Gerucht: Samsung Galaxy Note 20 Ultra

Roel1966

Senior Member
User systemen
Mrwhostheboss (bekende tech YouTuber) heeft hier een goede video over gemaakt en het verschil is er overduidelijk, zowel in snelheid als in batterylife.
En zo zijn er ook weer tig andere Youtubers en benchmarks waarbij verschillen weer kleiner zijn, dus ik pin mij nooit vast op wat 1 reviewer dan zegt.

TrueTactiX

Senior Member
User systemen
En zo zijn er ook weer tig andere Youtubers en benchmarks waarbij verschillen weer kleiner zijn, dus ik pin mij nooit vast op wat 1 reviewer dan zegt.

Dat mag je vinden uiteraard, maar hij reviewt honderden smartphones en weet echt wel waar ie over praat. De S20 Exynos is ook zeker geen slechte smartphone, integendeel zelfs. Maar je betaalt meer, voor best wat minder.

quiller

Senior Member
User systemen
Probleem van die youtubers is dat ze (net als de meeste hardware reviewsites) niet bepaald onafhankelijk zijn... Kortom : zowel positieve als negatieve reviews altijd met een korrel zout nemen... Als er echt wat schort dan zal je wel een algemene concensus vinden... lees : als 90% negatief is scheelt er echt wat...

@Van der berg , heb ik nog even een ander vraagje namelijk heb jij een screenprotector erop zitten, en zo ja welke ? Meen mij ook te herinneren dat je een Otterbox case er omheen hebt ?
Gelijk bij aanschaf van mijn Galaxy S20 Ultra heb ik een screenprotector van 100% glas gekocht bij de T-Mobile shop. Ik heb deze 3 maanden op mijn Galaxy S20 Ultra gehad en was erg goed en Ultra-Clear voor €24,95,-

Na 3 maanden gebruik kwam hij steeds los te zitten, dit was erg vervelend en hij plakte niet meer op het scherm. Ik heb nog geen nieuwe screenprotector gekocht, omdat ik de Otterbox symmetry hoesje gebruik. Het kan zijn dat de screenprotector net tegen de hoesje aan zit, waardoor hij om de paar maanden los raakt.

Ik ben momenteel heel voorzichtig met het scherm. Maar misschien dat ik later nog een nieuwe screenprotector van glas bij koopt. Ik gebruik nog wel het hoesje tegen valbescherming de Otterbox Symmetry series.

Met de Galaxy S8+ had ik hetzelfde probleem, iedere paar maanden ging de screenprotector los en werd mij gezegd dat dit komt door het hoesje.

Ik gebruik alleen nu een screenprotector van glas op de achterkant van de S20 Ultra op de camera eiland

Gebruik jij een screenprotector en welke gebruik jij op de Galaxy S20 Plus?

Laatst bewerkt:

Roel1966

Senior Member
User systemen
Gebruik jij een screenprotector en welke gebruik jij op de Galaxy S20 Plus?
Ik had eerst ook een glazen screenprotector gekocht en even gebruikt maar de vingerscanner werkte daarna totaal niet meer en ook de touch gevoeligheid was een stuk minder. Daarna heb ik die eraf gehaald en toen een plastic screenprotector, Ringke Dual Easy Wing gekocht en daar werkt alles wel prima mee. Het mooie van die screenprotector is dat er aan de zijkant flapjes zitten die om de rand heen gaan van de smartphone waardoor je dat probleem niet krijgt dat de hoes de protector omhoog duwt. Ik gebruik zelf dan nu een Otterbox Defender hoes, erg fijne hoes moet ik zeggen en de screenprotector blijft heel goed zitten, ook vooral aan de randen.
Probleem van die youtubers is dat ze (net als de meeste hardware reviewsites) niet bepaald onafhankelijk zijn... Kortom : zowel positieve als negatieve reviews altijd met een korrel zout nemen..
Ja precies, want het valt mij wel vaker op dat bepaalde Youtubers dan een bepaalde smartphone de hemel in prijzen terwijl b.v. de specs dan helemaal niet zo fantastisch zijn. Ook zal het niet de 1ste keer zijn dat bepaalde benchmarks gemanipuleerd waren waardoor dan bepaalde chipsets beter scoorden dan anderen. Wie zegt mij b.v. dat Antutu volledig compatibel is met Samsung Exynos en misschien daardoor scores lager liggen, dus tja die synthetische benchmarks zijn ook zeker niet alles zeggend. Ik heb in elk geval zeker geen echt negatieve reviews gezien van de S20 serie met Exynos chipset en velen dan ook zeggen dat het verschil echt minimaal is.

Laatst bewerkt:
@Roel1966 Ik kon met mijn screenprotector niet meer gebruik maken van mijn onscreen vingerafdrukscanner op het scherm van de S20 Ultra. Hij had wel een rondje rond de plek waar de vingerafdruk zit, maar werd niet herkend. De gevoeligheid was wel hetzelfde en goed.

Ik gebruikte gezicht en pincode. De gezicht herkend hij erg snel.

Ik vind de Exynos 990 supersnel en niet veel slechter dan de Snapdragon 865! We hebben gezien dat de Exynos 990 in Single-threaded performance beter doet. De Snapdragon 865 is mogelijk iets sneller maar zal geen merkbaar verschil zijn. Ik ben blij met onze High-End smartphone

Roel1966

Senior Member
User systemen
niet meer gebruik maken van mijn onscreen vingerafdrukscanner
Klopt, dat had ik ook met die glazen screenprotector die trouwens geen rondje had op de plaats van de scanner. Maar bij die Ringke plastic screenprotector werkt die prima zonder dat ik de touch gevoeligheid hoger gezet heb. De screenprotector voelt ook stevig aan en is geen dunne screenprotector zoals er standaard door Samsung op zit bij de S20 serie. Let er wel op bij die Ringke screenprotector dat je de gebruiksaanwijzing goed doorleest want ze hebben een aparte manier van aanbrengen van de protector. Als je dat precies volgt dan krijg je hem echt helemaal bubbel vrij aangebracht en vooral ook de randen echt perfect zitten. Hier bij mij kan je bijna niet zien dat er een screenprotector op zit.
De Snapdragon 865 is mogelijk iets sneller maar zal geen merkbaar verschil zijn.
Bij mij speelt ook wel mee dat ik eigenlijk al heel wat jaren altijd Samsung smartphones gebruikt heb en er nu eenmaal vertrouwd mee ben. Eigenlijk heb ik ook nog nooit problemen met al die smartphones gehad wat bij mij ook mee gespeeld heeft in de keuze. En ja waar Samsung ook nog steeds mee bovenaan staat zijn de schermen en dat zeggen alle reviewers ook wel dat het scherm uitstekend is.

Bovenaan