1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Gezocht: Cooler Master CM690II USB 3.0 toppanel

Discussie in 'Archief Te Koop Gevraagd' gestart door rcor, 27 apr 2017.

Topicstatus:
Gesloten, verdere reacties plaatsen is niet mogelijk.
  1. rcor

rcor Member

Sinds:
    5 aug 2009
    Beste mede Hardware.info leden 1930723.big.jpg ,

Voor mijn Cooler Master CM690II Advanced behuizing ben ik op zoek naar een USB 3.0 toppanel.

Momenteel bezit mijn CM690II de oude, standaard USB 2.0 toppanel welke ik graag geupgrade zie naar USB 3.0 aangezien ik binnenkort een nieuwe computer wil gaan inbouwen in de kast welke ondersteuning zal hebben voor front USB 3.0 aansluitingen.

Mocht er iemand zijn die deze toppanel heeft liggen in nette staat en hem wel wil verkopen neem dan even met mij contact op. Ik heb zeker serieuze interesse.

Met vriendelijke groet,

Roel Cornelissen (Rcor)

Laatst bewerkt: 27 apr 2017
  2. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Ik denk niet dat iemand dit heeft liggen en velen echt niet dat top panel eruit gehaald hebben om er USB 2.0 in te gaan zetten, maar ik zag net op de site van Coolermaster zelf dat ze die top panels los verkopen.

3. rcor

rcor Member

Sinds:
    5 aug 2009
    De bedoeling is eigenlijk juist om te upgraden van USB 2.0 naar USB 3.0... Haast heeft het niet, want ik heb een lossen module voor de 5,25 inch inbouw plekken gevonden en dat werkt ook, maar mocht ik een USB 3.0 toppanel kunnen aankomen is dat uiteraard een mooiere oplossing (betere afwerking)...

Maar goed, de top panel zelf levert Cooler Master ook niet meer en de losse module waar jij naar linkt past spijtig genoeg niet in de toppanel van de USB 2.0 versie... Even goed toch bedankt voor het meedenken.

PS.: eventueel een complete Cooler Master CM690II advanced kast met USB 3.0 toppanel is ook welkom, mits de kast voor een schappelijke prijs weg mag en hij in nette staat is...

Laatst bewerkt: 27 apr 2017
  4. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Ja dat is mij helemaal duidelijk maar ik niet denk dat er mensen zijn die dan zo'n los USB 3.0 panel te koop aan bieden omdat zij met hetzelfde punt als jij gezeten hebben en hun USB 2.0 panel omgebouwd hebben.

Even voor je opgezocht maar dat is de Cooler Master CM690 II Advanced, een tussenmodel denk ik tussen de CM690II en III.

5. rcor

rcor Member

Sinds:
    5 aug 2009
    Ja, dat model kast bedoelde ik eigenlijk ook... Meteen aangepast zodat het direct duidelijk is...

6. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Heb je nu de variant met 2x USB, 2x audio, eSata? Die prints zullen zeldzaam zijn ja.

7. rcor

rcor Member

Sinds:
    5 aug 2009
    Ja, dat is de print die ik heb... Als de toppanel vervangt met die van de USB 3.0 variant (en daarmee ook de afwerking aan de boven zijde) heb je in eens ook USB 3.0 poorten aan de bovenzijde... Je moet dan wel de Esata poort opgeven, maar dat is anno 2017 met USB 3.0 externe harde schijven geen ramp meer...

8. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    Heb je ook contact gezocht met Cooler Master, ze hebben namelijk alleen de meest gangbare producten in de webshop staan. Wellicht hebben ze het wel, maar niet in de webshop staan.

Even een belletje en wellichr hebben ze gewoon hetgeen dat je zoekt.

9. rcor

rcor Member

Sinds:
    5 aug 2009
    Dank voor je reactie, maar ik ben bang dat de onderdelen voor de CM690II advanced niet meer gemaakt worden en dat er alleen rest voorraad is die opgemaakt wordt... Daar mijn lokale computer winkel Xarmac Systems in Horst mij deze toppanel via hun of een andere weg ook niet meer konden leveren...

Voor nu heb ik gewoon de 5,25 inch USB 3.0 oplossing van een Coolermaster HAF kast ingebouwd zitten, werkt ook, maar is minder fraai dan de echte toppanel... Dus als ik die nog ergens zou kunnen aankomen is dat altijd mooi meegenomen, maar er is geen haast bij en het is ook geen must have... Het is slechts een wens die niet perse hoeft te worden vervult (hoewel ik 'm graag in vervulling zie gaan)...

10. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    Cooler Master heeft een gigantische hoeveelheid spareparts in hun magazijn wat niet toegankelijk is voor lokale pc boeren of webshops.

Zo zocht ik een onderdeel van een CM Media (al >10 jaar niet meer leverbaar) en dat hadden ze nog in een bak liggen.

Nee heb je, ja kun je krijgen.

11. gamer dénis

gamer dénis Senior Member

Sinds:
    8 dec 2007
    Ik zou toch proberen om coolermaster een mailtje te sturen.
    Ook ik heb meerdere malen (oude) onderdelen gekocht bij hun die niet in de webshop stonden.

12. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Random I/O is nog steeds prut vergeleken met eSata. En CPU verbruik is hoger.

Alleen sequential read / write is toegenomen met USB3.0 vs 2.0

Die zoeken 2 minuten en dan geven ze het ook op natuurlijk. Gewoon zelf contact opnemen met CM. Sommige bedrijven hebben belachelijke voorraden van onderdelen liggen.

Een paar jaar geleden nog te maken gehad met een fabrikant die uiteindelijk papieren tekeningen uit de jaren ´80 doorfaxte. Die hadden ze niet digitaal. Diverse onderdelen hadden ze nog wel, hehe

13. rcor

rcor Member

Sinds:
    5 aug 2009
    Zojuist contact gehad met Coolermaster en wat Xarmac Systems zei klopt. De toppanel wordt niet meer gemaakt en ze hebben zelf geen voorraad meer (en dus kunnen ze 'm ook niet meer leveren). Het ziet er naar uit dat ik verbannen ben tot tweede hands overname van een (beschadigde) kast met nette usb 3.0 toppanel / de toppanel als los verkocht onderdeel...

Ps.: ik doe al jaren zaken met Xarmac Systems en ik weet zeker dat zij overal veel moeite voor doen... Zakelijk gezien heb ik ook ervaringen met hun en toen wij een Dell Optiplex 7010 hadden met afgebroken aan / uit knop (iemand had de pc ongelukkig om gestoten) heeft hij veel uitzoek werk gedaan om aan het print plaatje te komen... Deze kon hij niet aankomen...

Als hij flauw was geweest had hij ons of een geheel nieuwe pc aangesmeerd omdat dit onderdeel niet meer leverbaar was... In plaats daarvan had hij netjes de aan de hand van een andere print plaat die ik 'm had aangeleverd de juiste losse knop erbij gezocht en deze op de plek van de oude gesoldeerd... Daarna kon de pc gewoon weer netjes aan / uit gezet worden...

De service is daar gewoon TOP!

Laatst bewerkt: 4 mei 2017
  14. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Je kunt natuurlijk ook een ander passend printplaatje zoeken, al wordt dat lastig met de eSata erbij. Of anders de huidige doorzagen en alleen het USB deel vervangen. Met wat lijm moet dat wel te regelen zijn.

Zelf heb ik recent van een 12 jaar oude Chieftec kast het frontpanel vervangen door eentje met USB3.0

Topicstatus:
Gesloten, verdere reacties plaatsen is niet mogelijk.