1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Game Lag

Discussie in 'Videokaarten & 3D-chips' gestart door rambomambo, 21 apr 2019.

1. rambomambo

rambomambo Senior Member

Sinds:
    14 mei 2011
    Hey,

Ik ondervind al een tijdje problemen tijdens het Gamen. het is net of het beeld niet 100% vloeiend gaat.
    Nu haal ik toch wel 110FPS.

Systeem specs

Threadripper 1920X
    850Watt voeding
    32GB DDR4 RAM
    Gigabyte Gaming 7 Motherboard
    Gigabyte RX Vega 56
    2 montiors vg248qe 144HZ

Met msi afterburner power limit wat teruggeschroeft naar +11 aangezien hij standaard op +50% stond en dan valt de pc soms spontaan uit door 1 of andere reden. de verlichting van het RAM en moederbord blijben dan branden maar pc krijg ik dan niet meer opgestart dan moet ik eerst de voeding uitschakelelen en opnieuw inschakelen voordat ik de pc opnieuw aan de gang krijg.

Vandaar dat ik power limit wat naar beneden heb gezet dan haal ik 1440Mhz tijdens het gamen. Ook tijdens het installeren van de drivers had ik problemen dat de installatie bleef hangen aan 30% dit is nu opgelost door een paar keer te unitstallen en opnieuw te plaatsen.

Maar weet iemand waarom het beeld niet echt vloeiend gaat, alhoewel ik gemiddeld tussen de 85 en 110FPS haal?

2. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Welke?

Verder heb je een CPU die een singlecore snelheid van het niveau van 2012 haalt en een videokaart die in een vorige loopbaan is mislukt als straalkachel. Met welk doel heb je dit systeem gebouwd?

Laatst bewerkt: 21 apr 2019
    Enterprise1701 vindt dit nuttig.
  3. rambomambo

rambomambo Senior Member

Sinds:
    14 mei 2011
    Corsair HX850Watt v2, CPU draait aan 3,7Ghz in game. denk ook niet echt dat de cpu een probleem vormt. want heb het momenteel in Overwatch dat niet zo'n zware game is.

Ik heb het systeem gebouwd aangezien ik niet zo vaak meer game, en vooral programmeer en multitask.en ook omdat ik het mooier vond om RGB ram aan beide kanten van de cpu te hebben.

4. Enterprise1701

Enterprise1701 Senior Member

Sinds:
    5 dec 2010
    Doe eens een stress test met de bekende programma's

5. philpend

philpend Senior Member

Sinds:
    8 apr 2014
    Overwatch heeft wat problemen als je die met een RX Vega wil spelen:
    "Waar we dachten om leuk eens aandacht te besteden aan deze populaire maar niet al te veeleisende shooter, blijken we met deze test een zere plek van AMD bloot te hebben gelegd. Al bijna vier maanden zorgen de AMD-drivers voor vastlopers in dit spel, maar de fabrikant geeft desgevraagd aan eigenlijk nog steeds geen idee te hebben waar deze problemen nou feitelijk vandaan komen. Doordat je voor een stabiele werking terug moet naar drivers uit juli, is het bovendien niet mogelijk om dit spel te spelen met een nieuwe RX Vega-kaart - die werden toen nog niet ondersteund door het stuurprogramma."
    https://nl.hardware.info/reviews/77...view-benchmarks-met-21-videokaarten-conclusie

Hoewel deze review al wat ouder is zou het kunnen dat die problemen nog steeds niet (helemaal) zijn opgelost. Als je deze problemen ook in andere games hebt zou ik eens de exercitie met MSI afterburner uitvoeren die beschreven wordt in dit topic: https://nl.hardware.info/forum/threads/hulp-bij-stotteren-in-games-of-slechte-prestaties.294553/ en post de resultaten van Afterburner in dit topic. We kunnen dan vermoedelijk beter zien wat er aan de hand is.

6. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Dus vaak je PC aan. Waarom koop je dan zo'n energieverslindend systeem?

Die TR systemen zijn alleen nuttig als je de ganse dag die overdosis aan threads uitmelkt.

7. DatAccountz

DatAccountz Senior Member

Sinds:
    13 nov 2012
  8. Gamemasterr

Gamemasterr Geband

Sinds:
    9 apr 2019
    Dat is al een erg oud probleem wat al een tijdje niet meer voorkomt.

Die versie van de Vega 56 van Gigabyte hebben een hoop problemen, even je bios updaten naar F5 https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-RXVEGA56GAMING-OC-8GD#support-dl-bios
    Dan zijn de problemen weg.

Gigabyte heeft zijn werk niet goed gedaan.

jurrian120 vindt dit nuttig.
  9. rambomambo

rambomambo Senior Member

Sinds:
    14 mei 2011
    Wel ik heb de BIOS al naar F5 geupdate. maar naar mijn gevoel is het beeld neit altijd even soepel alhoewel ik 100FPS haal. mijn vorige kaart R9 280x Matrix heb ik toen tijdelijk in het systeem gestopt en toen ging alles vloeiend. dus moet toch wel iets zijn met drivers of de kaart zelf denk ik dan.

10. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Doel je op het 99e percentiel? Dat kan aan de CPU liggen, die moet namelijk ook in staat zijn om de GPU van data te kunnen voorzien.

En aangezien je een treadripper hebt zal dat ook een deel verklaren. Je hebt namelijk het Infinity fabric wat afhankelijk is van het geheugen (en dan de snelheid, dus de MHz). Want als hij tijdens het gamen gaat schakelen tussen die's moet de CPU wachten.

Dit soort problemen zijn vaak een samenhang van. In jouw geval is dat de Gigabyte VEGA kaart (die van zichzelf al genoeg problemen heeft), Overwatch en de VEGA problemen en tot slot het Infinity fabric.

11. Gamemasterr

Gamemasterr Geband

Sinds:
    9 apr 2019
    Je kan ook proberen om bij de threadripper cores uit te schakelen via Ryzen master.

FRtex vindt dit nuttig.
  12. FRtex

FRtex Senior Member

Sinds:
    7 feb 2013
    Als je na het uitschakelen van een deel van de cores (bij gaming) nog steeds dit probleem hebt kun je die andere onderdelen aanpakken.

13. DatAccountz

Sinds:
    13 nov 2012
    Waarom wordt mijn topic genegeerd? Ik heb het er speciaal voor aangemaakt.

14. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Omdat je alleen in gaat op het aspect monitoren en vSync. Daarbij geef je ook niet even aan waar TS naar mag kijken en het over komt van kijk hier een link klik er op. Thats is, TS zoekt naar problemen en het geschreven topic gaat eigenlijk alleen in op het aspect GPU.

15. DatAccountz

Sinds:
    13 nov 2012
    Verder gekeken dan de eerste regel? -_- '

philpend vindt dit nuttig.
  16. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Zeker heb ik verder gekeken. Maar het gevoel wat je iemand geeft. Laat ik het zo zeggen als ik zoiets krijg als je hier deed zal ik ook geen reactie geven.

17. DatAccountz

Sinds:
    13 nov 2012
    Laat me dit even herhalen zodat we het allemaal begrijpen. Ik doe me de moeite om een sticky aan te maken voor deze problemen, met voornaamste redenen waarom het voorkomt, én met een methode om betere informatie te verstrekken bij de post mocht dit niet tot de gebruikelijke redenen vallen, en jij gaat voor hem beledigd zijn dat niet volgens jouw verwachtte etiquette gepresenteerd wordt? Dit is wel heel erg kleinzielig he.

jurrian120 vindt dit nuttig.
  18. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Nee totaal niet. Het is de manier hoe het overkomt en dat ik niet vreemd vind als je geen reactie krijgt. Daar ging het over. Dan hoef je niet gelijk zo te reageren. Het is geen aanval maar een idee/tip.

19. philpend

philpend Senior Member

Sinds:
    8 apr 2014
    @rambomambo: Toch is de methodiek die @DatAccountz iets verder op die pagina beschrijft wel de manier om een probleem als dit te kunnen analyseren en op te lossen. Iets naar beneden scrollen op de pagina en na het kopje “Het is geen v-sync probleem en mijn systeem heeft instabiele prestaties” staat de methodiek beschreven.

Het resultaat svp in dit topic posten en dan kunnen we verder kijken