Geen reacties of duimpjes mogelijk op shopervaringen

Forum m8

Senior Member
Ik heb het dan ook over de reacties, niet over de duimpjes.

Op T.net gaat zo'n systeem met +(#)/- ook fout. De reacties an sich zijn meestal wel goed.

David van Dantzig

HWI Redactie
Met de reacties ging het precies hetzelfde: claimen dat een review 'nep' was, zonder andere indicatie dan dat het een nieuw gemaakt account (of geen account) was.

Forum m8

Senior Member
Met de reacties ging het precies hetzelfde: claimen dat een review 'nep' was, zonder andere indicatie dan dat het een nieuw gemaakt account (of geen account) was.
Het was wel redelijk aannemelijk dat al die lovende reviews over Beau de accountmanager niet spontaan kwamen he...

Er is ook al wel eens voorgesteld om de reviews van vaste gebruikers zwaarder te laten wegen dan van de eendagsvliegen die een positieve shopreview aanmaken in de hoop een cadeaubon te winnen.

Black Eagle

Senior Member
Beste David, bedankt voor je reactie op de duimpjes.
Ik snap dat jij en Giz ook meerdere zaken te doen hebt en vind het geen probleem dat een antwoord even een paar dagen duurt, als er maar een uitleg komt dan vind ik het prima.
Enne tis carnaval en natuurlijk hebben jullie meer te doen dan alleen reageren en natuurlijk zien jullie ook wel eens wat over het hoofd.
De duimpjes discussie ging mij meer om het feit dat je nu geen mensen kon waarderen met een leuk systeem of goede reviews, al moet ik zeggen de laatste maanden had ik daar helaas weinig tijd voor, maar eerder was ik een gebruiker die regelmatig duimpjes uitdeelde na leuke systemen of naar goed reviews want daar zitten pareltjes tussen.
Als de review van een product slecht was of niet inhoudelijk reageerde ik ook.
Dit geld ook vd shop reviews, als ze al dan niet goed waren of dubbel geplaatst of er klopte gewoon echt iets niet of ja wat voor reden dan ook.

Wat me een beetje stoorde aan Giz zijn antwoord al snap ik je reactie David, dat het nu over kwam, dat niemand de duimpjes gebruikte voor ook goede zaken en dat vond ik best jammer en voelde mij over 1 kan geschoren als het ware.
Daarnaast was de reactie ook al uit gezet bij de shop reviews en nu de duimpjes ook al, ja dan heeft het systeem geen nut meer.
Dan word er wat geplaats, wat vreemd is en ja je kan er niks mee.
Dan moet je het gaan melden bij HWI en moet je maar afwachten of er iets mee gebeurd en helaas heb ik ook meegemaakt dat er niks mee gebeurde.

Betreffende het uitschakelen snap ik en dat vermoeden had ik al tis of alles aan of alles uit, dat is jammer maar je uitleg begrijp ik dat het systeem zo in elkaar zit.
Dat jullie iets gaan doen er aan ben benieuwd naar de uitwerking ervan.
Want goede reviews van een product,een goede review van een shop, of een leuk systeem verdiend van mij uit een duimpje.
Als het slecht is en ik lees het gaat het duimpje naar beneden, dat geld voor alles.

Betreffende de webshop ja dat zal lastig worden je hebt voor en tegenstanders en jullie als HWI , 4 partijen als het ware.
Wat er waar is of niet dat is lastig en wat je ook doet er zal altijd wel een reactie komen van iemand en er spelen soms ook gevoelens mee.
Wat ik wel jammer vind dat daardoor bepaalde zaken aangepast worden en dat dat gevolgen heeft, al kan ik daar zelfs ook begrip opbrengen.
Misschien was het handig geweest om dit temelden dat de duimpjes ehm hoe zal ik het noemen op slot gingen, net zoals je het genoemd hebt dat het posten na 30 min. niet meer verander kan worden.
Had denk ik ook al gescheeld.

Daarnaast kan je bij jullie zo een review plaatsen zonder account, dat werkt laagdrempelig, nadeel is de nep reviews die het in de hand werkt en ik haal mij gram reviews, de door webshops gepuhste reviews aka beloning reviews.
Dat er ook goed en echte reviews tussen zitten vast, ik zal het niet ontkennen, maar alles raakt een beetje onder geneeuwd.
ik hecht ik 9 vd 10 keer geen waarde aan reviews zonder een account of reviews zie bovenstaande als vb, maar tis wel een storende factor.
Zelf begrijp ik ook waar een wil is is een weg om iets te doen al dan niet tja vrij invulbaar.

Hopelijk vinden jullie als HWI een balans waar iedereen mee tevreden is.

David van Dantzig

HWI Redactie
hi @Black Eagle - ik heb inmiddels wat data, en zodra ik een moment heb probeer ik dat samen te vatten, maar ik kan je wel melden dat niemand het systeem van duimpjes meer gebruikte dan jij. Waarbij ik overtuigd ben van het feit dat jij het wél te goeder trouw gebruikte. Ik snap dus dat je het mist, en we moeten kijken hoe we deze functionaliteit kunnen bieden op een manier die nuttig is voor de vaste bezoekers, zonder dat het aanleiding voor misbruik is.

Je hebt gelijk dat over dit soort dingen beter gecommuniceerd kan - en moet - worden. Ik hoop dat we op handen zijnde veranderingen in de toekomst beter gaan aankondigen, dat is wel het streven.

Black Eagle

Senior Member
Ja ik probeerde waarde aan het systeem te geven niet door mijzelf, maar meer in de zin van dat ik probeerde mensen te belonen met goede reviews, shop ervaringen en systemen en natuurlijk met slechte natuurlijk net andersom.
Ik zal heus wel eens iets verkeerd hebben beoordeeld, we blijven menselijk en als ik iets wou veranderen want dat kan je niet zelf qua duimpjes of verkeerd gedrukt had vroeg ik jullie of je het konden aanpassen.

Dank je voor je reactie David en zoals ik al zei : Hopelijk vinden jullie als HWI een balans waar iedereen mee tevreden is.
Ps dacht dat de duimpjes veel werden gebruikt, maar dat is dus niet zo enne misbruik of wat dan ook zal je helaas altijd houden.

NieuwRetroGamer

Senior Member
Ik heb nog even nagevraagd, we gaan kijken of we wat cijfers kunnen overhandigen om inzichtelijk te maken dat de nuttigs/niet-nuttigs/duimpjes in de praktijk vrijwel niet gebruikt werden.

Dit ook omdat er enige interne discussie is of die duimpjes überhaupt moeten terugkomen, maar die wordt gevoerd en wat input van bezoekers is daarbij denk ik waardevol.
Wat dacht u trouwens van een frontpage poll?:)
Dan krijgt u volgens mij genoeg input van de bezoekers^_^
En dan kunnen we de cijfers er eventueel ook bijzetten. Ik ben wel benieuwd naar de cijfers^_^

jurrian120

Senior Member
Dit is een tijdje geleden uit gezet omdat met name MaxICT zo veel negativiteit kreeg. Dus een negative review kreeg alleen maar upvotes en een positieve alleen maar downvotes. Hetzelfde gold voor de comments. Daarop heeft HWI het voor alles uitgeschakeld.

In mijn mening onterecht. Je neemt een stukje vrijheid mee weg. Hoe kunnen mensen nu doorvragen op een review. Er waren namelijk meer reviews die daar wel wat aan hadden dan niet.

@HWI neem de upvotes/downvotes weg maar de comments was niet nodig geweest.
Sorry voor diegene die opkijken dat ik een oudere post weer tot het leven breng maar het hoort hier wel bij:
https://nl.hardware.info/shopervaring/22901/maxictnl-ervaring-door-rina

Dit is een review waar de shop zelf wel op mag reageren en wij niet. Dit vind ik nu echt wel heel erg. Waarom zij wel en wij niet. Dit draagt juist bij aan verkeerde info.

MaxICT kan nu alles laten lijken dat het wel zo geweldig is maar dit kan dus made up zijn of toevallig een die wel geluk gehad heeft. Hiermee creëer je scheven gezichten mee.

@HWI waarom kan dit? Iets met vrijheid van meningsuiting die ik niet heb en zij als shop wel?

LaCrimosa

Senior Member
Ik weet het, oude topic, maar wel een feit wat ik nu opmerk: Een groot deel van de ervaringen die heb gepost over winkels/webshops zijn verdwenen, zelfs recente van nog geen maand geleden.

Bovenaan