1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Game PC voor CSGO

Discussie in 'Systemen en (thuis)servers' gestart door dagmar, 23 jun 2018.

1. dagmar

dagmar Member

Sinds:
    27 nov 2013
    Ik speel csgo op redelijk competitief niveau en wil binnenkort een nieuwe pc kopen omdat ik met mijn vorige pc die al aantal jaar oud is best veel issues met oa. input lagg had die ik op geen mogelijke manier op kan lossen (heb er over 150 uur inzitten om dat ding te optimizen / te testen).

Voor csgo dus de Intel core i7 8700K want het is cpu intensief. Ik ben van plan om in de toekomst wel zwaardere games dan csgo (b.v. battlefield) te spelen dus vandaar ook de sterke GPU (die overkill is voor csgo).

Het doel is zoveel mogelijk fps/ lage frame times aangezien csgo de inputlag van fps afhangt dus die moet absoluut stabiel zijn. Verder ga ik voor maximale gameprestaties/ lage input lagg in csgo.

Zit er verder veel verschil tussen de goedkopere en duurdere kast dat het prijsverschil waarmaakt voor deze build?

Momenteel heb ik de volgende configuratie op het oog, is alles compatibel en kan ik nog verbeteren op bepaalde onderdelen terwijl het budget onder de 1900 euro blijft?

Wensenlijst wensenlijst #1: CSGO PC van dagmar

2. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Ik denk dat je nog even naar je wensenlijstje moet kijken, als je een werkend systeem wilt. Zie nu alleen moederbord en koeler.

3. Gekko12482

Gekko12482 Senior Member

Sinds:
    8 sep 2008
  4. JWL92

JWL92 Member

Sinds:
    9 jun 2017
    [Knip]

@gekko
    Mooi lijstje, maar vermoed net iets boven budget..
    @dagmar
    Zou zelf die 2TB hard drive weg laten, (misschien heb je nog wat dat je mee kan nemen uit je huidige systeem (SSD/HDD))

Laatst bewerkt door een moderator: 24 jul 2018
  5. BottleNext

BottleNext Member

Sinds:
    9 jun 2016
    Overweeg ook een 21:9 scherm met 200 hz. Zie je 50% meer maar je verliest niet veel snelheid.
    Stel dat je in een hoekje van een ruimte zit dan kan je nog de hele kamer zien met 21:9

6. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    In je lijstje ontbreekt het geheugen nog..

Wat ik wel een goede optie vind, is dat @dagmar zelf even voor kan stellen wat hij evt. mee gaat nemen van het oude systeem of dat het in situ blijft (eventueel als backup of verkoop) en er een geheel nieuw systeem moet komen voor het €1900 budget gebaseerd op een i7-8700k. Ik zie al dat je een goeie monitor hebt.

@Gronaldo korte wenslijst bedoelt als upgrade van huidig systeem. Daarvoor zal hij ook DDR4 geheugen moeten aanschaffen i.c.m. genoemd moederbord en cpu.

Laatst bewerkt: 24 jul 2018
    wailingwimmy vindt dit nuttig.
  7. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Heeft csgo zo zware CPU load dan dat je een 8700k nodig heeft????o_O

8. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    Lijkt me niet en volgens game debate ook niet. Wellicht voor toekomstige spellen of wil hij gewoon iets nieuws.

upload_2018-7-25_3-0-41.png

upload_2018-7-25_2-25-48.png

upload_2018-7-25_2-26-11.png

upload_2018-7-25_2-26-31.png

9. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Hij geeft het behoorlijk duidelijk zelf aan:

10. TrueTactiX

TrueTactiX Senior Member

Sinds:
    11 mei 2016

uit eigen ervaring kan ik zeggen, neem geen widescreen voor FPS (heb een BenQ Ex3501r besteld bij Amazon Prime Day) en het is een verschrikkelijke resolutie om FPS mee te spelen. Hou het lekker bij 24" 240hz (en bespaar je een hoop geld en neem een non gsync versie.. dit heb je niet nodig bij CS (BF1 kan het wel leuke toevoeging zijn, vooral met 'slechts' een 1070..

Zelf heb ik ook net een 240hz monitor besteld, gewoon uit nieuwsgierigheid.. (AOC AG251FZ)

11. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Dan kom je met de i5 8600k ook al weg lijkt mij. Maar Goed, als je het budget hebt .....

12. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    En toen hoorde we niks meer..... zal i vast geplakt zijn door de hitte op het wegdek?

13. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    Zou best kunnen.. wellicht zouden we hem met bestaand systeem op weg kunnen helpen, zodat hij zonder game-stutters ook een fijne speelervaring beleeft.
    ps. hij is nog jong en er kan nog een trein aankomen. :-*

14. dagmar

dagmar Member

Sinds:
    27 nov 2013
    @iedereen; miin excuses, er is iets mis gegaan ik kon de reacties op dit topic niet zien er stond voor mij een week na aanmaken van dit topic nog steeds 0 reacties, ik zie het nu pas. Wegens de gekke gpu prijzen en een verre vriend die mij heeft geadviseerd heb ik toch besloten nog even te wachten met de aanschaf van een nieuwe pc. Alsmede ook omdat ik waarschijnlijk minder gebruik ervan ga maken het komende jaar.

15. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    Kan je een melding van maken in hwi dev als 'bug ontdekt'.