1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Gameprestaties, nieuwe videokaart?

Discussie in 'Videokaarten & 3D-chips' gestart door Emielioo, 12 aug 2017.

1. Emielioo

Emielioo Member

Sinds:
    12 aug 2017
    Whaddup! Graag wil ik de gameprestaties van mijn masterpc wat opkrikken, door mijn huidige 960GTX (2GB) te vervangen door een 1070GTX (8GB) Ik zit met de volgende vragen:

1. Past de 1070 in mijn huidige set-up ? (onderstaand)

2. Zouden jullie nog iets anders vervangen / een beter alternatief hebben?

Dit is mijn set-up:
    - Cooler Master CM 690 III
    - Intel® Core™ i7 4790 3.6 GHz
    - Cooler Master Hyper 412S
    - ASUS Maximus VII Ranger
    - 12GB DDR3-1600
    - Nvidia GTX 960 2GB
    - 2000 GB Sata III Harde schijf
    - SSD Crucial BX100 250GB
    - Standaard geluidskaart
    - 1Gbit netwerkkaart
    - 750 Watt Cooler Master Voeding

Cheerio

2. MZw

MZw Senior Member

Sinds:
    12 aug 2012
    Ja, voeding is ook zwaar genoeg. Voor de zekerheid even de PEG-aansluitingen controleren met de videokaart die je wilt aanschaffen.
    Nee. Keuze videokaart is afhankelijk van de monitor die je gebruikt en de eisen die je hebt (alles Ultra?). Als je geen haast hebt, dan kun je nog even wachten op de introductie van de RX Vega-64. Dat kan gunstig zijn voor de prijzen/beschikbaarheid van de GTX1070. Wellicht krijg je met de RX Vega voor de prijs van een GTX1070 de performance van een GTX1080.

Emielioo vindt dit nuttig.
  3. DatAccountz

DatAccountz Senior Member

Sinds:
    13 nov 2012
    RX56 zal eerder de concurrent van de 1070 zijn. RX64 zal tegenover de 1080 gezet worden. Ik vermoed niet dat de prijzen superlaag zullen zijn.

JensTX vindt dit nuttig.
  4. Emielioo

Emielioo Member

Sinds:
    12 aug 2017
    Ik heb gelezen dat de 1070 een 8 (6+2) aansluiting heeft, mijn voeding heeft 2 x (6+2), dus dat zou goed moeten komen. Ik heb echter minder verstand van aansluiting van de kaart op mijn moederbord: "ASUS Maximus VII Ranger", past deze kaart hierbij / waar moet ik op letten?

5. MZw

MZw Senior Member

Sinds:
    12 aug 2012
    De aansluitingen voor een GTX1070 kunnen per kaart verschillen. Zowel 1x8 als 6+8 komt voor. Met een voeding met 2x(6+2) kun je alle varianten aansluiten.
    PCIe slot van je moederbord is prima.

PS: RX56 zal waarschijnlijk € 100,- goedkoper worden, maar wordt ook pas later leverbaar.
    Sapphire RX Vega64 staat reeds op de site: https://sapphirenation.net/sapphire...etter&utm_medium=email&utm_campaign=YoNAugust

6. ACB41

ACB41 Senior Member

Sinds:
    8 feb 2013
    Een 750w voeding met slechts 2 x 6+2 pins PCI-E is niet zelden van erg matige bijna slechte kwaliteit. Een 750w met een beetje kwaliteit heeft 4 van die aansluitingen. Welk type Cooler Master is het?

7. Emielioo

Emielioo Member

Sinds:
    12 aug 2017
    Nog even gekeken, de voeding heeft 4 (6+2)pins aansluitingen ;)

Het viel mij daarnaast op dat de 1070 GTX verschilt in merk en prijs, zit hier nog verschil in wat betreft prestaties?

8. MZw

MZw Senior Member

Sinds:
    12 aug 2012
    Verschil in kloksnelheden zorgt voor kleine prestatieverschillen. Een goede koeler is minstens zo belangrijk en zorgt voor lagere temperaturen en een stillere kaart. Veel videokaarten zijn getest en bij de testresultaten zie je verschillen.

9. Danny091283

Danny091283 Senior Member

Sinds:
    14 nov 2012
    Zie hierboven. Msi heeft vaak de stilste kaart. Voor de rest is het esthetisch. Ik ben specifiek voor de Asus gegaan ivm mijn glazen kast, want deze kaarten passen overal bij.