Eerste indruk ALDI maginin IP camera

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een Cisco EPC 3928.
Inmiddels heb ik via de telefoon beeld van de camera, alleen als ik op WIFI zit.
Is er de mogelijkheid dat ik gewoon op mijn werk kan zien (40 km verder op) wat er bij mij thuis gebeurt (via 3G netwerk op de telefoon)?
Ook ben ik nog niet achter de mail instellingen. Sorry ik ben niet heel goed in dit soort zaken.

Alvast harstikke bedankt.

Groet,
Miriam

Om de portforwarding in te stellen moet je de instellingen in je modem aanpassen. Standaard gaat dat als volgt:
Om instellingen aan te passen toets in uw webbrowser het volgende in:
192.168.178.1
Je ziet een login scherm waarin wordt gevraagd om een gebruikersnaam en
wachtwoord. Standaard is de gebruikersnaam ziggo en het wachtwoord
draadloos. Het wachtwoord kan natuurlijk gewijzigd zijn.
Ga vervolgens naar het tabblad "Applications & Gaming". Dan zie je een tabblad "Port range forwarding".
Hier moeten de gegevens worden ingevuld.
Start en end-port wordt dan 8081 (zowel external als internal) en het ip-adres is het vaste ip-adres van de camera.
Vergeet niet een vinkje te zetten in de laatste kolom. (enable)
Kijk ook even of er onder aan de pagina iets staat als "save", want de router moet het wel opslaan, anders werkt het nog niet.
Als alles goed is ingevuld en opgeslagen, kun je de router het beste even uit en weer aan zetten. (10 seconden uit)
Daarna zou het moeten werken.
Zie verder de stappen 14 en volgende.

Op de samsung installeer je "maginon IPC viewer".
Bij de instellingen vul je de gebruikersnaam, wachtwoord voor de camera in. Verbindingsmodus: dynamisch en domeinnaam: xxx.supracam.net
Nu moet je op je telefoon het beeld van de camera krijgen, ook als je niet in je eigen netwerk zit.

Hallo henk ik heb een vraag ik heb een samsung ace kun je mij ook foto sturen hoe je het handmatig moet doen wandt ik krijg mijn viewer niet aan de gang alvast bedankt
Op mijn Samsung S4 gewoon "Maginon IPC Viewer" geïnstalleerd. Nieuwe camera opgegeven en het werkte direct. Bij mij dus geen probleem!

Ik heb woensdag trouwens die camera gekocht. Ik ben wel even bezig geweest, maar nu werkt alles naar behoren. Ik kan nu op mijn smartphone mijn huiskamer bekijken terwijl ik zelf in een andere stad ben. Dat is toch geweldig!

Ik heb vandaag mijn tweede camera aangeschaft bij de Aldi, 40km van mijn woning af.
Toen ik de doos opende zat de CD niet in een verpakking en was vies.
Toen ik de camera aansloot bleek hij reeds door een ander gebruikt te zijn.
Dit was te zien aan de namen en instellingen welke reeds in de camera waren aangepast.
Ik heb de camera wel werkend en kan hem overal en met elke PC, Ipad of telefoon benaderen.
Waarom de vorige eigenaar hem terug gebracht heeft weet ik dus niet.
Wel een melding bij de Aldi gedaan om te laten weten dat ik dus een tweedehands camera van hun heb gekregen.
Afwachten hoe zij daar op gaan reageren.
Terug naar de winkel zou een reis van 80km betekenen, is niet niks dus.

Goedendag,

Ik heb gisteren een camera gekocht. de ipc-2.
Ziet er goed uit ook stevig allen kom ik niet me de software uit.

Ik wil dat hij beelden opslaat op me pc.
Denk dat dat via ftp moet.
Maar krijg dat niet voor elkaar.

Kan iemand mij vertellen hoe dat werkt.

Gr Randy

Op de computer waarop je de beelden wil opslaan moet je een ftp-server hebben werken. Hierop moet een naam/wachtwoord worden ingesteld en de map waar de beelden naar toe moeten. Vervolgens stel je op de camera de ftp-instellingen in.
De server is het ip-nummer van de computer, poort 21, de gebruikersnaam die je op de computer hebt ingesteld met het wachtwoord. Het pad is \ (backslash), de overdrachtsmodus is afhankelijk van het ftp-serverprogramma, maar meestal is het "Passief".
Vergeet niet de instellingen op te slaan.
succes

Wim,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik met de camera bezig ben geweest, echter moest ik nu alles even opnieuw installeren ivm het overstappen van ziggo naar kpn.

Tot stap 10 ging het perfect alles ingevuld zoals zou moeten maar bij stap 11 word de camera wel gevonden (met het nieuw aangemaakte ip adres) maar hem openen lukt niet zowel via het supra cam programma als via de browser zelf!

Enig idee? Of moet ik alles wederom resetten?

Wim,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik met de camera bezig ben geweest, echter moest ik nu alles even opnieuw installeren ivm het overstappen van ziggo naar kpn.

Tot stap 10 ging het perfect alles ingevuld zoals zou moeten maar bij stap 11 word de camera wel gevonden (met het nieuw aangemaakte ip adres) maar hem openen lukt niet zowel via het supra cam programma als via de browser zelf!

Enig idee? Of moet ik alles wederom resetten?
Als ik hem in de browserbalk intik zonder :8081 kom ik wel op het inlog scherm van de camera!

Mijn IP Camera van de Aldi ben ik aan het instellen met mijn laptop. De software vindt de camera, deze begint te draaien. Alleen nu wil ik hem instellen, hiervoor heb ik een username en password nodig. In de handleiding staat dat het admin is en wachtwoord leeg laten, alleen die popup blijft maar terugkomen! zo kan ik die camera dus niet instellen. Is de username en password soms veranderd in de tussentijd?

Hij is nu goed in te stellen via de router. In de handleiding staat dat als hij daar is ingesteld, je hem opnieuw moet starten en dan de kabel eruit kan halen, zodat ie dan wireless te gebruiken is. Alleen dat programma kan de camera dan alsnog niet vinden.

Wat een gedoe om dit op te zetten zeg :p

@Wim-Koopman

Beste Wim, bedankt voor je heldere stappenplan.

Ik heb vorige maand de camera IPC2 gekocht bij de Aldi. Ben 3 dagen aan het klooien geweest aan de hand van de gebruiksaanwijzing. Ook nog een keer contact gehad met de leverancier van de camera via het 0900 nummer. Daar heb je dus echt niets aan. Een of andere muts aan de telefoon gekregen die het ook allemaal niet begreep. Fijn zo'n klantenservice. Ik was bijna zover dat ik de camera al aan de kant wilde gooien en een andere wilde gaan kopen(ga ik trouwens toch doen, gezien de kwaliteit).

Zoals gezegd, na je uitleg was het een fluitje van een cent. ook de doormeldingen via email en het uploaden naar de fpt server werkt prima.

Ik vindt de kwaliteit van de camera niet echt bijzonder. de beelden zijn niet echt heel scherp en de opnamen zijn echt frame na frame. Je mist dus bewegingen die plaatsvinden omdat de camera deze niet zo snel registreert.

Ik ga dus op zoek naar een betere kwaliteit camera.
Als iemand een tip heeft voor een goede camera, niet te duur hou ik mij aanbevolen.

Groet, Rene

Om de portforwarding in te stellen moet je de instellingen in je modem aanpassen. Standaard gaat dat als volgt:

Op de samsung installeer je "maginon IPC viewer".
Bij de instellingen vul je de gebruikersnaam, wachtwoord voor de camera in. Verbindingsmodus: dynamisch en domeinnaam: xxx.supracam.net
Nu moet je op je telefoon het beeld van de camera krijgen, ook als je niet in je eigen netwerk zit.
Tot dusver is alles gelukt, installatie, draadloos en zelfs mobiel beeld. Echter het lukte niet met dynamische verbinding en moest het dus handmatig (ip adres) invoeren. Dan werkt het prima. Dynamisch met domeinnaam krijg ik een error status 1.
Vraagje: wat heb ik gemist? Hoop dat je mij ermee kunt helpen.

Heb je een supracam domeinnaam geregistreerd op www.supracam.net?

Deze domeinnaam vul je in nadat je de verbindingsmodus Dynamisch hebt aangevinkt. Dus in jou geval zou dat bijvoorbeeld kunnen zijn: sitar.supracam.net.
Dan zou ie gewoon moeten werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan