1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Genexis Glasvezelmodem

Discussie in 'Routers, NAS-apparaten en netwerkapparatuur' gestart door dragondrakar, 24 sep 2011.

1. dragondrakar

dragondrakar

Sinds:
    5 okt 2009
    Ik heb sinds eergisteren glasvezel gekregen en met die "geweldige" (Experia box) Motorola ZTE H220N routertje erbij
    Ik heb normaal servers draaien en moet ik dus Port Forwarden om dat door te kunnen krijgen.
    Ze hebben met de Experia box zoveel mogelijk afgeschermd dat je niet eens meer poorten kunt forwarden/triggeren.

Dus heb ik een Cisco Linksys E4200 gekocht want ik dacht mooi er naast gooien en daar mezelf op aansluiten en de experia box zijn ding laten doen. Helaas werkt dit NIET! de Genexis modem http://www.pcnood.nl/images/glasvezelmodem.jpg zoals je kunt zien op het plaatje kan er geen 2de router/modem op, dit stoorde mij al heeeeeel erg en had geprobeerd om de Cisco Linksys E4200 ervoor te zetten maar kreeg dus geen internet van buitenuit.

Mijn vraag is: Hoe kan ik dit oplossen zodat ik op een aparte router zit en de Experia box vervolgens apart heb draaien of op de Cisco Linksys E4200?

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt,

Richard

2. michaelmou

michaelmou Senior Member

Sinds:
    15 nov 2009
    Waarom laat je die Experia Box niet gewoon links liggen? Sluit alleen de E4200 aan op de RJ45.

3. dragondrakar

dragondrakar

Sinds:
    5 okt 2009
    Dan heb ik geen TV en Telefoon meer

Laatst bewerkt: 24 sep 2011
  4. michaelmou

michaelmou Senior Member

Sinds:
    15 nov 2009
    Werkt het ook niet als je die dan in de Experia Box drukt? En de RJ45 in de E4200

5. dragondrakar

dragondrakar

Sinds:
    5 okt 2009
    Dan is er helemaal niks meer geen internet geen tv en geen telefoon verbinding

6. michaelmou

michaelmou Senior Member

Sinds:
    15 nov 2009
    Probeer anders eerst ff een reset. Werkt dat niet, probeer het dan eens met een switch tussen het modem en de routers.

7. Sprakeloos

Sprakeloos Senior Member

Sinds:
    30 jun 2007
    Aangezien we het hier hebben over een Experiabox zal het om de KPN gaan en gaan jouw voorgestelde oplossingen niet werken.
    KPN maakt gebruik van VLANs en de Experiabox splitst internet, tv en telefonie naar de verschillende poorten op de Experiabox.
    Als je gebruik wilt maken van een router zal dat er eentje moeten zijn die overweg kan met VLANs en zul je dus zelf zorg moeten dragen voor de splitsing.
    Voor internet en tv is dat te doen en is er ook zat te vinden op het internet, voor telefonie gaat dat niet lukken aangezien KPN de overige gegevens die je nodig hebt niet prijs geeft.

Een oplossing heb ik helaas niet, wij hebben hier de vorige generatie Experiabox (Thomson TG789vn) en daarmee kan ik gewoon port forwards instellen.

8. michaelmou

michaelmou Senior Member

Sinds:
    15 nov 2009
    Uit het plaatje had ik begrepen dat het modem deze splitsing al deed. Toch jammer.

9. Sprakeloos

Sprakeloos Senior Member

Sinds:
    30 jun 2007
    Ik heb het vermoeden dat het plaatje alleen gebruikt wordt als voorbeeld en niet helemaal overeenkomt met het modem dat Dragondrakar thuis heeft.
    Het Genexis modem bestaat in meerdere uitvoeringen, in de witte onderkast wordt een printplaat geplaatst en de grijze bovenplaats wordt vervolgens gemonteerd.
    De Genexis die bij ons in de meterkast hangt heeft alleen de onderste vier RJ45 connectoren en de 12V aansluiting.
    Vanuit de bovenste RJ45 loopt er dan één UTP kabel naar de Experiabox en daarop worden dan PC's, telefoon en televisies aangesloten.

Een voorbeeldfoto hoe ons modem eruit ziet:
    http://www.flickr.com/photos/robertwebbe/4327167521/