1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Eerste upgrade pc

Discussie in 'Beginnersvragen' gestart door Xironx, 14 jun 2019.

1. Xironx

Xironx Member

Sinds:
    30 aug 2015
    Ik wil eindelijk eens een upgrade doen van mijn pc, maar de enigste kennis die ik heb is hoe je een pc in elkaar steek. Maar niet welke hardware bij elkaar past.
    Graag had ik een toekomst gerichte upgrade gedaan. Wat ik meestal doe op mijn pc is gamen ( football manager, cs:go, battlefield, rust) en ook werken met Illustrator, Photoshop,...
    Mijn monitors moeten ook natuurlijk een upgrade krijgen maar dit zou ik later willen doen.

Bijgevoegde bestanden:

2. Etxalar

Etxalar Senior Member

Sinds:
    11 mrt 2018
    De videokaart lijkt mij het eerste aan vervanging toe. Welke upgrade je uit kunt voeren hangt af van de voeding die in het systeem zit. Welk merk en type voeding heb je?
    Wat is je budget?

3. Xironx

Xironx Member

Sinds:
    30 aug 2015
    De voeding die in mijn pc zit is de Cooler Master GM G550M.
    Mijn budget voor de "volledige" upgrade van mijn pc zou rond de 1000 euro liggen

4. MZw

MZw Senior Member

Sinds:
    12 aug 2012
    Welke monitors (type) gebruik je momenteel? Het is fijn als de aansluitingen ook op de videokaart zitten, zodat je geen adapters nodig hebt. Als je nu een videokaart koopt en daarna een monitor met hogere resolutie (ivm photoshop een logische keus) moet de videokaart meer pixels berekenen en is er een reële kans, dat die al weer te zwak is. Wil je daar nu al rekening mee houden of dat iets voor over een aantal jaren?

5. Xironx

Xironx Member

Sinds:
    30 aug 2015
    Op dit moment gebruik ik 2x Benq Zowie RL2455s (1920 x 1080). Het zou handig zijn moest er nu al mee rekening gehouden worden.

6. MZw

MZw Senior Member

Sinds:
    12 aug 2012
    Je hebt Full-HD @75Hz monitors. Dit lijkt mij een prima stille videokaart met 2x hdmi en 2x displayport aansluitingen:
    https://nl.hardware.info/product/510325/asus-geforce-rtx-2060-strix-oc-6gb
    Ik neem aan dat je gamed op één Zowie monitor. Met deze videokaart kun je ook gamen op een WQHD monitor @60hz.
    Voor de prestaties van de verschillende videokaarten zie: https://nl.hardware.info/reviews/91...hmarks-hardwareinfo-gpu-prestatiescore-2019-1

De videokaart heeft een PEG6+PEG8 stroomaansluiting en die zitten ook op je voeding.
    Controleer wel of deze grote en dikke 3-slots videokaart in je behuizing past en koeling heeft.

7. Xironx

Xironx Member

Sinds:
    30 aug 2015
    Ok, bedankt. Ik zal dit even bekijken. Als er geen genoeg plaats is voor deze videokaart wat is dan de beste oplossing een nieuwe case kopen?

8. MZw

MZw Senior Member

Sinds:
    12 aug 2012
    Laat even weten welke case je gebruikt, dan kunnen we uitzoeken welke lengte maximaal past en krijgen we ook een indruk van de koeling.

9. Xironx

Xironx Member

Sinds:
    30 aug 2015
    Ik gebruik een Fractal Design Define S, maar had al eens gekeken om over te schakelen naar een Nzxt H700i

10. MZw

MZw Senior Member

Sinds:
    12 aug 2012