Geen reacties of duimpjes mogelijk op shopervaringen

Ginz

Forum Crew
Zo, dat ging snel. Ik heb het antwoord al.

MaxICT was inderdaad één van de redenen dat wij het hebben uitgezet. Eigenlijk gebruikte niemand deze functie, behalve bij elke positieve (of minder negatieve) review van MaxICT. Die kregen allerlei min-duimpjes, waardoor de (valide) positieve (of minder negatieve) reviews niet zichtwaar werden en niet meetelde met het uiteindelijk oordeel.

MaxICT heeft echt steken laten vallen, laten we daar duidelijk over zijn, maar dat is nu niet meer het geval. Wij blijven daar scherp op en zodra ik (die geeneens verantwoordelijk is voor de Prijsvergelijker en Pricewatch) ergens bij een product MaxICT bovenaan zie staan, ga ik altijd verifiëren of dat klopt. Na het gesprek met MaxICT en de verbetereing vanuit hun zijde zien we een stuk minder problemen en horen wij ook weinig tot geen klachten van onze bezoekers.

Dus, niemand gebruikte het voor de oorspronkelijke reden en alleen om MaxICT's positieve (of minder negatieve) reviews te downvoten.

ewk

Member
Eigenlijk gebruikte niemand deze functie, behalve bij elke positieve (of minder negatieve) review van MaxICT. Die kregen allerlei min-duimpjes, waardoor de (valide) positieve (of minder negatieve) reviews niet zichtwaar werden en niet meetelde met het uiteindelijk oordeel.
Mwoah, de negatieve reviews van MaxIXT kregen best wel 'duimpjes omhoog' :)

Maar ja... vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

Ginz

Forum Crew
Mwoah, de negatieve reviews van MaxIXT kregen best wel 'duimpjes omhoog' :)

Maar ja... vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
Ja, groot gelijk. Dat is ook bij ons het geval, ik check niet voor niets elke keer MaxICT als ik iets voorbij zie komen.

En wat ik zeg, ik ben niet op de hoogte van recente klachten over MaxICT

NieuwRetroGamer

Senior Member
Wel jammer dat dat is gedaan vanwege 1 webshop:(
Maar waarom is dat dan overal uitgezet? Weliswaar kreeg MaxICT de meeste duimpjes, maar op andere delen van de site zag ik dat het ook werd gebruik. Bijvoorbeeld bij user systemen en of shopervaringen. Bij mijn user systemen zag ik dat er goed gebruik van werd gemaakt.

Zou anders dan de view teller aangezet kunnen worden zodat we een indicatie krijgen van hoeveel keer een shopervaring is bekeken?^_^

Enterprise1701

Senior Member
En dat vind ikzelf erg teleurstellend, had namelijk wel wat meer transparantie verwacht vanuit HWI, het is jammer dat je geen reacties/duimpjes kan plaatsen op shopevaringen, nu kan iemand die zich totaal niet is bewust van MaxICT zijn zaken en daar problemen mee krijgt

NieuwRetroGamer

Senior Member
Ik ben eigenlijk benieuwd wat ze met de naam gaan doen. Want de winkelinhoud gaan ze verkopen^_^

En ook wel knap dat ze blijven bestaan. Maar goed, ze zeggen dat ze het beter gaan doen^_^

Toine1

Senior Member
Erger nog...
https://tweakers.net/nieuws/149752/max-ict-neemt-mycom-over-en-zet-winkelinhoud-in-de-etalage.html
Ik word gewoon misselijk van de gedachte dat een zaak als Mycom failliet gaat terwijl een toko als max doodleuk door blijft draaien. En nou gaan ze waarschijnlijk ook van de goede naam van Mycom profiteren.
Net compleet van die Tweakers zooi uitgegooid omdat ik even hun sponsor MaxICT aanviel op dit bericht en wel binnen 1 minuut!
Sorry voor MaxICT maar ik vertrouw heel deze myCom overname niet.
Tegenwoordig moet je als webshop een goeie reputatie hebben anders ga je een keer omvallen. Dus je ziet dit als eigenaar aankomen en wat ga je doen, juist ja, even checken of je Zercom of myCom als naam kunt overnemen voor een doorstart, MacICT2 staat nogal lullig en een nieuwe naam is ook een lange weg. Waarschijnlijk was alleen myCom in de aanbieding mits de inboedel ook werd overgenomen en een doorstart onder de naam Mycom, wordt nu mogelijk.

Let op, ik geef toe, ik heb geen inzicht in MaxICT financiële zaken, ik kan alleen waarschuwen dat je bij MaxICT op dit moment zonder kopersbescherming mogelijk beter niets kunt kopen. Paypal gaat dit ook niet bieden als de curator al het geld uit de Paypal account trekt en hun webkeur merk stelt echt niets voor.

Nogmaals ik heb geen bewijs, ik kan alleen waarschuwen tegen wat mij ooit ook is overkomen.

Enterprise1701

Senior Member
Net compleet van die Tweakers zooi uitgegooid omdat ik even hun sponsor MaxICT aanviel op dit bericht en wel binnen 1 minuut!
Ja Tweakers is een beetje te aggresieve hierin en dat is best teleurstellend, hoop zeker niet dat HWI dit over gaat nemen, mocht dat wel het geval zijn dan zul je meerdere mensen(members) verliezen, ze hebben in iedere geval hun eerste punt gemaakt door het hele review systeem voor shopervaringen uit te schakelen, en dat is naar mijn mening zorgwekkend

Black Eagle

Senior Member
Zo, dat ging snel. Ik heb het antwoord al.

MaxICT was inderdaad één van de redenen dat wij het hebben uitgezet. Eigenlijk gebruikte niemand deze functie, behalve bij elke positieve (of minder negatieve) review van MaxICT. Die kregen allerlei min-duimpjes, waardoor de (valide) positieve (of minder negatieve) reviews niet zichtwaar werden en niet meetelde met het uiteindelijk oordeel.

MaxICT heeft echt steken laten vallen, laten we daar duidelijk over zijn, maar dat is nu niet meer het geval. Wij blijven daar scherp op en zodra ik (die geeneens verantwoordelijk is voor de Prijsvergelijker en Pricewatch) ergens bij een product MaxICT bovenaan zie staan, ga ik altijd verifiëren of dat klopt. Na het gesprek met MaxICT en de verbetereing vanuit hun zijde zien we een stuk minder problemen en horen wij ook weinig tot geen klachten van onze bezoekers.

Dus, niemand gebruikte het voor de oorspronkelijke reden en alleen om MaxICT's positieve (of minder negatieve) reviews te downvoten.
Beste Giz, die laatste zin vind ik vreemd, nu scheer je dus alle gebruikers over 1 kam en dus ook diegene die de duimpjes gebruikten in de zin van, ehm hoe zeg ik dat wel goede bedoelingen bij het gebruik vd de duimpjes.

En dat laat ik de webshop Max Ict er even buiten(want mij gaat het niet om die webshop, maar meer in de algemene zin) en richt me dan puur op de shop ervaringen.
Want eerst werden de commentaren dicht gespijkerd nu de duimpjes, wat is de volgende stap?
Nu hebben de shopervaringen nul, nul procent zin, want hoev aak zie je mensen ook hun gram halen als iets ze niet bevalt betreffende de webshop en als je dat dan nakijkt klopt het niet wat ze bv zeggen omdat tis een voorbeeld iets wel op de webpagina staat.
Verder kan je nu als ik het goed zie ook geen duimpjes meer geven bij systemen die je leuk vind als in de zin van dat je het systeem waardeert.

Laatst bewerkt:

NieuwRetroGamer

Senior Member
Dat viel mij ook al op. Nu lijkt het alsof iedereen het tegen MaxICT gebruikte terwijl het ook gewoon voor andere dingen werd gebruikt. Ik snap dan niet dat ze het dan voor de hele site uit hebben gezet):

Enterprise1701

Senior Member
Wat mij eerder verbaast is dat HWI niet eens reageert, ik zie David wel reageren op een andere post omtrent MaxICT, best jammer

Beste Giz, die laatste zin vind ik vreemd, nu scheer je dus alle gebruikers over 1 kam en dus ook diegene die de duimpjes gebruikten in de zin van, ehm hoe zeg ik dat wel goede bedoelingen bij het gebruik vd de duimpjes.

En dat laat ik de webshop Max Ict er even buiten(want mij gaat het niet om die webshop, maar meer in de algemene zin) en richt me dan puur op de shop ervaringen.
Want eerst werden de commentaren dicht gespijkerd nu de duimpjes, wat is de volgende stap?
Nu hebben de shopervaringen nul, nul procent zin, want hoev aak zie je mensen ook hun gram halen als iets ze niet bevalt betreffende de webshop en als je dat dan nakijkt klopt het niet wat ze bv zeggen omdat tis een voorbeeld iets wel op de webpagina staat.
Verder kan je nu als ik het goed zie ook geen duimpjes meer geven bij systemen die je leuk vind als in de zin van dat je het systeem waardeert.
Dat viel mij ook al op. Nu lijkt het alsof iedereen het tegen MaxICT gebruikte terwijl het ook gewoon voor andere dingen werd gebruikt. Ik snap dan niet dat ze het dan voor de hele site uit hebben gezet):
Wat mij eerder verbaast is dat HWI niet eens reageert, ik zie David wel reageren op een andere post omtrent MaxICT, best jammer
@Black Eagle en @NieuwRetroGamer - wat Ginz zegt klopt gewoon, 99,99% van de nuttigs/niet-nuttigs werd gebruik voor 'brigading' om het even in Reddit-jargon te benoemen, m.a.w. om een mening over een shop te geven in plaats van over de review. Dat 0,01% van de gebruikers dat niet deed, doet daar niets aan af. Het was onbegonnen werk om de 'politieke' beoordelingen te verwijderen of te blokkeren (het systeem biedt geen mogelijkheid om bijvoorbeeld geselecteerde gebruikers dit recht te ontzeggen) dus het was alles zo laten of alles uitzetten. Het is het laatste geworden.

Het vervelende is dat dit op 'template' niveau is gebeurd - shopervaringen, user ervaringen en user systemen delen alle dezelfde sjabloon. Ik baal hier ook van, want dit is rigoureuzer dan gewenst. Het enige wat ik kan zeggen is dat het wat mij betreft tijdelijk is: duimpjes moeten gewoon terugkomen bij user ervaringen en user systemen. Dat kan even duren, maar ik kan me geen reden bedenken waarom dit niet zou kunnen.

Het is overigens niet zo dat ik hier niet op wil reageren, maar meer dat ik weinig nieuws kan toevoegen, behalve het eerder gezegde onderschrijven. Daarnaast zie ik ook wel eens een discussie over het hoofd (ja, echt ;)).

NieuwRetroGamer

Senior Member
Dank u @David van Dantzig voor de extra uitleg. Ik wist niet dat het echt voor 99,99% was dat de shopervaring duimpjes naar MaxICT ging. Het is zo'n groot getal@_@
Ik neem aan dat de duimpjes van de productervaringen en de user systems niet zijn meegenomen in de berekeningen?^_^

Wel fijn dat de duimpjes terugkomen voor de productervaringen en de user systemen. Ik vond het al zo raar en jammer dat het dan gelijk overal uit werd gezet.^_^

Ik heb nog even nagevraagd, we gaan kijken of we wat cijfers kunnen overhandigen om inzichtelijk te maken dat de nuttigs/niet-nuttigs/duimpjes in de praktijk vrijwel niet gebruikt werden.

Dit ook omdat er enige interne discussie is of die duimpjes überhaupt moeten terugkomen, maar die wordt gevoerd en wat input van bezoekers is daarbij denk ik waardevol.

Forum m8

Senior Member
99,99% van de nuttigs/niet-nuttigs werd gebruik voor 'brigading'
De reacties waren dan weer veel nuttiger. Jammer dat die site-breed zijn uitgeschakeld op shop-reviews om MaxICT te beschermen tegen kritiek op fake reviews.

Wellicht omdat de vaste kliek er simpelweg niet meer besteld?

De reacties waren dan weer veel nuttiger. Jammer dat die site-breed zijn uitgeschakeld op shop-reviews om MaxICT te beschermen tegen kritiek op fake reviews.
Niet alle reviews waren fake, althans niet op basis van enig criterium dat voor ons te achterhalen was. Élke positieve review van MaxICT kreeg van dezelfde kleine groep mensen een duim omlaag, ongeacht de inhoud of onderbouwing. Die functie is dus niet uitgeschakeld om MaxICT te beschermen, maar omdat deze misbruikt werd.

Bovenaan