ethernet werkt niet maar wifi wel

connectie met internet werkt niet met ethernet maar wel met wifi. ik heb al vanalles geprobeerd om het op te lossen waaronder: herstarten laptop, router herstarten, static ip maken, driver in en uti schakelen, driver uninstalleren en installeren. dit heeft helaas allemaal geen resultaat. kan iemand me helpen???

TiezZ_BE

Senior Member
User systemen
Het kan moeilijk aan KPN gelegen hebben als je WIFI wel werkte...
Ja idd.

Best ook altijd je ipadres checken op je pc, maar met de melding 'unidentified network connection limited' was het waarschijnlijk een 169 ip adres. Dit kan aan je NIC (broadcom ethernet kaart in dit geval), kabel of router liggen. Dit kan niet aan KPN liggen als er een router tussen zit.

Roel1966

Senior Member
User systemen
En wat vaak ook wel wil helpen is een reset van de router en eventueel ook een reset van het modem door beiden even van de stroom te halen. Vooral bij een router word hierdoor de DHCP server vernieuwd en een nieuw ip toegekend.

ik heb kpn modem reset gedaan. er zit tussen het modem en mijn laptop een switch. kan het zijn dat de switch het signaal niet goed doorgeeft o.i.d.? ik beneden wel internet via een ethernet kabel die direct is aangesloten op het modem.

Dunky77

Senior Member
User systemen
Sorry voor het offtopic zijn:mrgreen::$, maar misschien is dit een goed ideetje....

Maar omdat meestal veel info wordt vergeten te geven in de startpost en de info zo geleidelijk in de posten terecht komt heb ik hier het begin van een lijstje gemaakt. Ik persoonlijk vind het wel fijn dat alle info bij elkaar staat, zeker bij netwerken en wanneer het een lang(er) topic wordt. Zo kan de topic starter ook alles meteen invullen en aangeven wat hij/zij al gecontroleerd heeft.

Mensen willen wel vaak even snel reageren, maar hebben geen zin om 4 a 5 pagina's door te lezen (op dat moment). Je leest nog wel eens een reactie van; "ik heb niet alles gelezen, maar....". Ook krijg je zo minder "spuit elf" reacties denk ik, omdat mensen iets over het hoofd hebben gezien.

Zou denk ik wel makkelijk zijn wanneer iedereen hier wat aan toevoegt en op een enigszins logische volgorde, de makkelijkste controles eerst of zoiets. Misschien dat HWI hier een sticky van kan maken voor een startpost:) . Zo niet...even goede vrienden:lol:;)

1 Welke provider heb je?
2 Zijn er storingen bij je provider?
3 Welke hardware betreft het MERK EN MODEL a.u.b. (modem/router, switches e.d.)?
4 Heeft het netwerk in deze configuratie altijd GOED gewerkt?
5 Zijn er onlangs wijzigingen aangebracht in het netwerk?
6 Zijn alle kabels goed (geen knikken, te hard aan getrokken, stekkers nog goed vast)?
7 Welke kwaliteit hebben de kabels (b.v. CAT 5E)
8 Hoe duur waren de kabels? Goedkope kabels kunnen soms niet 100% van koper zijn (de aders), maar zijn dan koperlegeringen en kunnen op langere afstanden problemen geven. Wil bv wel eens voorkomen bij kabel op rol.
9 Wat zijn de ip- en mac adressen van alle modems en pc's
10 ....

Het bereik van het wifi signaal staat er dan buiten (misschien dat dit er apart bij genoemd moet worden).

Bovenaan