Gaming PC voor mijn zoon (budget 1200€)

MZw

Senior Member
User systemen
Als je voor een RTX2060 kiest, dan zou ik wel voor de Super uitvoering met 8Gb memory kiezen, bijvoorbeeld de Gigabyte Windforce OC.
Voor deze videokaart met enkele Peg8-aansluiting en deze Intel cpu volstaat ook een goede 550W voeding.
Ik heb nog wel een andere mooiere behuizing gevonden (ook met twee fans): https://antec.com/product/case/nx310.php
Met een behuizing met rear fan kun je ook prima de goedkopere Mugen 5 Rev.B cpu-koeler kiezen.
Dan kom je op onderstaande uit.

MZw

Senior Member
User systemen
Overklokken is er praktisch toch niet bij met dat ding? Waarom dan geen i7-10700F? Twee cores extra's. De meerprijs van 75 euro deels behalen door geen Z-bord te kopen (want er is toch geen OC'en bij).
De topicstarter kiest zelf in zijn openingspost voor een 9600K. Sneller geheugen helpt ook bij Intel, maar verplicht wel tot een duurder Z490-moederbord, dus dan is een 10600K nog niet zo gek. Dat het goedkoper kan is ook aangegeven.
Zoals je ziet is Intel momenteel duidelijk duurder. Als je niet gaat overklokken, dan kun je ook met Intel besparen, zowel op de cpu, het moederbord als de cpu-koeler.

Laatst bewerkt:
Bovenaan