1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Geruchten: De Samsung Galaxy S9

Discussie in 'Smartphones' gestart door Van der berg, 29 jun 2017.

1. Van der berg

Van der berg Senior Member

Sinds:
    18 apr 2005
    Ik was bezig op YouTube rond te kijken en kwam tot mijn verbazing het onderstaande filmpje tegen. Dit gaat mogelijk om de Galaxy S9, maar hoe betrouwbaar dit is heb ik mijn vraagtekens bij. Is de Galaxy S8 en S8+ net 2,5 maanden uit en beginnen ze nu al met de S9. Het ziet er allemaal heel mooi uit, volledige scherm en geen bezels meer aan de randen zoals het hoort vind ik en de specificaties zien er weer op papier goed uit Snapdragon 845! Ik denk dat we hier een Exynos SoC krijgen met 6 of 8 GB RAM en tot 512GB aan opslag en een ingebouwde vingerafdrukscanner in het scherm. Er wordt weer eens gerapt dat het scherm een 4K resolutie krijgt. De camera krijgt volgens het filmpje een F/1.6 (terwijl dit bij de S8 generatie F/1.7 is) nog allemaal volgens geruchten.

Laatst bewerkt: 30 jun 2017
  2. Van der berg

Sinds:
    18 apr 2005
    Laatst bewerkt: 7 aug 2017
  3. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Als de T-waarde afneemt heb je er niet bijster veel aan. Behavel dat minder scherptediepte vaak leuk is.

F/1.6 is trouwens beter dan F/1.7, maar dat wist je hopelijk wel

4. Black Eagle

Black Eagle Senior Member

Sinds:
    6 aug 2006
    Hopelijk zetten ze de vingerafdrukscanner op een betere plek dan nu.
    Want op de achterkant is niet erg logisch.
    Normaal als die op tafel ligt moet je de S8 omdraaien en de S8 + op het glas leggen om hem te ontgrendelen dan om draaien om hem weer op de tafel teleggen om iets tezien.
    Bv de S6 Edge was het handiger, als het toestel op tafel ligt, kan je hem laten liggen en ontgrendelen om te zien wat er is zonder hem op te pakken.
    En de vingerafdrukscanner zit dicht bij de camera lens zodat je vaak vingers op je lens hebt.

En Vdberg hoezo verbaasd, zou niet best zijn als ze nu al niet bezig zouden zijn met de 9 Serie van Samsung.
    En dat gaat al jaren zo, ze brengen de S8 uit en de S9 is al vol in ontwikkeling.

Trouwens de camera gegevens zijn weinig zeggend zonder dat je de rest weet.
    En de specs tja dat had een ieder wel kunnen voorspellen, neemt het huidige topmodel en doe de specs wat omhoog.

Zou niet teveel waarde hechten aan een weinig zeggend filmpje Vdberg.

5. WhiteSnake

WhiteSnake Senior Member

Sinds:
    30 apr 2008
  6. Van der berg

Sinds:
    18 apr 2005
    @Black Eagle Het is inderdaad handiger geweest als de vingerafdrukscanner bij de S8 en de S8+ op een beter plek had kunnen worden geplaatst. Nu vind ik het geen grote ramp dat de vingerafdrukscanner aan de achterkant zit en dat went na een tijdje intensief gebruik. Uit mijn eigen ervaring merk ik op dat ik de lens van de camera bijna niet meer aanraakt en zonder te kijken of de smartphone om te hoeven te draaien. Als mijn S8+ op tafel ligt neem ik hem altijd in mijn handen voor het ontgrendelen van de smartphone. Ik maak nog altijd eventjes de lens schoon voordat ik een foto neem.

@Forum m8 Dat belooft iets goeds te worden bij F/1.6 en benieuwd naar de kwaliteit. Een lagere F/1.6 betekent dat de lens ook meer licht zou moeten kunnen ontvangen.

@WhiteSnake Dit is dezelfde linkje wat ik eerder al had geplaatst. Het is erg jammer dat dit maar steeds wordt uitgesteld, dat de vingerafdrukscanner op het scherm wordt geïntegreerd. Verder blijf ik het heel erg jammer vinden om te lezen dat de iPhone 8 geen vingerafdrukscanner mee gaat krijgen en dit is toch wel een heel belangrijk en is onmisbaar in het dagelijks gebruik. Eens zien of dat een succes gaat worden een iPhone zonder vingerafdrukscanner. Ik gebruik het dagelijks en vind het de beste beveiliging.

7. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Als de chip erachter kleiner is, schiet je er alsnog niks mee op.

8. bigdaddy1993

bigdaddy1993 Member

Sinds:
    14 sep 2016
    Weet iemand wanneer ze ongeveer de s9 zullen aankondigen? Heb momenteel de iphone 6 en de samsung s8 ziet er echt fantastisch uit maar heb momenteel niet een nieuwe telefoon nodig. Zou fijn zijn als het uit zou komen rond april/maart, dan koop ik het meteen.

9. Van der berg

Sinds:
    18 apr 2005
    @bigdaddy1993 straks weer de S9 en ik heb al gelezen dat er mogelijk een normale S9 en een S9 Pro aan zit te komen. Bij deze nieuwe generatie werkt Samsung er aan om de gehele voorkant van scherm te voorzien en geen bezels meer over te houden zelfs aan de boven en onderkant en dat wordt prachtig. Verder krijgen we een dubbele camera met F/1.6 wordt gezegd. Er wordt aan de ene kant gezegd dat de vingerafdrukscanner in het scherm komt maar er gaan geruchten die anders melden en dat de vingerafdrukscanner gewoon aan de achterkant zit.

Nu de antwoordt op jou vraag

Release datum Samsung Galaxy S9

Op moment van schrijven is er nog geen release datum van de S9 bekend. Pas zodra Samsung het toestel officieel aankondigt, kunnen we de exacte datum vertellen. Als we echter kijken naar voorgaande edities verwachten we een aankondiging van de S9 rond februari / maart 2018.

https://www.smartphoneclub.com/samsung/galaxy-s9/

Ik zelf ga de Galaxy S9 overslaan. Succes ermee verder

Laatst bewerkt: 20 aug 2017
  10. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Zei je dat in het verleden ook niet over de S8?

11. Van der berg

Sinds:
    18 apr 2005
    @Forum m8 Nee dat heb ik volgens mij niet gezegd :). Het was dat ik de S8 zag voorbij komen en vond het onderwerp erg mooi met de futuristische scherm en afwezige bezels en nog een betere camera en Totaal anders dan de S7 Edge dat ik hiervoor gebruikte.

12. bigdaddy1993

bigdaddy1993 Member

Sinds:
    14 sep 2016
    Ik kan niet wachten dan ;) Het is echt klote om muziek en andere dingen om mijn iphone te krijgen, misschien dat het makkelijk is maar mij lukt het totaal niet. Maar de s8 is echt een prachtig ding..

13. jaapie18

jaapie18 Senior Member

Sinds:
    1 jul 2008
    Dus er komen nog meer onzin dingen op wat je niet gebruikt.

14. Van der berg

Sinds:
    18 apr 2005