FAQ: Microsoft Licenties en Activering

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caution

Senior Member
User systemen
Hoe zit het met de CAL's van Windows server 2003. Waar kan je die krijgen voor de MSDNAA versie ?
De software die je kan downloaden via MSDNAA is dit OPL of OEM?
Zou je de software mogen gebruiken op een andere plek dan bij je thuis? (BV in een buurthuis of datacenter)

DriesM

Senior Member
User systemen
Ik zie dat Windows 8 in de maak is en uitkomt rond 2012. Dat betekent ongeveer om de 2 jaar een nieuw besturingssysteem:? Waarom zou je dan een retail versie kopen? tegen dat je je moederbord moet vervangen (minimum 2 jaar) is er toch een nieuwe versie van windows en kun je deze maar beter upgraden. Of zie ik dat verkeerd? Dit gaat natuurlijk niet op voor iedereen maar bij de meeste mensen gaat het toch zo?

Me dunkt, dat het zo was > 3 hardware spullen mocht je vervangen. Heb win7 pro x64, intussen is er al vervangen, graka, mobo, soundkaart, tot nu toe - geen problemen

Alan Z

Senior Member
User systemen
nog even een vraagje,

als ik nu bij mn nieuwe computer windows xp legaal via zo'n multi licentie krijg van via werk.. kan ik dan goedkoper 'upgraden' naar windows 7 of moet ik gewoon het Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit NL OEM paket kopen?

en zitten aan beide voor en nadelen aan of komt het gewoon op hetzeflde neer.

Laatst bewerkt:

Sprakeloos

Senior Member
User systemen
Volgens Microsoft zelf bestaat er geen volledige volume license voor desktops maar zijn er slechts upgrades en heb je altijd een volledige licentie nodig.
http://www.microsoft.com/licensing/about-licensing/product-licensing-faq.aspx#tab=2
What is a "Volume Licensing Upgrade License" for the Windows Operating System for PCs?

You cannot buy full Windows operating system licenses for desktop PCs through Microsoft Volume Licensing programs. Volume Licensing only provides Windows upgrade licenses. You must first have licensed and installed a "qualified" full desktop PC operating system on your device before you are eligible to acquire an upgrade license for the Windows desktop PC operating system for that device through Microsoft Volume Licensing programs.

Kan iemand me uitleggen hoe ik een downgrade kan doen van windows 8 PRo naar windows 7 pro, ik heb windows 7 pro geinstalleerd, maar de serienummer die op de sticker van windowxs 8 pro staat werkt hier niet mee. Ik versta er niks van ze zeggen je kan downgraden maar dan werkt de nummer niet hoe moet dit dan?

Stel je voor... Ik heb een pc met vista, alles erop en eraan. ik wil windows 7 op een andere pc zetten, ik heb daar een upgrade voor. Kan ik dan ff heel snel die vista op de ene pc zetten en dan upgraden en dan weer op de originele zetten? Dus : Originele pc>andere pc>Upgraden naar 7>weer op de originele pc Vista installeren...

Hangt er allemaal vanaf, ik weet dat je soms (bv Office) een x aantal keren kan installeren met dezelfde software sleutel.
+ wat voor Vista installatie is het? als het een OEM versie is, zal je deze niet op een andere pc krijgen.

Arokh

Senior Member
User systemen
Ik heb net een update via WindowsUpdate binnengehaald en geinstalleerd waarna mijn geluid opeens weg is (probleem A), maar bij opnieuw starten gaf de BIOS aan dat de CPU en geheugen verwisseld zouden zijn (is niet zo).

De Bios werd vervolgens vanzelf geflashed (is nog nooit eerder gebeurt) en daarna startte Windows 8.1 weer gewoon zoals het hoort.

Echter: nu staat er onderin (rechts) opeens Windows 8.1 Pro Build 9600. (en mijn ingestelde kleuern en achtergronden enzo zijn anders)

Dit stond er nooit eerder, en als ik op internet zoek krijg ik veel hits op illegale software. Ik heb echter alle software die ik heb legaal draaien, dus ook Windows 8.1 (heb hier nog licenties en CD's liggen van Windows 95/98/ME/Vista/7 en dus 8)

Wat is er aan de hand? En hoe krijg ik het weer goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan