Game PC - december 2017

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor dit systeem is vooral de launch van de GTX 1070 Ti van belang: flink betere prestaties voor bijna hetzelfde geld als een normale 1070. De leverbaarheid is wonder boven wonder ook heel redelijk. Verder heb ik een nieuwe kast uitgezocht - de Phanteks die er al de nodige edities in zat begon redelijk onder het stof te komen en is bovendien niet goed verkrijgbaar meer.

Aan de hand van de suggesties in de comments heb ik verder de MX300 door de M.2-variant vervangen, die is even duur.

AantalProductPrijsSubtotaal
1AOC Agon AG271QX€ 488,50€ 488,50
1ASRock Z370 Extreme4€ 161,00€ 161,00
1Corsair Gaming Void Hybrid Surround Red€ 79,99€ 79,99
1Corsair K70 LUX Cherry MX Red€ 119,00€ 119,00
1Corsair Vengeance LPX Black 16GB DDR4-3000 CL15 kit€ 189,90€ 189,90
1Creative T3250W€ 55,44€ 55,44
1Crucial MX300 525GB (M.2)€ 143,95€ 143,95
1Fractal Design Meshify C Window edition€ 82,00€ 82,00
1Intel Core i5 8600K Boxed€ 278,00€ 278,00
1Logitech G403 Prodigy Black€ 56,99€ 56,99
1MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8GB€ 475,00€ 475,00
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Seagate BarraCuda New 3TB€ 82,89€ 82,89
1Seasonic Focus Plus Gold 550W€ 80,95€ 80,95
1SteelSeries QcK€ 10,00€ 10,00
15 productenOpslaan als eigen wensenlijstTotaal€ 2.353,60

Hebben jullie nog meer suggesties? Laat het hieronder vooral weten.

pizzaman

Senior Member
User systemen
Wat adviseren we op het gebied van videokaarten en de mining hype? Het is nueen slechte tijd om een game PC te kopen. Misschien wel goed om daar iets over te zeggen?

We kunnen adviseren om nu een simpele of tweedehands videokaart te overwegen, die kan worden geüpgraded zodra de mining hype voorbij is. Al is natuurlijk niet te voorspellen hoe lang dat nog gaat duren.

Qua videokaarten valt het eigenlijk wel mee - de 1070 Ti heeft een voor deze tijd bijzonder scherpe prijs/prestatieverhouding. Geheugen is misschien nog wel veel dramatischer. Tweedehands is natuurlijk altijd goedkoper, al zijn daar de prijzen ook wel meegestegen, maar voor wie nu een nieuwe game pc wil of kan kopen willen we toch een advies bieden. Want helaas hoort bij deze markt dat een maandje extra wachten altijd de beste optie is ;)

pizzaman

Senior Member
User systemen
Qua videokaarten valt het eigenlijk wel mee - de 1070 Ti heeft een voor deze tijd bijzonder scherpe prijs/prestatieverhouding. Geheugen is misschien nog wel veel dramatischer. Tweedehands is natuurlijk altijd goedkoper, al zijn daar de prijzen ook wel meegestegen, maar voor wie nu een nieuwe game pc wil of kan kopen willen we toch een advies bieden. Want helaas hoort bij deze markt dat een maandje extra wachten altijd de beste optie is ;)
Klopt. Geheugen is ook iets om even wat context over te geven. 3D NAND en zo, voor wie het nog niet meegekregen heeft.

Wat betreft videokaarten: de prijzen voor die GTX1070TI zijn (toch onder druk van Vega?) best aardig. Maar als de markt zodirect overspoeld wordt met ex-mining kaarten, kan de prijs toch behoorlijk gaan zakken... Goed, dat zijn misschien vooral Radeon RX 580's, maar wie weet wordt dan een crossfire configuratie ineens wel weer een populaire en reëele optie die ook de prijzen in het GTX1070TI segment onder druk kunnen gaan zetten.

pizzaman

Senior Member
User systemen
Dat kan een persoonlijke afweging zijn, maar bij een pc voor de doorsnee gamer in deze prijsklasse hoort een mechanisch toetsenbord wat mij betreft.

Als het dan een duur mechanisch toetsenbord moet zijn zou ik gelijk voor een Wooting One gaan.

Liever een toetsenbord van 3 tientjes en die i7-8700K.
Vaak genoeg gelezen ( o.a. ook hier ) dat mensen spijt hebben van een i5. Toch het mindere broertje van....
Je kan het wel een game pc noemen,maar het gros gebruikt maar 1 pc en de meerprijs van een i7 is
wat mij betreft in the long run een nobrainer. Zeker gezien het prijskaartje zoals HWI hun "game pc advies nu voorschoteld.
Zoals altijd ligt de keus bij de lezers zelf.

hoort een mechanisch toetsenbord wat mij betreft.
Ben jij beter gaan gamen vanwege een mechanisch toetsenbord?

Laatst bewerkt:

pizzaman

Senior Member
User systemen
Ben jij beter gaan gamen vanwege een mechanisch toetsenbord?
Ik heb geen tijd om te gamen. Ben er wel lekkerder van gaan typen...
Maar het gaat niet om mij. Het gaat erom dat dit een systeem is voor het zwaardere game werk en daar hoort voor de meeste mensen een mechanisch toetsenbord bij. Dat wil niet zeggen dat je verplicht bent om als gamer een mechanisch toetsenbord te gebruiken he.

Forum m8

Senior Member
User systemen
hoort voor de meeste mensen een mechanisch toetsenbord bij
De 10% van de 1%?

Duur toetsenbord is goedkoop later toe te voegen. i5 > i7 upgrades zijn nooit goedkoop.

Mijn i5-2500K nu via het 2e hands circuit upgraden naar i7-2600K kost minstens net zo veel als destijds de i7 meerprijs. Plus al het gedoe. Half jaar later een toetsenbord... boeie.

pizzaman

Senior Member
User systemen
De 10% van de 1%?

Duur toetsenbord is goedkoop later toe te voegen. i5 > i7 upgrades zijn nooit goedkoop.

Mijn i5-2500K nu via het 2e hands circuit upgraden naar i7-2600K kost minstens net zo veel als destijds de i7 meerprijs. Plus al het gedoe. Half jaar later een toetsenbord... boeie.
Weet je wat een stroman is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan