externe HD aan Nintendo WII

freebutterflyx

Senior Member
Mijn broer heeft onlangs een (tweedehands) nintendo WII gekocht. Eigenlijk meer voor de games die erbij zaten dan voor de WII zelf.
Deze Wii heeft soms een "haperende" CD drive maar dit was bekend bij de verkoop. De vorige eigenaar had daarom ook deze WII "gehackt" zodat de games vanop een USB stick konden gespeeld worden. En dit werkt zonder problemen en is wel vrij makkelijk/handig.
Het enige vervelende is dat al deze games op diverse USB sticks gezet zijn. In de meeste gevallen op "reclame" USB stick die hij vermoedelijk gekregen heeft en die dus ook maar een kleine capaciteit hebben. Zodoende moet er dan altijd van £USB stick gewisseld worden.

Het idee was dan om een grotere USB stick te kopen (bvb 128GB) en daar deze game allemaal samen op één stick te zetten. Maar als ik dan kijk naar de prijs van een 128GB USB stick in vergelijking met een externe HD dan heb je een veel grotere capaciteit met een HD dan met een stick. (fisieke omvang speel nu geen rol).
Nu vraag ik me af of een externe "portable" HD zal werken met een Wii? (een HD zonder externe voeding dus)

Roel1966

Senior Member
Nu vraag ik me af of een externe "portable" HD zal werken met een Wii? (een HD zonder externe voeding dus)
Het enigste wat je kan doen is een externe portable harddisk kopen en inpluggen kijken of het werkt, maar ik denk bijna van wel als een externe usb stick ook werkt. Enigste wat zou kunnen is dat misschien die usb poort te weinig ampere kan leveren om die externe harddisk te voeden maar dat kan je alleen in de praktijk uittesten.

Bovenaan