Geef ons feedback!

Quercus

Senior Member
Hier komt er één, negeren van een MSI fans. is inmiddels over naar ASRock.

Laatst bewerkt:

melek-taus

Member
Mijn voorstel,
Gebruik backplates op jullie videokaarten en vooral op de gaming kaarten, deze mogen wel worden gezien.

Verder zou ik zelf graag meer blauw zwarte moederborden willen zien met geheel zwarte PCB's.

Renegade89

Senior Member
Een klacht dan maar, van een tevreden MSI-gebruiker.

(Persoonlijk positieve ervaringen met Z77A-GD65, K9A2 CF-F (2 stuks), H67 plank, 760GM-E51, diverse videokaarten vanaf AMD HD4000 serie, zakelijk veel builds op diverse borden van MSI zonder RMA's tot zover (sinds 2009!)).

Waar ik echter niet tevreden over ben is mijn laatste RMA aanvraag van een Classic-series notebook.

Het reparatiecentrum in Nederland huisvesten i.p.v. een of andere scheur in de muur in Polen 1000km verderop, zou een hele verbetering zijn. Ik vertrouw dat personeel gewoon geen laptop toe van honderden euro's. Noem me ouderwets, ik vind deze manier van outsourcen gewoon een slechte zaak. En heb er ook niet echt goede verhalen over gehoord wat betreft kwaliteit van de uitgevoerde reparaties.

Het mag namelijk gezegd worden; Mijn vorige reparatie bij MSI ging namelijk perfect (ik rijd naar huis langs het reparatiecentrum, dus kon hem zelf afgeven), moederbord compleet vervangen binnen 3-4 werkdagen. Dat noem ik dus gewoon snel. Daardoor blijf je als winkel MSI notebooks verkopen. Dat is nu dus even niet het geval tot er een betere ervaring zal zijn.

Het verkrijgen van spare-parts is ook gewoon een logistieke ramp. Gescheurde covers zijn niet te vervangen want ik kan ze niet vervangen met nieuwe exemplaren. Of je moet het in Polen laten doen. Thanks, but no thanks. Diverse toetsenbordjes voor de veel verkochte Classic series laptops (CR61/CR70/CX70) zijn gewoon nergens te krijgen, óf je moet ze vanuit China halen. 6 weken later komt Lee eens aankakken in Nederland aan met zijn roeiboot. We moeten alles tegenwoordig supersnel hebben ('s avonds voor 22:00 uur besteld, morgen in huis !), dan kunnen we toch wel stellen dat 6 weken toch echt 'not done' is.

Axeia

Senior Member
Wat doet MSI goed? De koeloplossing van de videokaarten en de scherpe prijzen van moederborden, daarnaast is het rood/zwarte kleurschema ook altijd leuk.
Ook de MSI website ben ik wel over te spreken, redelijk rap en werkt prima in Firefox.

Wellicht voor moederborden/videokaarten gekleurde elementen (het rode) deel modulair maken en dan die in meerdere kleuren verkopen. Er zijn vast mensen die daar waarde aan hechten.

Wat doet MSI fout? De RMA afdeling mag wel beter, gelukkig nog maar 2 producten hoeven te laten repareren, 1 was een laptop (MSI GX640) welke last heeft van rood oplichtende pixels op het scherm. Teruggestuurd en de videokaart was vervangen maar het probleem blijft hetzelfde als de computer niet aangesloten is op het lichtnet.
Niet opnieuw een RMA aangevraagd want ik kon destijd de laptop niet nogmaals voor zo'n lange periode missen en ondertussen is de garantie verlopen.

Videokaart van mijn vriendin ging kapot, RMA aangemaakt en opgestuurd, refurbished exemplaar teruggekregen met vreemde defecten. Nog een RMA aangemaakt, met het verzoek een nieuwe kaart toe te sturen in plaats van refurbished maar dit zou niet mogelijk zijn. DOA videokaart teruggekregen, weer een RMA aangemaakt ditmaal maar met het verzoek om desnoods een ander type videokaart op te sturen en eindelijk.. 3 maal is scheepsrecht. Ondertussen wel flink lang zonder werkende videokaart gezeten.
Waarom kunnen er geen nieuwe kaarten worden opgestuurd, waarom wordt er tweemaal een niet correct werkende videokaart opgestuurd?
Sorry maar als het zo moet dan koop ik producten van andere merken en als het kan adviseer ik andere mensen hetzelfde te doen waar mogelijk.

Forum m8

Senior Member
Geen PWM op 4-pin headers, of arbitrair laag minimum voor de duty cycle

Waarom kunnen er geen nieuwe kaarten worden opgestuurd, waarom wordt er tweemaal een niet correct werkende videokaart opgestuurd?
Sorry maar als het zo moet dan koop ik producten van andere merken en als het kan adviseer ik andere mensen hetzelfde te doen waar mogelijk.
Testen kost tijd (geld).

Daarom; kies EVGA; betaal gewoon dat tientje, en dan geen gezeur. Bonus; 2x extra DP ipv 1x extra DVI.

Axeia

Senior Member
Het ging om een AMD kaart, EVGA levert die helaas niet ;). Overigens wel goede ervaringen met de Gigabyte support maar die hebben vaak een koeloplossing die wat meer lawaai maakt.

DutchGamer1982

Senior Member
*ik vind het jammer dat jullie iets te opvallend deze pagina sponseren
(dat er zo vaak MSI producten in de game-build adviezen staan zelfs als bij concurenten iets beters voor minder geld te koop is)

verder hebben jullie op zich best goede producten, maar waarom alles in zwart-rood?
met name in de high-end sector is een meer neutrale kleur, of dezelfde kaart is meerdere kleurkeuzes geen overbodige luxe.

Zo had ik opzich een MSI Godlike gaming moederbord overwogen, maar dat rood gaf zo'n afbreuk aan mijn build dat ik ervan afzag.

Als jullie de optie geven om technisch hetzelfde product in meerdere kleurcombinaties te bestellen, zou dat geweldig zijn.
(bvb de keuze tussen een witte of zwarte, printplaat en de keuze tussen zwarte, zwart-rode, zwart-groene, zwart-witte, witte, wit-rode of wit-groene kleurelementen)

Op zijn mindst zou ik van jullie kleurenschema van zwart-rood naar een meer neutraler egaal zwart off naar zwart-wit gaan, zodat de producten meer passen bij de meeste builds.

Laatst bewerkt:
Berichten in strijd met de regels voor dit subforum zijn verwijderd. Verdere reacties hierover zullen ook worden verwijderd.

[edit]
Dat is bij dezen dan ook gedaan. De regels van de servicefora zijn al jaren hetzelfde: ze zijn uitdrukkelijk niet bedoeld voor RMA-klachten of andere klachtafhandelingen, de betreffende bedrijven hebben daar andere kanalen voor.
Ook elders hier op het forum kan je in alle vrijheid praten over je ervaringen met RMA van bedrijven, maar hier is het gewoon off-topic. Het is begrijpelijk dat iemand zijn/haar grieven op een plek wil zetten waar ze misschien eerder tot actie leiden, maar wij kunnen niet beoordelen of die grieven terecht zijn of niet. Wat onbegrijpelijk en onacceptabel is, is dat sommigen die zelf geen problematische ervaringen hebben gehad met (de service van) een merk, hier alsnog topics proberen te doen ontsporen om te verwijzen naar de ervaringen van anderen.
Als je je ei kwijt wilt over RMA-ervaringen die niet passen in de sitefunctionaliteit van shoppervaringen, hebben we een 'offline shopervaringen' forum waar je je verhaal kan doen. Je kan ook een PB sturen naar de MSI medewerkers van dit serviceforum om ze erop te wijzen. Wat niet kan, is discussies kapen als pressiemiddel.

Laatst bewerkt:

Axeia

Senior Member
We zijn heel erg benieuwd naar jouw mening over MSI en onze producten. Plaats hier je reviews, feedback,
De MSI moederbord manuals missen een 'box contents' kopje. De meeste andere fabrikanten schrijven in een handleiding wel wat je in de doos behoort te krijgen zoals S-ATA kabels, I/O-shield, moederbord, de handleiding en eventueel een drivers cd-rom.

Wel zo handig om te weten of en hoeveel S-ATA kabel je bij een moederbord krijgt.

Renegade89

Senior Member
Ik ga even verder waar ik gebleven was. Eindhoven stuurt me voor alle support vragen door naar Polen. De bottom cover voor een model laptop welke tot medio vorig jaar is verkocht is niet meer leverbaar, Polen weet mij niet te melden wanneer ze deze kunnen gaan leveren.

Lekkere aftersales. Een tip, outsource je service niet naar een dergelijke locatie en durf eens te investeren. Jullie aftersales kost nu klanten namelijk, ik zet in ieder geval geen laptops en all-in-one's meer weg van jullie. De besparing kost jullie op deze manier meer geld dan het oplevert.

mootjee

Member
Een klacht dan maar, van een tevreden MSI-gebruiker.

Het reparatiecentrum in Nederland huisvesten i.p.v. een of andere scheur in de muur in Polen 1000km verderop, zou een hele verbetering zijn. Ik vertrouw dat personeel gewoon geen laptop toe van honderden euro's. Noem me ouderwets, ik vind deze manier van outsourcen gewoon een slechte zaak. En heb er ook niet echt goede verhalen over gehoord wat betreft kwaliteit van de uitgevoerde reparaties.
Ook hier een slachtoffer van hun recente dramatische RMA.
Het leek wel of ik door amateurs werd geholpen in Polen.
Laptop stuk ontvangen terwijl deze het deed.
Communicatie bar slecht (1x in de maand)
Geen enkel verantwoordelijkheid kunnen ze nemen wanneer zij iets stuk maken.
Na deze ervaring had ik besloten om nooit meer een MSI product te kopen.
Op basis van verschillende verhalen waren meerdere mensen de dupe van hun slechte RMA eraringen in Polen.

Eggy

Member
MSI GTX760 TwinFrozr editie ging na iets meer dan 2 jaar stuk. Bleek 3 jaar garantie op te zitten, RMA via de winkel laten afhandelen. Opgestuurd, bleek niet te repareren. Aanschafprijs van 200 euro volledig teruggekregen. Dit alles binnen 3 weken overigens. Persoonlijk ben ik dus zeer tevreden over de RMA afhandeling.

Forum m8

Senior Member
MSI GTX760 TwinFrozr editie ging na iets meer dan 2 jaar stuk. Bleek 3 jaar garantie op te zitten, RMA via de winkel laten afhandelen. Opgestuurd, bleek niet te repareren. Aanschafprijs van 200 euro volledig teruggekregen. Dit alles binnen 3 weken overigens. Persoonlijk ben ik dus zeer tevreden over de RMA afhandeling.
Aanschafprijs terugkrijgen na 2 jaar is inderdaad een hele goede deal. Zal ook wel afhangen van de winkel die er tussen zit.

Bovenaan