• Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Einduitslag HWI/AMD/Azerty OC competitie

Clemens van Renesse

Senior Member
Dat moet die ook gewoon, staat in het artikel. Hier:

Artikel zei:
Dan de categorie boven 0. De winnaar hier is Snot_Aap die op zeer slimme wijze exact de grens van de regels wist op te zoeken. Met een eigen uitgedachte schakeling kon hij een TEC zo regelen dat deze nooit onder de 0 graden kan komen, maar er wel zeer dicht in de buurt bleef. Op die manier wist Snot_Aap in de meeste gevallen hogere klokfrequenties te behalen dan de rest. In ronde 3 moest hij helaas wegens problemen tijdelijk opgeven, maar in ronde 1, 2 en 4 werd 'ie eerste. Met in totaal 75 punten staat hij uiteindelijk bovenaan in het klassement. De titel Master of Overclocking heeft 'ie al eerder weten te bemachtigen, de hoofdprijs krijgt 'ie - als het goed is - binnenkort na controle van z'n kunsten in het Hardware.Info testlab
Dus na controle ;) dus tja ben benieuwd!

leeghoofd

Hardware.Info Pro OC
ik heb het helemaal niet over Neil lol, er zijn er andere die wat extreme kloks gepost hebben (met twijfelachtige temps, vreemde theorieen over hoe ze de benchmark beter lieten draaien...), die volgens mij wat wenkbrauwen laten fronsen... en raar maar waar het in de laatste ronde de top 3 totaal hebben links laten liggen... vreemd toch...

Laatst bewerkt:

Johnny_89

Member
Die Cpu met korting was duidelijk niet serieus bedoelt, toch leuk dat iedereen erin tuinde:p
Chapeau overigens voor de mensen die hier spullen en tijd ingestoken hebben.

Clemens van Renesse

Senior Member
ik heb het helemaal niet over Neil lol, er zijn er andere die wat extreme kloks gepost hebben (met twijfelachtige temps, vreemde theorieen over hoe ze de benchmark beter lieten draaien...), die volgens mij wat wenkbrauwen laten fronsen... en raar maar waar het in de laatste ronde de top 3 totaal hebben links laten liggen... vreemd toch...
Ow zo haha! Tja dat weet ik ook niet idd :p denk dat HWI geen zin heeft om een hele overklokkersploeg (klinkt een beetje als knokploeg) met bijbehorende set-ups uit te horen/na te gaan kijken....

maar het zou dan idd wel interessant zijn of de scores wel eerlijk zijn gehaald....

P33R

Senior Member
@
een van die top 3 spelers was ik dus ook als het de boven 0 cat betreft anyway, ik kan je mijn verhaal toelichten:
als we het hebben over de cpu snelheid deze is bij mij vanaf bench 1 tot 4 in een redelijke lijn gedaald wat komt volgens mij door de cpu degradatie. zo heb ik bench 4 met een 4500mhz toch nog op een behoorlijke snelheid gedraaid.
de lagere score komt door dat mijn mem niet goed mee gaat in pi qua timings. en dus buiten de top 3 kwam.

die 4500 kan ik nu nog steeds gewoon draaien in 32m, cpu kan nog wat hoger maar zou dan alleen 1m stabiel zijn.
dus... anyway lijkt me niet eerlijk om na de compo nog te gaan twijfelen aan scores. iedereen weet dat de eerste in beide cat. hun kunsten moesten komen laten zien (ik dacht overigens dat het aan alle winnaars was besteedt, niet dus) wat er dus op neer komt dat degene die naar de studio gaan niks te vrezen hebben ook niet als ze niet alles exact aan kunnen tonen. beide heren hebben ziezo voldoende kennis verwacht ik.

Laatst bewerkt:

Rol-Co

Senior Member
Geen idee waarom Henry moet komen bewijzen dat hij die scores gehaald heeft... is toch een bekende overklokker. Zijn scores zijn zeer goed met een mooie efficientie... wat een top overklokker normaal altijd uit zen mouw kan schudden. Zou cheaper zijn om Rob tepakken ( al is die natuurlijk wat minder fotogeniek :p woehahha

Eigenlijk had ik had liever de kerels, uit de boven nul categorie, met de wat meer twijfelachtige scores int echt aant werk gezien...
Het is niet cheaper, je mag het immers zelf betalen dus voor hwi maakt het niets uit, ook ben je ermee ingestemt tijdens de registratie.

En verder....bedankt he ;) beter als een belg met de naam leeghoofd. :roll:

Maulwurfje

Senior Member
Jammer Rol-Co, maar ja je kunt niet alles mee hebben. Gefeliciteerd beide heren met jullie nummer 1 plekje. Toch leuk om te zien dat hier echt mensen zitten die echt wel verstand van deze materie hebben.

Vondt het echt een vet leuke contest. De mensen gefeliciteerdt die wat gewonen hebben. Vooral Snot-aap met zijn slimme tec. Op naar de volgende contest

Rol-Co

Senior Member
nou die waren er al na de wprime/cinebench run kevin, alleen ik kreeg hem zondag voor de 32m niet meer goed.
Maakt niet echt uit, henry heeft het verdiend....better next time. :)

peterdimitri

Senior Member
Sorry Koen de laatse weken zijnop werk alleen drukker geworden sins het project naar buitemn is verhuisd (ofshoreeiland) zijn de werkuren alleen langer geworden privetijd is er heel weinig =/. me mail en to do list word alleen langer.
mocht ik hierdoor toch de Compo regels hebbe overtreden dan zal ik niet moeilijk doen.

annyway iedereen Gefeliciteerd :mrgreen: en jammer van je CPU Rol-Co

Bovenaan