM

Member
zal vast aan mijn liggen maar er is vast wel een manier om een PC te vinden/bouwen voor maar 100-200 euro waarmee je kan game

wailingwimmy

Senior Member
zal vast aan mijn liggen maar er is vast wel een manier om een PC te vinden/bouwen voor maar 100-200 euro waarmee je kan game
“Game” is een ruim begrip.
Heel lichte games op 720p gaat nog net lukken.
Maar waarom ga je niet gewoon zelf op marktplaats kijken om te zien wat je voor 200 euro kan kopen ?

xzandr

Senior Member
YouTube...dan snap ik 't wel, dit soort ideeën komt hier vandaan:
Het is vooral lang leve de lol en je moet het niet te serieus nemen, dat doen ze zelf ook niet. :D

JB56

Senior Member
Oh zeker wel. Alles dat je nodig hebt is een breekijzer en een eigenaar die niet thuis is.....:confused:

Je bedrag is totaal niet realistisch. Voor dat geld is alleen oud spul te koop, waarmee je hooguit 10 jaar oude games kunt spelen, mits alles nog werkt....

Roel1966

Senior Member
PC te vinden/bouwen voor maar 100-200 euro waarmee je kan game
Hooguit misschien een retro game pc waarop je oude games kan spelen, maar moderne games kan je al vergeten.
graag in nederland wil het liefst onder de 100$ kome als dat kan
Zoals al eerder geschreven kan je dat wel vergeten en hooguit bij kringloopwinkels, maar zelfs daar weten ze ook wel de waarde van iets. Je zal dan toch ook eens richting E-bay moeten gaan kijken en ook daar blijft het evenzogoed een gok.

EEN NAAM

Member
ik snap dat het in nederland wat lastiger gaat dan in Amerika enzo maar ik zie een
cpu - i5 3550
Mobo - asrock h61m-dgs
Ram - 8gb ballistix 1600mhz
voor 125 euro
dan haal ik nog de overige benodigheden zoals
gpu - gtx 470 50 euro
ssd - 120 gb kingston a400 22 euro
case - goedkope case gratis
psu - 500 watt gratis
komt uit op 197 euro
waarschijnlijk moet ik er niet veel van verwachten maar 720p low settings?

Manyuken

Senior Member
120GB SSD is leuk voor Windows. 1 beetje modern spel erop en hij is vol...
Daarbij is de GTX 470 een gpu die waarschijnlijk al geen updates meer krijgt en wellicht ook een slechte ondersteuning heeft onder Windows 10 bijv.
Maar waar haal je een gratis 500 watt voeding? En wat voor kwaliteit kan je daar van verwachten?....
720p in low settings is met deze setup vaak al niet eens haalbaar bij moderne games.
Heb zelf een i7 dualcore (6e gen) laptop met 8GB en een 2GB Nvidia Quadro M500 kaart erin en spellen zoals the Division draaien zelf op 720 met alles ultra low niet eens...10fps ong.. :(

Bovenaan