Gebalanceerde Snel Zilveren MSI Arctic Build, i5 7400 - GTX 1070 QS - 16GB

Djonny

Senior Member
User systemen
In navolging op mijn eerder gemaakte build (Link) heb ik deze nu wat meer gebalanceerd gemaakt. Met een Core i5 7400 en een B250M bordje is deze minder overklokbaar, maar haalt men nu wel de prestaties die benodigd zijn om in combinatie met een GTX 1070 gebruikt te worden.

Wat ik wel heb gedaan is de, in mijn ogen, mooiste videokaart uit het assortiment van MSI opgenomen, de GTX 1070 Quick Silver OC 8GB. Deze past perfect bij de Arctic stijl van het moederbord met de zilveren backplate en koeler. Om een build te maken met de eisen (SSD, RAM en Windows), binnen het budget en deze videokaart is een hele uitdaging.

De Build
updated build i5.JPG

Upgrades die hierin nog gemaakt kunnen worden is uiteraard een goede koeler om het stil te houden. Nu wordt nog de boxed koeler gebruikt.

Link naar de wensenlijst: https://nl.hardware.info/wensenlijst/2287206/djonny/gebalanceerde-snel-zilveren-msi-arctic-build-i5-7400---gtx-1070-qs

UPDATED 4-4: Door een prijsdaling van de GTX 1070 QS heb ik er 16GB RAM in kunnen plaatsen. De NZXT Source is vervangen door de Sharkoon M25-W om dit mogelijk te maken. Het totaalbedrag was 50 cent te veel. De LED fan van de Sharkoon wordt wel vervangen door de Silent Eagle SE van hetzelfde bedrijf, vind ik persoonlijk mooier.

Zie ook mijn OC-Build

@SpcCwb Bedankt, ik hoop op een wild card hier.

Laatst bewerkt:

HilleG

Senior Member
User systemen
Netjes, systemen lijken idd op elkaar. Zou zelf ook graag die silver hebben gehad, helaas was die tijdens samenstellen nog niet €40 afgeprijst hehe. +1!

Bovenaan