1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

geen audio luidsprekers na update windows

Discussie in 'Overige componenten (geluidskaarten, controllers)' gestart door Pieter Rijkers, 15 mei 2019.

1. Pieter Rijkers

Pieter Rijkers Member

Sinds:
    23 nov 2013
    Deze week heeft windows 10 een grote update gedaan bij mij. Daarna geven mijn luidsprekers geen geluid meer. Terwijl ik er verder niet aan gezeten heb. Kabels zitten goed.
    Het gaat om onboard geluid. drivers opnieuw geinstalleerd. Ik zie ze ook niet meer in het apparaatbeheer.

Ik heb wel een Steam Link apparaatje (gamen enz met pc op tv), en dat geluid wordt wel overgezet. Dus hardwaretechnisch lijkt er mij niets kapot.

Wie heeft een suggestie?

2. Hermano Conejo

Hermano Conejo Senior Member

Sinds:
    14 mei 2012
    Instellingen/Bijwerken en beveiliging/Problemen oplossen/Audio afspelen ...

3. Pieter Rijkers

Pieter Rijkers Member

Sinds:
    23 nov 2013
    Werkt niet. Zoals ik al zei ziet apparaatbeheer hem niet. Ik denk echt aan een fout in de update.

4. Eighty Three

Eighty Three Senior Member

Sinds:
    17 aug 2017
    Het is echt een zooitje indd weer met windows updates. Ik had ook weer audio en Windows explorer problemen. Mijn CPU bleef maar op 5ghz draaien en weg vallend geluid. Mijn oplossing was om Windows op nieuw in te stellen, wat weer een halve dag kost vanwege drivers en software installaties.

5. xzandr

xzandr Senior Member

Sinds:
    15 jun 2011
    Al in het bios gekeken of de audio misschien is uitgeschakeld?
    Dan zie je inderdaad niets in apparaat beheer.

6. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    De update teruggdraaien,en windows update voor 30 dagen uitzetten,daarna is de nieuwe update (als het al een bug is) bugvrij.

7. xzandr

xzandr Senior Member

Sinds:
    15 jun 2011
    De driver updates van Windows update uitschakelen, dat scheelt een hoop ergernis en problemen.

8. Pieter Rijkers

Pieter Rijkers Member

Sinds:
    23 nov 2013
    In het bios is alles OK. Het is dus echt windows. Ik ga idd kijken of ik die update kan terugdraaien.

9. WhiteSnake

WhiteSnake Senior Member

Sinds:
    30 apr 2008
    Misschien handig om te vermelden welke Geluidschip je hebt, en hoe je de speakers of wat dan ook hebt aangesloten.

Had bvb. een tijd terug ook steeds problemen dat mijn optische uitgang van mijn moederbord met een Realtek audio chip niet meer werkte na een update.

10. Pieter Rijkers

Pieter Rijkers Member

Sinds:
    23 nov 2013
    Realtek chip is het. Ik zie nu wel het hd apparaat maar krijg een melding dat er nog iets geinstalleerd moet. Dat is niet de driver ( al geprobeerd)