1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Energiemeter Cresta RCE-1106

Discussie in 'Overige randapparatuur (speakers, webcams)' gestart door J. de Boer, 31 mei 2012.

1. J. de Boer

J. de Boer Senior Member

Sinds:
    9 okt 2005
    Enkele jaren geleden werd hier een uiterst nuttige test van de toen beschikbare energiemeters geplaatst. Goede informatie, met name m.b.t.beslist niet aan te bevelen exemplaren.
    Recentelijk was op GOT opnieuw een discussie hierover, met de conclussie dat de uiterst positieve beoordeling hier van de Cresta RCE-1106 niet op alle fronten helemaal correct blijkt te zijn. Terecht werd daar gezegd dat met name m.b.t. vervormde stromen alleen het RMS-meetprincipe het juiste is en dat de Cresta RCE-1106 na bestudering van de chip daaraan toch niet bleek te voldoen. Hierdoor worden sterk vervormde stromen zoals die optreden bij fase-aansnijding toch niet goed gemeten. Andere daar eveneens genoemde meters die goed uit die test tevoorschijn kwamen, zoals enkele van fabrikaat Voltcraft blijken wel volgens het RMS-principe te werken.

Op het oude topic werd hier een vraag over gesteld, gevolgd door een kleine aanvulling mijnerzijds. Maar daarna werd dit topic op slot gezet. Vandaar dat ik hier toch opnieuw zo vrij ben om dit nogmaals onder de aandacht breng met wederom de vraag: "Blijven jullie ondanks deze (al of niet terechte) kritiek bij de beoordelingen van toen"?

Laatst bewerkt: 31 mei 2012
  2. Harmen Meijer

Harmen Meijer HWI Redactie

Sinds:
    10 apr 2008
  3. J. de Boer

J. de Boer Senior Member

Sinds:
    9 okt 2005
    Bedankt, ik zag dit even over het hoofd.
    Ik heb daar een nieuwe reactie geplaatst, dit topic kan wat mij betreft op slot.