1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Geschikt?: Dell S2417DG: Games/Films + G-synch

Discussie in 'Monitoren' gestart door hage, 12 okt 2017.

1. hage

hage Member

Sinds:
    15 sep 2002
    Hoi HHI'ers,

Ik ben nog steeds bezig een pc samen te stellen. In november hak ik de knoop door.
    Ik zal mijn pc vooral voor gamen gaan gebruiken en om films kijken.

Ik las vandaag een review over deze monitor. En ik kreeg zo mijn twijfels over dit beeldscherm.
    Hij is heel geschikt voor FPS games. Bij andere soort games is hij minder geschikt. Ik dacht daar iets gelezen te hebben dat je de G-synch niet kon uitzetten.

Weet iemand hoe minder mooi/snel die spellen dan zullen worden?

Om een idee te geven wat ik wil gaan spelen:
    Company of Heroes 2, Far cry 3-5, Squad, GTA V, Rainbow Siege, Escape from Tarkov, Hitman,
    Call of Duty WO II(singleplayer), Wolfenstein I + II, Ghost Recon Wildlands, Shadow Tactics,
    Doom (Single Player), Division, Batman, Dying Light, Homefront, Tomb Raider, The Evil Whitin, Mafia III, Battlegrounds, Assassin's Creed Syndicare + Origin

Mijn toekomstige game pc specs:
    Kan misschien verandert worden naar Intel.
    1080 kaart (geen TI)
    Ryzen 5 1600X
    16 GB DDR4

Mijn toekomstige monitor

Max 550-600 Euro
    23 Inch - 25 Inch
    2560 x 1440
    144 Hz (Ik had nooit problemen met mijn 60 Hz, het schijnt dat je veel lekkerder op kunt werken en mee kunt spelen. Bovendien wil ik nu zo langzamerhand echt op ultra niveau kunnen spelen.)

G-Synch
    Deze monitor heeft G-synch ondersteuning. Ik lees meer positieve verhalen erover dan negatieve verhalen.
    Ik vraag mij af of ik echt G-synch nodig zal hebben, gelet op de games die ik ga spelen? Op mijn oude scherm is mij die tearing echt nooit echt opgevallen. Dus waarom zal ik nu dan een G-synch nodig hebben?

Wat denken jullie?

Kijkhoek met films kijken
    Een ander belangrijk punt zijn de kijkhoeken. Voor gamen maakt het niet zoveel uit, als je er recht voor zit. Voor het kijken van films kan dit wel een probleem zijn.
    Ik zit voor mijn monitor, maar dan wel een stuk lager.
    Op mijn huidige monitor Synmaster P2370 vervormde de kleuren vaak.

Heeft iemand ervaring met deze kijkhoeken mee?

TN panel
    Gelet op de soort games die ik speel, leek mij een TN panel het beste panel.
    IPS klinkt heel mooi, maar ik heb die snelheid voor gamen nodig.

bedankt voor de antwoorden ..

2. Jeroen germers

Jeroen germers Senior Member

Sinds:
    28 aug 2012
    Je wilt kleurbereik voor films = ips en geen tn paneel.
    je wilt ultra, dat zit wel goed met je gekozen systeem.
    23-25", dan zal ik voor 24" gaan.
    144Hz is zeker fijn spelen, ermee werken merk je niks van.
    je gaat met v/g sync naar de cap van 144 fps ipv 60 fps.
    IPs monitoren zijn snel zat voor games, je moet ook geen reviews van een jaar of 2 geleden bekijken. De meeste al niet alle ips panelen zitten op 1 ms (5ms) en 5 ms word al eeuwen gebruikt als de standaard.

Gsync is Vsync maar dan hardware matig in de monitor gebouwd en voor nvidia. Is het een leuke optie? (ik heb freesync) jazeker, mocht je een keer Vsync nodig hebben, dan zet je gsync aan, gsync voorkomt input lagg die vsync kan creëren, daarbij kan ik mijn freesync gewoon in me monitor menu aan/uit zetten, ik ga er dan ook van uit dat gsync diezelfde optie heeft.

"wat denken jullie?"
    Ik ben zelf ook een gamer en film/serie kijker op de pc. Mijn ervaring is dat een IPS scherm een must is, ben een maand a 2 geleden zelf overgestapt van TN naar IPS, een wereld van verschil (positieve zin). Verder zal je nieuwe systeem all die spellen met gemak op ultra draaien.

3. hage

hage Member

Sinds:
    15 sep 2002
    Bedankt voor je bericht.

Voor mij staat gamen op de eerste plek. Ik speel vooral fps.
    welke games speel jij en welke videokaart heb je?

Denk je dat ik G-synch nodig heb, als ik een 144hZ en een 1080 kaart heb.
    Ik wil rond de 144Hz blijven spelen. En ik begrijp dat G-synch het aantal hZ pakt, die ik op dat moment niet kan pakken. Ik neem aan dat men bedoelt boven de 144 Hz.
    In dat geval, is G-synch misschien niet voor mij nodig.

Ik wil een Nvidia kaart. Dus FreeSynch valt af.

4. Van der berg

Van der berg Senior Member

Sinds:
    18 apr 2005
    IPS kan heel goed als gaming monitor functioneren en zijn al behoorlijk laag met overdrive aan! Volgens Hardware.info moet een scherm 16ms en lager zijn om goed te kunnen gamen op het scherm en veel IPS schermen zitten daar onder.

Ik vind het wel een hoop geld hoor als je €500 a €600 voor een 23 tot 25 inch wilt hebben. Want in die prijsklasse heb je meestal al een hele leuke opties: o.a. 4K Ultra HD met 27 inch IPS en een Samsung 28 inch 4K Ultra HD met TN-paneel er zijn ook andere mogelijkheden bijvoorbeeld Full-HD op 32 inch. 4K is echt het mooiste en ik merk enorm verschil sinds ik de overstap heb gemaakt van een Full-HD 27 inch naar een 4K Ultra-HD op 27 inch. Je moet er wel rekening mee houden dat je een wat krachtigere GPU nodig is bij gamen 4K minstens een 1080TI. Op 2560 x 1440 vind je ook in die prijsklasse van € 500 a €600 ook hele goede gaming monitor met 144Hz, 165Hz tot 240Hz. Ik heb gewoon bij 60Hz gehouden en gekozen voor 4K omdat 60Hz gewoon nog voldoende is.

Dat is een van de belangrijkste punten bij het kiezen van een monitor en vaak zijn TN panelen daar de zwakste punt in (niet allemaal maar de meeste scoren op de kijkhoeken minder goed) Ik heb IPS en de kijkhoeken zijn gewoon erg goed en van alle kanten als je naar het scherm zit te kijken is het even goed. Ik adviseer je daarom de reviews goed door te nemen op Hardware.info en gezien je voorkeur uit gaat naar een TN-paneel is het daarom extra goed op te letten bij je keuzen om de kijkhoeken.

AMD is niet slecht en ben heel blij dat ze weer terug in de race is. Maar ik wil je als nog adviseren om voor een Intel nieuwste 8ste generatie te kiezen, bijvoorbeeld de i5-8600K of een i7-8700K als je de prijsverschil niet te hoog vindt. De nieuwe i5's en de i7 staan bovenaan als het om gamen gaat en dat is jouw 1ste doel!

Heel veel succes met jouw keuze

5. TrueTactiX

TrueTactiX Senior Member

Sinds:
    11 mei 2016
    Ik heb dit scherm zelf, en het is een uitstekende koop geweest. Met de juiste calibratie (van TomsHardware) is dit schermpje geschikt voor zowel gaming als films. TN/IPS heeft allebei zijn voor en nadelen. Je moet beide ervaren en daar je conclusies uit trekken.

6. TrueTactiX

TrueTactiX Senior Member

Sinds:
    11 mei 2016

a)Als je serieus FPS speelt kun je niet om hoge refreshrates heen, 60hz is gewoon bagger dan.

b)Op 1080p is Intel zeker de snelste maar TS wil 1440p spelen dan ligt de focus al veel meer op de GPU en dan kun je zeker met een 'mindere' processor. Ryzen 1600 zou dan zeker geen rare keuze zijn.
    c) Singleplayer gaming en multiplayer gamen is echt een heel andere kwestie. Heb zelf slechte ervaringen met i5jes ( met de quadcores) wat betreft multiplayer. Een i7 heeft veel minder last van framedrops.

7. Jeroen germers

Jeroen germers Senior Member

Sinds:
    28 aug 2012
    Sorry, ik ben deze post helemaal vergeten, ik zal toch nog even antwoorden.

Ik speel, BF1, Mass effect Andromeda, titanfall, en alle andere titels die origin acces aanbied.
    daarbij speel ik ook feel f2p shooters/mmo's.

Ik heb een Sapphire RX 470 nitro+ oc 4GB.

Heb je G-sync nodig, hmm dit is een persoonlijke keuze, gebruik je op dit moment met regelmaat v-sync? dan ja, want g-sync is vele malen beter dan v-sync.

G-sync... Hz pakt? ik denk dat je hiermee de G-sync range bedoeld? daar moet je inderdaad goed opletten bij aanschaf van een monitor, want die kan variëren van 40-60Hz tot 30-144Hz en het ligt er maar net aan wat de monitor bied. Hij zal nooit meer Hz pakken dan dat de monitor aankan (tenzij je dit zelf handmatig aanpast in de software)

8. DatAccountz

DatAccountz Senior Member

Sinds:
    13 nov 2012
    Je bedoeld Freesync range. G-sync is voor elk paneel hetzelfde...

De vangterm is variable refreshrate, Freesync en G-sync zijn implementaties hiervan. Gelieve geen terminologie door elkaar gooien.