Geweldig idee, personeel gezocht, wie wil mij helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roel1966

Senior Member
User systemen
@Jan-Groot , je komt met een idee hoe je via slechts software een pc of ander apparaat 1000 keer sneller kan maken maar voor de uitvoering hiervan zoek je programmeurs. Vind je zelf ook niet dat dit niet echt geloofwaardig is wanneer je zelf geen kennis van programmeren hebt en geeneens kan beoordelen of het wel mogelijk is. En tja ik kan er niets aan doen maar dit klinkt voor mij als een goedkoop verkooppraatje van een of ander dubieuze software fabrikant waarvan er velen zijn.

Hetzelfde geld ook wel voor gratis internet en bellen wat je niet zomaar via een legale weg kan bewerkstelligen en dit wel erg naar het grijze/zwarte gebied toe gaat. Ik geloof vast wel dat er ergens een of ander lek in het mobiele systeem te vinden valt maar evenzogoed blijft het dan niet legaal wanneer je daar gebruik van zou gaan maken. Neem van mij maar aan dat je binnen de kortste keren een van de providers in je nek hebt zitten en die vast niet naar je toe komen om je te bedanken.

Kortom, vind dit wel erg richting broodje aap verhaal gaan.

pizzaman

Senior Member
User systemen
@Roel1966 ik deel je analyse van de waarschijnlijkheid, maar laten we er niet bij voorbaat van uit gaan dat hij er zelf niet in gelooft. Misschien heeft hij, zoals je aangeeft, wel een idee waarvan hij niet kan beoordelen dat het onrealistisch is. Of is hij een beetje in de war. Vooral in dat laatste geval stel ik voor dat we hem op een respectvolle manier tot inkeer proberen te brengen wat betreft zijn ideeën.

Ook vind ik de formulering van je plannen getuigen van weinig kennis van hard- en software.
'Minimaal 100.000 tb's in een hardschijf van bijvoorbeeld: 1 kb te stoppen'
Je 'stopt' geen data in een hardeschijf, die sla je op of die schrijf je op een hardeschijf.
Dit betekent dat indien je een hardschijf van 1000 tb's zou hebben
Een harde schijf van 1000tb bestaat niet, de grootste HDD hier in de prijsvergelijker is 16tb.
Dit is simpele basiskennis die jij blijkbaar niet bezit
Je komt dus niet echt over als een 'genie' met een IQ van 160+
Dat moet je wel zijn om te bedenken hoe 100.000tb op de ruimte van 1kb op kan slaan, dan kan je ons bv ook haarfijn uitleggen hoe een zwart gat werkt en hoe het heelal is ontstaan.

Nee, de enige tekst die normal overkomt in je topic is 'Gratis internet en bellen, zonder provider'
Zoals al gezegd is dat een bekende scam en ik vermoed zo dat je de rest erbij hebt gefantaseerd om die scam een beetje geloofwaardiger te maken.
ik heb echter zelden zo'n slechte poging gezien.

Laatst bewerkt:

quiller

Senior Member
User systemen
100000 euro op mijn bankrekening van 1000 euro... ik heb alleen enkele rijkeren nodig om de resterende 99000 te storten!!!! (ik denk dat dit zelfs realistischer is :p)

Alleen het weer krijg je gratis. Voor al het overige moet betaald worden of wordt een vorm van tegenprestatie verwacht.
Vanwege het feit dat jij gratis internet en bellen aanbied, dat is al veel vaker geroepen en dan blijkt het uiteindelijk toch niet zo gratis.
Ik begrijp jullie, maar het is mogelijk met een app/programma. Ik begrijp hoe jullie je voelen, maar in plaats van mij te oordelen, geef het een poging. Jullie zullen verbaasd zijn. Helemaal gratis internetten, met slechts een simkaart. Het lijkt een verhaal uit een andere wereld, maar het is mogelijk. Ik zit hier niet te liegen, anders was ik hier niet gekomen.

De plannen zijn onrealistisch. De meeste mensen hier begrijpen dat en zullen niet willen helpen. Wel kunnen we @Jan-Groot helpen om te checken hoe realistisch de plannen zijn als je daar behoefte aan hebt. Lees: om uit te leggen waarom de plannen niet realistisch zijn. Zo niet dan heeft deze thread niet zoveel nut.
Je zult van gedachten veranderen als een blik werpt op het idee. Laten we het volgende doen: Wie geinteresseerd is, mag hier posten. Vind je het idee niks, dan houdt het op. Je hoeft ze alleen te bekijken en je beslissing te nemen.

@Jan-Groot , je komt met een idee hoe je via slechts software een pc of ander apparaat 1000 keer sneller kan maken maar voor de uitvoering hiervan zoek je programmeurs. Vind je zelf ook niet dat dit niet echt geloofwaardig is wanneer je zelf geen kennis van programmeren hebt en geeneens kan beoordelen of het wel mogelijk is. En tja ik kan er niets aan doen maar dit klinkt voor mij als een goedkoop verkooppraatje van een of ander dubieuze software fabrikant waarvan er velen zijn.

Hetzelfde geld ook wel voor gratis internet en bellen wat je niet zomaar via een legale weg kan bewerkstelligen en dit wel erg naar het grijze/zwarte gebied toe gaat. Ik geloof vast wel dat er ergens een of ander lek in het mobiele systeem te vinden valt maar evenzogoed blijft het dan niet legaal wanneer je daar gebruik van zou gaan maken. Neem van mij maar aan dat je binnen de kortste keren een van de providers in je nek hebt zitten en die vast niet naar je toe komen om je te bedanken.

Kortom, vind dit wel erg richting broodje aap verhaal gaan.
Het is anders dan je denkt. Het gaat via een programma/app, lijkt een beetje op Whatsapp, helemaal legaal. Ik ben geen crimineel en ga niemand in de problemen brengen. Als je wilt, kan ik jou het idee geven, dan zul je zien dat ik het meen. Het is echt een superidee, alleen wist ik niet dat ik zoveel negatieve reacties zou krijgen. Ik ben eerlijk en (oprecht???). Wie mij wil helpen, krijgt de ideeën, als je ze leest, zul je merken dat ze volledig legaal zijn en wij niks gevaarljks doen.

Ik begrijp jullie, maar het is mogelijk met een app/programma. Ik begrijp hoe jullie je voelen, maar in plaats van mij te oordelen, geef het een poging. Jullie zullen verbaasd zijn. Helemaal gratis internetten, met slechts een simkaart. Het lijkt een verhaal uit een andere wereld, maar het is mogelijk. Ik zit hier niet te liegen, anders was ik hier niet gekomen.
Vertel dan maar eens iets meer over die simkaart.
Is die ook gratis of is dat het verdienmodel ?

Ook vind ik de formulering van je plannen getuigen van weinig kennis van hard- en software.
'Minimaal 100.000 tb's in een hardschijf van bijvoorbeeld: 1 kb te stoppen'
Je 'stopt' geen data in een hardeschijf, die sla je op of die schrijf je op een hardeschijf.
Dit betekent dat indien je een hardschijf van 1000 tb's zou hebben
Een harde schijf van 1000tb bestaat niet, de grootste HDD hier in de prijsvergelijker is 16tb.
Dit is simpele basiskennis die jij blijkbaar niet bezit
Je komt dus niet echt over als een 'genie' met een IQ van 160+
Dat moet je wel zijn om te bedenken hoe 100.000tb op de ruimte van 1kb op kan slaan, dan kan je ons bv ook haarfijn uitleggen hoe een zwart gat werkt en hoe het heelal is ontstaan.

Nee, de enige tekst die normal overkomt in je topic is 'Gratis internet en bellen, zonder provider'
Zoals al gezegd is dat een bekende scam en ik vermoed zo dat je de rest erbij hebt gefantaseerd om die scam een beetje geloofwaardiger te maken.
ik heb echter zelden zo'n slechte poging gezien.
Ik schrijf op deze manier omdat mijn Nederlands ver van perfect is. Wat dit idee betreft, ik zei het al, ik weet niet of het mogelijk is, maar de andere zijn dit wel en volledig legaal.

Je zult van gedachten veranderen als een blik werpt op het idee. Laten we het volgende doen: Wie geinteresseerd is, mag hier posten. Vind je het idee niks, dan houdt het op. Je hoeft ze alleen te bekijken en je beslissing te nemen.
We zijn allemaal geïnteresseerd denk ik zo, wie wil het onmogelijke nu niet zien ?
We geloven je gewoon niet.
Dus kom maar op met je ideeën en overtuig ons.

Laatst bewerkt:
We zijn allemaal geïnteresseerd denk ik zo, wie wil het onmogelijke nu niet zien zien ?
We geloven je gewoon niet.
Dus kom maar op met je ideeën en overtuig ons.
Het idee mag gratis zijn, maar ik wil het kunnen beschermen, ervoor zorgen dat het tot het einde van mij (en de persoon die mij helpt) blijft. Ik heb een paar voorwaarden voordat ik ze weggeef. In andere woorden, je zult een geheimhoudingsverklaring moeten tekenen. Maar ik voel me een beetje teleurgesteld. Ik dacht dat ik positieve reacties zou krijgen, want het idee is best wel uniek. Dus wie de ideeën wil hebben, moet eerst een NDA tekenen, waarna ze het krijgen.

Ik schrijf op deze manier omdat mijn Nederlands ver van perfect is. Wat dit idee betreft, ik zei het al, ik weet niet of het mogelijk is, maar de andere zijn dit wel en volledig legaal.
Je Nederlands in de vervolgposts is meer dan prima, je openingspost heeft meer weg van een script dat je volgt om de taal van je doelgroep te spreken.
Nu kom je over als hetgeen je bent, een professionele verkoper die zich flexibel aanpast aan het publiek dat ie heeft.
En ik moet zeggen dat je dat best aardig doet, en je laat je niet snel uit het veld slaan.
Als mede sales professional kan ik dat wel waarderen maar je zet je skills in voor een in mijn ogen verderfelijke manier van verkopen.
Of om in de taal van je oorspronkelijke doelgroep te spreken; mensen iets in de maag splitsen waar ze niks aan hebben.
Als je product zo goed is als jij zegt heeft het deze verkoopmethodes niet nodig.

Het idee mag gratis zijn, maar ik wil het kunnen beschermen, ervoor zorgen dat het tot het einde van mij (en de persoon die mij helpt) blijft. Ik heb een paar voorwaarden voordat ik ze weggeef. In andere woorden, je zult een geheimhoudingsverklaring moeten tekenen. Maar ik voel me een beetje teleurgesteld. Ik dacht dat ik positieve reacties zou krijgen, want het idee is best wel uniek. Dus wie de ideeën wil hebben, moet eerst een NDA tekenen, waarna ze het krijgen.
Wat het allemaal nog ongeloofwaardiger maakt is dat je nu ook weer blijk geeft van een hoge mate van professionaliteit.
Professioneel genoeg om te weten welke kanalen je moet aanspreken om hulp te krijgen indien het hier echt om een uniek idee gaat.
De methode die je hier toepast verraad je intenties.

En om nog ff op je NDA terug te komen, je kan ons toch best vertellen wat die simkaart kost ?
Daar is toch niks geheims aan ?

Roel1966

Senior Member
User systemen
Dus wie de ideeën wil hebben, moet eerst een NDA tekenen, waarna ze het krijgen.
Zoals je zelf schrijft wil je de software gratis gaan aanbieden en dan is het heel ongebruikelijk dat mensen die mee willen doen dan wel een soort van NDA moeten ondertekenen. Dan kijk ik b.v. naar grote namen als Linus Thorvalds die de kernel van Linux ontwikkeld heeft maar ik bijna zeker weet dat Linus nooit iemand gevraagd heeft een NDA te ondertekenen.

Mijn vermoeden is dan ook dat er toch achter de schermen ergens een soort van verdienmodel achter zit en ergens in de kleine lettertjes van zo'n NDA ook minder leuke verplichtingen staan. Dus ik denk dat je toch eerst wat meer openheid en duidelijkheid zal moeten gaan brengen voor dat mensen daadwerklijk met je in zee willen gaan. Je hoeft hierbij niet je volledige idee te schrijven maar je kan wel al in grote lijnen de hele opzet schrijven.

Laatst bewerkt:

pizzaman

Senior Member
User systemen
Het is anders dan je denkt. Het gaat via een programma/app, lijkt een beetje op Whatsapp, helemaal legaal. Ik ben geen crimineel en ga niemand in de problemen brengen. Als je wilt, kan ik jou het idee geven, dan zul je zien dat ik het meen. Het is echt een superidee, alleen wist ik niet dat ik zoveel negatieve reacties zou krijgen. Ik ben eerlijk en (oprecht???). Wie mij wil helpen, krijgt de ideeën, als je ze leest, zul je merken dat ze volledig legaal zijn en wij niks gevaarljks doen.
Roel is al eeuwen een kundige, behulpzame en betrouwbare bezoeker van dit forum. Je kunt hem vertrouwen, ook zonder NDA, om 1 op 1 je plannen te checken. En als je hem in een persoonlijke conversatie hebt overtuigd van je plannen zullen er zeker meer mensen interesse hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan