1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Gigabyte RTX2060 6GB Overheat bij de meest simpele games

Discussie in 'Videokaarten & 3D-chips' gestart door DefendR, 12 mei 2019.

1. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Dat zal kunnen. Bij CPU's weet ik dat Intel/AMD daar een hele kit aan OEM's meeleveren maar of dit bij GPU's ook zo is weet ik niet.

Zelf zal ik het juis graag hebben dat hij wat hoger loopt. Als daarbij vSync aan staat zal hij alleen maar 100% load krijgen als het echt nodig is.

DefendR vindt dit nuttig.
  2. Mdevries

Mdevries Geband

Sinds:
    28 apr 2019
    Temp limit is 85 graden voor de Gigabyte RTX 2060.

Je hebt de versie met twee fan`s, de temps zijn vrij normaal voor deze kaart. Koel oplossing is niet de beste namelijk.

3. DefendR

DefendR Member

Sinds:
    7 jun 2016
    In oa msi afterburner staat de standaard temp-limit op 83 graden. Deze kan je max op 87 graden zetten

4. Mdevries

Mdevries Geband

Sinds:
    28 apr 2019
  5. Eighty Three

Eighty Three Senior Member

Sinds:
    17 aug 2017
    Reset msi AB eens 2100+ is wel erg hoog voor een stock GPU boost 3.0

6. Mdevries

Mdevries Geband

Sinds:
    28 apr 2019
    GPU Boost 4, wellicht zit daar het verschil.

7. DefendR

DefendR Member

Sinds:
    7 jun 2016
    Waarschijnlijk was er iets mis bij de instellingen, want hij blijft nu niet door boosten. Hij boost nu naar +-2000mhz, zoals aangegeven op de pagina van gigabyte, en als de temperatuur te hoog wordt gaat de coreclock rustig naar beneden totdat hij stable op 79 graden loopt. Bedankt allen!

8. LaCrimosa

LaCrimosa Senior Member

Sinds:
    20 mrt 2012
    Eerlijk gezegd, off the record, bij Gigabyte indien problemen met hun producten in samenwerking met hun software, terugsturen onder het motto "Werkt niet zoals geadverteerd" en omruilen naar een ander merk zonder pardon. Na mijn recentste ervaring/aanvaring met Gigabyte waar een van hun grafische kaarten conflicten gaf, in vorm van artefacten en BSOD's, met hun eigen software heb ik het wel geleerd met dit merk.