1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Game-familie pc

Discussie in 'Systemen en (thuis)servers' gestart door matrix79, 9 okt 2018.

1. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Dat gedoe met die PEG kabels bij de 550W versie was wel degelijk hun probleem. Maar laten we die discussie hier niet nog een keer over doen.

2. matrix79

matrix79 Senior Member

Sinds:
    24 jan 2001
    Wel ik had gelezen dat het overkill is om een 1080ti of 2080 te kopen met een gewoon 4k scherm. Als je wilt gamen dat je dan zeker een G sync monitor moet hebben, maar die kosten echt stukken van mensen. Op een gewoon 4k scherm zou je duidelijk merken dat het beeld achterkomt, (technische benamingen weet ik niet :) )
    De agon die ik waarschijnlijk zal kopen blijkt de perfecte tussen slag te zijn. Of zie ik het helemaal verkeerd?
    De case is trouwens reeds verzonden :)

3. TrueTactiX

TrueTactiX Senior Member

Sinds:
    11 mei 2016
    Want? Footprint van Shift is toch kleiner?.. Overclocken in een ITX is (haast nooit aan te raden)

4. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Minder praktisch omdat de knoppen bovenop zitten. En qua stabiliteit (smalle basis, relatief hoog zwaartepunt) zou ik 'm ook liever op de grond hebben, of plat leggen (ook mooi).

Alleen als je een AMD gpu combineert met een Freesync scherm, of een Nvidia gpu met een G-sync scherm, kun je gebruik maken van variable refreshrates. Dan wordt de refresh rate van je monitor dus aangepast aan het tempo waarop je gpu frames rendert.

Heb je zo'n combinatie niet, dan verschijnen de frames op het scherm wanneer de gpu ze produceert (wat gerust halverwege een refresh cycle kan zijn) en krijg je last van tearing. Dit kun je weer voorkomen door vsync aan te zetten maar dan heb je input lag.

Hetzelfde geldt voor een 144 Hz scherm, maar daar is elke refresh cycle zo kort dat tears minder zichtbaar zijn, of, met vsync aan, dat de input lag minder zichtbaar is.

Hoe dan ook, voor zowel uhd 60 Hz als wqhd 144 Hz heb je een 1080 Ti / 2080 / 2080 Ti nodig.

5. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Ik heb een Chieftec CA-01 "op" het bureau staan. Dat wil zeggen; het bureau is ~1,3m diep; 70cm diep bureau en daarachter een 50cm diepe plank en 10cm sleuf (ter bevordering van kabeldoorvoer en airflow). Stamt nog uit de tijd van de 21" CRT monitoren. Nu wat loze ruimte daarachter.

Power-on by keyboard bestaat al heel lang.

6. matrix79

matrix79 Senior Member

Sinds:
    24 jan 2001
    Voor wat zou u gaan wetende dat mijn budget niet hoger kan dan de agon.

7. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Die AOC lijkt me geniaal. Tom's heeft wel wat bedenkingen maar is behoorlijk enthousiast: https://www.tomshardware.com/reviews/aoc-agon-ag352ucg6-gaming-monitor,5737-6.html. Check trouwens ook even de https://nl.hardware.info/product/400032/acer-predator-z35p. Qua specs vrijwel gelijk aan die AOC, en ontvanger van een ultimate award van HWI.

Maar goed, ik geef zelf liever geen advies over beeldschermen omdat het vrijwel allemaal subjectief is. Formaat, resolutie, contrast, kleurechtheid, refresh rate, freesync/gsync, curve of plat, kleur van het pootje, kijkhoek. Je kunt het allemaal wel meten maar wat je mooi vindt blijkt uiteindelijk toch niet zo goed te kwantificeren.

8. matrix79

matrix79 Senior Member

Sinds:
    24 jan 2001
    Ik had die review op Tom's hardware ook gelezen. Ik denk dat ik beter voor de Agon ga. Direct ook een groter scherm dan.

9. matrix79

matrix79 Senior Member

Sinds:
    24 jan 2001
    Onderdelen zijn besteld dan toch voor de agon monitor gegaan. Dank jullie wel voor het advies. Ik post dan wat foto's

seb83 vindt dit nuttig.
  10. matrix79

matrix79 Senior Member

Sinds:
    24 jan 2001
    ondertussen al gestart met de bouw, nu vraag ik mij af of mijn win 10 licentie nog zal werken. op mijn oude pc had ik Win 8 en kon deze gratis upgraden naar 10. Ik heb van mijn oude pc nog een ISO gemaakt, als ik die installeer en inlog met mijn microsoft account zou hij willen registreren? Wat denken jullie?
    of ja een foto

Bijgevoegde bestanden:

11. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Laatst bewerkt: 15 okt 2018
  12. matrix79

matrix79 Senior Member

Sinds:
    24 jan 2001
    inderdaad, meer koeler dan moederbord :)

13. psychosammie

psychosammie Senior Member

Sinds:
    17 jul 2008
    Wel benieuwd of je alle pluggen nog op het moederbord kunt krijgen.

14. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Ik heb zo m'n vraagtekens bij de voltooid verleden tijd hier.

15. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Ja ik ook. Vandaar dat 'in principe'.

16. quiller

quiller Senior Member

Sinds:
    4 jul 2012
    Eén van de redenen dat ik naar waterkoeling overgestapt ben zijn die mastodonten van koelers... Dit kan gewoon niet gezond meer zijn als je pc rechtop staat. Er komen sowieso torsiekrachten op je mobo. Het mag dan wel verstevigd zijn (en er op voorzien zijn) MAAR op enkele jaren tijd kan het altijd wel eens gebeuren dat door een ongevalletje je pc een serieuze duw krijgt, en net dan lijkt die zware koeler mij 'het zwakke punt'...

17. matrix79

matrix79 Senior Member

Sinds:
    24 jan 2001
    In mijn geval in mijn fractal node 304 ligt mijn moederbord horizontaal in mijn case, dus geen probleem. Ik kan zeggen dat mijn mini ITX pc in ieder geval enorm stil is, je kan hem echt niet horen. Ik moet er wel nog op gamen, jammer genoeg nog niet kunnen testen.

18. matrix79

matrix79 Senior Member

Sinds:
    24 jan 2001
    Zeer krap, dat kan ik je vertellen. de 3 chassis fans die in de case zitten kon ik enkel aansluiten op de controller die zelf in de kast zit. De fan op de cpu koeler moest ik wat hoger schuiven omdat mijn psu kabels eronder door lopen. Zal me dit weekend eens bezighouden met de kabels wat te organiseren. Ben al tevreden dat ik de pc direct kon starten zonder problemen.

19. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Hoe ging 't met het geheugen? Kreeg je het gelijk op 3200 MT/s?

20. Etxalar

Etxalar Senior Member

Sinds:
    11 mrt 2018
    De Mugen 5 PCGH heeft een offcenter bouwwijze. Hierdoor zouden er geen issues hoeven zijn met het geheugen mits de koeler goed gemonteerd is. In deze opstelling staat de Mugen verkeerd om. Draai deze 180 graden en laat de achterste fan van de cpu koeler weg. De achterste casefan zal de warme lucht weg trekken. De voorste fan van de Mugen kan dan op normale hoogte bevestigd worden.