1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Gaat mijn laptop kapot?

Discussie in 'Notebooks en tablets' gestart door Zapthos, 10 jan 2018.

1. Zapthos

Zapthos Member

Sinds:
    21 nov 2017
    Hallo,
    Mijn laptop heeft de laatste tijd een beetje raar gedaan.
    Hier zijn een paar dingen die hij doet:
    - Valt random uit (eens in de 2 weken)
    - Veel bsod's
    - Internet traag
    - Loopt random vast
    - Usb port werkt niet meer (geeft ook geen stroom meer, dus geen software)
    - Touchpad werkt niet meer.

Ik heb hem ook al helemaal schoongemaakt met perslucht, nieuwe windows erop, bios update, accu en lader eruit en 30seconden powerbutton ingedrukt gehouden en nieuwe
    koelpasta (arctic silver 5), maar niks helpt

Het maakt niet uit wat ik doe, online video's kijken of gamen. De temps: Idle: 50-60c Load: 70-80c

Hier nog even specs:
    Intel Core I5 (2.4ghz, 2 cores//4 threads)
    8gb ddr3 ram
    750gb hdd
    GT520MX

Het gaat om een asus k53sc-sx404v

Iemand nog enig idee? Gaat hij kapot of is dit nog te fixen?

2. quiller

quiller Senior Member

Sinds:
    4 jul 2012
    Is het één ram lat of zijn het er twee? Als het er twee zijn doe eens een tijdje met slechts één (kortom één verwijderen) ... Als het probleem blijft de ramlatjes wisselen (dus degene die je er uit gehaald hebt in de plaats van de andere)... - dit om ram al min of meer uit te sluiten als oorzaak (kan nog zoveel zijn waar het aan ligt)

3. Zapthos

Zapthos Member

Sinds:
    21 nov 2017
    Het zijn er twee (allebei dezelfde, 4gb ddr3 in totaal 8gb), ik zou morgen eens proberen of het helpt. Ook ben ik een dingetje er bij vergeten te zetten, en dat is dat mijn games niet werken als ik windows 10 gebruik.

4. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    Op dit moment kan het nog aan van alles liggen. Het geheugen ben je nu aan het testen met één stick. Het kan ook met de accu of lader te maken hebben of zelfs het laadpunt in je laptop.

Na een uitval, geeft je laptop 'beepjes' over de systeem speaker als je hem weer opstart?
    Dat is wel belangrijk te weten, want die beepjes hebben een code en die kunnen eventueel aangeven wat er mis is met de onderdelen in je systeem. Misschien zijn die je nog niet opgevallen.

Laatst bewerkt: 11 jan 2018
  5. Zapthos

Zapthos Member

Sinds:
    21 nov 2017
    Ik heb nu een ramstick eruit gehaald, maar hij doet de zelfde dingen. Hij piept niet tijdens het opstarten nadat hij uitvalt. Ik ga nu is met de andere proberen. Ook denk ik dat dit er iets mee te maken zou kunnen hebben: vorig jaar was er een kabeltje verbrand, die heb ik wel vervangen, maar er zit nog steeds een zwarte vlek op het moederbord.

6. Ruud Rutten

Ruud Rutten Senior Member

Sinds:
    19 aug 2013
    Niet toevallig je harddisk? Die zou je eventueel met HDtune even kunnen checken op fouten.

Indien je nu Windows 7 gebruikt: ik neem aan dat je je touchpad en USB3 drivers hebt geïnstalleerd?

7. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Zo, vertel eens, hoe, wat, waar en vooral waarom?

8. Zapthos

Zapthos Member

Sinds:
    21 nov 2017
    Ik heb denk ik gevonden wat het is. Op mijn moederbord zat een klein chipje los (geen idee wat het was). Vast gesoldeerd en hij werkt weer perfect! Behalve de touchpad dan :p en ik heb windows 7 en 10 dualboot, met de touchpad drivers van de asus site. De bsod's waren veroorzaakt door het geheugen. Heb nu deze besteld: http://bit.ly/2D4BM3k en de kapotte usb is een 2.0. Met verbrand heb ik hier een beetje meer info (engels): http://bit.ly/2D0WCRK op de foto zie je niet alles dat verbrand is, maar wel 2/3.

9. Zapthos

Zapthos Member

Sinds:
    21 nov 2017
    Hij is weer uitgevallen :( ben nu alleen op de lader om te kijken of de accu het kan zijn, de lader is een paar maanden oud, dus is denk ik niet het probleem.

10. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    MacGyver

11. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Lekker bezig..... doe je voorzichtig?
    112 onder speed dail!
    Fraaie foto.....

12. Zapthos

Zapthos Member

Sinds:
    21 nov 2017
    Denk de reden gevonden te hebben. Videokaart ooit overgeclocked naar 1030 mhz (van 900, werkte stabiel), maar nu staat hij opeens op 1200 mhz! Lekker terug gedaan naar 1030. Ik laat jullie vanavond of morgen wel weten of het heeft geholpen.

13. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    Ik weet niet precies wat je aan het doen bent en krijg het idee jij zelf ook niet..krekels in je lappie, zelf chip op mobo solderen, 520mx overclocken. Is er nog meer wat je ons nog niet verteld hebt? Die chip gaat 900MHz tops. Alles erboven..zappit!
    upload_2018-1-12_16-15-42.png
    Ben geneigd te zeggen..laat dat dan ook maar zitten..

14. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Concreet antwoord op je vraag is "JA".

Paulus61 vindt dit nuttig.
  15. Theo Jöris

Theo Jöris Senior Member

Sinds:
    25 okt 2012
    Ik zie hem al staan met hamer en en beitel boven zijn opengemaakte laptop..hahahahah