epub koppelen aan een programma

Ronald_VR

Senior Member
User systemen
Ik gebruik voor mijn boeken te lezen dit programma: Challenger Comics Viewer.

Waarom, leest PDF, CBZ/ZIP, CBR/RAR en ePUB (en nog anderen) bestanden en is gratis en zonder reclame.

Nu mijn probleem, als ik met mijn tablet langs bestandsbeheer mijn documenten opzoek, ik heb al op voorhand 3 verschillende bestanden opgezet namelijk een epub - pdf en cbr bestand, is alleen het pdf-bestand gelinkt met dit programma. D.w.z. dat wanneer ik een .pdf document aanklik kan ik kiezen tussen verschillende programma's om deze te openen waaronder deze viewer. Als ik dit doe met de .epub en .cbr bestanden krijg ik een foutmelding dat er geen toepassing is gekoppeld aan dit bestand.

Nochtans dit programma kan deze bestanden laten zien, weliswaar via het programma zelf.

Hoe kan ik dit oplossen?

Besturingssysteem: android 4.1.1
tablet: Toshiba AT300SE-101/16GB

Laatst bewerkt:

Roel1966

Senior Member
User systemen
@Ronald_VR , het is toch wel handig als je er even bij had geschreven om welk tablet het gaat en vooral welk OS er op het tablet is geinstalleerd maar ik vermoed wel dat het een tablet met Android OS is. Bestandsbeheer binnen Android is niet helemaal zoals bij Windows oftewel Windows verkenner waar je bepaalde extensies aan programma's kan koppelen.

Nu is er wel een truucje namelijk zo even uit het hoofd kan je bij bestandsbeheer dan kiezen om de epub als document te openen en dan kan je uit diverse programma's kiezen. Vervolgens kies je dan voor die Comics Viewer en normaal gesproken opent ie daarna dan vanzelf epubs met Comics Viewer.

Ronald_VR

Senior Member
User systemen
Ik begrijp het al wat beter:
Als je bij een windows computer een programma installeert, bv vlc-player, dan wordt er automatisch de bijbehorende extensies aan dit programma gekoppeld - eventueel te kiezen bij de installatie zelf.
Bij android installeer je het programma, je doet het programma open en dan kies je de map waar je gegevens staan en je pikt daar de file van.

Klopt dat zo'n beetje?

PS: besturingssysteem en tablet bijgevoegd

Roel1966

Senior Member
User systemen
kies je de map waar je gegevens staan en je pikt daar de file van
Klopt, eigenlijk een beetje vergelijkbaar met de manier zoals ook IOS werkt en je daar ook alleen bestanden vanuit een programma zelf kan inladen. Nu is Android daarin ietwat uitgebreider in de zin dat je een soort van bestandsverkenner kan gebruiken maar je alleen dan niet zomaar standaard koppelingen naar programma's kan instellen.

Bovenaan