1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Exotischere case fabrikanten

Discussie in 'Behuizingen en voedingen' gestart door Kitesaint1309, 23 mrt 2018.

1. Kitesaint1309

Kitesaint1309 Member

Sinds:
    20 mrt 2014
    Hoi

Over enkele maanden plan ik mijn huidig systeem te upgraden naar de intel 9e generatie en wil hierbij mijn case wat krimpen naar MATX of ITX formaat. Echter is er bij de grote case fabrikanten niet echt zo eentje dat eruit springt. Ik heb een aantal merken zoals Caselabs en Parvum al wel gevonden.
    Daarom is mijn vraag: wat zijn zoal case fabrikanten die wat speciaals maken? (Geen Lian Li boot )

Verder moet er waterkoeling en een volwaardige gpu in passen die zichtbaar zijn door zo'n TG paneeltje.

Alvast bedankt voor de tips.

Laatst bewerkt: 23 mrt 2018
  2. 49109129

49109129 Senior Member

Sinds:
    4 nov 2015
    Ik ben overgestapt naar de nzxt manta, strak design en een pareltje vind ik persoonlijk, maar ik weet natuurlijk niet wat je wil of wat jouw genre kast is :).

3. philpend

philpend Senior Member

Sinds:
    8 apr 2014
  4. DreDVD

DreDVD Senior Member

Sinds:
    25 nov 2013
  5. Impulz

Impulz Senior Member

Sinds:
    27 apr 2017
  6. Kitesaint1309

Kitesaint1309 Member

Sinds:
    20 mrt 2014
    Al bedankt voor de snelle reacties
    @49109129 Die heb ik al een keer bekeken dat is zeker een mooi ontwerp maar die valt vrij groot uit voor een MITX behuizing.

@Impulz dat is wel een heel aparte case, maar daar heb ik niet echt de ruimte voor.

@philpend momenteel heb ik een Enthoo Pro, die er toen ook niet fraai uit zag. Phanteks maakt wel zeker mooie cases ;).

Maar voor mijn volgende build wil ik eens iets minder voorkomend dat ook nog eens vrij compact is.

7. Etxalar

Etxalar Senior Member

Sinds:
    11 mrt 2018
    49109129 vindt dit nuttig.
  8. peke

peke Member

Sinds:
    31 aug 2016
    Wat is compact voor jou? Hoeveel liter kastinhoud?
    Je wilt waterkoeling, welke grootte van radiator? 120 - 240 -360 of nog iets anders? Custom loop?
    Welke gpu kaart? Een 17cm - 27cm - 30+cm?
    Hoe dik mag de kaart zijn? 1 - 2 - 3 slots?
    SFX voeding only of ATX?
    Wil je voldoende casefans of mag de hardware heet worden (m.a.w. geen OC hardware).

Als je bvb een leuke 1080 ti wilt dan vallen er heel wat kleine kasten weg.
    Je moet eerst je hardware kiezen en dan de kast. :)

9. Kitesaint1309

Kitesaint1309 Member

Sinds:
    20 mrt 2014
    Zelf vind ik 40-45l de grens van compact. Liefst zou ik er eerst nog mijn Kraken X61 (280mm) in willen hangen die later zijn plaats zal moeten afgeven voor een custom loop (CPU + GPU). Nog een andere vereiste is dat ik mijn atx voeding kan over zetten van mijn huidig systeem.
    Voor de gpu zou ik niet groter gaan dan +-30cm wat al veel opties open laat.

10. peke

peke Member

Sinds:
    31 aug 2016
    Coolermaster Q300L is heel goef qua prijs/kwaliteit. Check online