Eerste indruk ALDI maginin IP camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mofisto

Senior Member
User systemen
Hallo Wim,

Mooi stappenplan :8)

Bij mij gaat het goed t\m stap 9.

Daarna kan de "ipcam config proggie" de cam niet meer vinden.
Aantal malen opnieuw gedaan maar zonder succes.

Weet je waar dit mss aan kan liggen ?

Ik heb trouwens de nieuwste software er al op staan.

Mvrgr

Laatst bewerkt:
Dat betekent dat de camera niet in het netwerk is opgenomen. Dus de netwerkinstellingen van stap 6 zijn dan niet goed.
Je moet hem dan dus weer met de utp-kabel aansluiten op de router en stap 6 opnieuw doen. Vooraf eventueel op de router controleren wat het password is van het netwerk.

Mofisto

Senior Member
User systemen
Bedankt voor je reactie,
Het probleem (bij mij) is dat je na stap 9 eerst je router een keer uit (10 sec) en weer aan moet zetten.

Draait nu perfect, nu alleen nog uitvogelen hoe ik hem extern kan benaderen.

Groeten

Ik heb al een tijdje niet meer met de camera gespeeld en ga van de week eens kijken of ik met je tips 'van Wim' de cam ook buitenshuis kan openen!

Had echter wel een vraag in het algemeen, ik heb een cam die uit zich zelf beweegt! Zo nu en dan kijk ik eens of alles nog werkt en dam staat de cam ineens op het plafond gericht! Zijn er meer mensen die hier last van hebben en zo ja is er een manier om dit op te lossen?

Verders nog steeds dik tevreden met de cam!

Ik heb al een tijdje niet meer met de camera gespeeld en ga van de week eens kijken of ik met je tips 'van Wim' de cam ook buitenshuis kan openen!

Had echter wel een vraag in het algemeen, ik heb een cam die uit zich zelf beweegt! Zo nu en dan kijk ik eens of alles nog werkt en dam staat de cam ineens op het plafond gericht! Zijn er meer mensen die hier last van hebben en zo ja is er een manier om dit op te lossen?

Verders nog steeds dik tevreden met de cam!
uhm.
uit zich zelf bewegen ?
of iemand logt van buiten in de cam, en speelt er mee.
of iets anders is fout.
ik had wel eens dat het ding spontaan een reboot gaf, laatste firmware erop gezet, en opgelost.
laatste firmware is een 2stappen plan,
vanaf hier lezen http://nl.hardware.info/forum/threa...in-IP-camera?p=2381416&viewfull=1#post2381416 (msg 123)

Ik heb vandaag de Extensie MyIPCam voor Chrome PC en Chromebook geïnstalleerd deze kan 4 camera's aan. Binnen 1 seconde staat het beeld op het scherm. Heel makkelijk om even snel te kijken als je iets hoort. Het is alleen een viewer verdere instellingen zijn niet mogelijk, het beeld is goed en scherp. Voor diegene die hem wil proberen moet de software invullen bij camera als Foscam,EasyN,Wanscam.
Voor link: https://chrome.google.com/webstore/detail/myipcam/hehdcdgdfhanbcbdkakahgpfinojokob/reviews

uhm.
uit zich zelf bewegen ?
of iemand logt van buiten in de cam, en speelt er mee.
of iets anders is fout.
ik had wel eens dat het ding spontaan een reboot gaf, laatste firmware erop gezet, en opgelost.
laatste firmware is een 2stappen plan,
vanaf hier lezen http://nl.hardware.info/forum/threa...in-IP-camera?p=2381416&viewfull=1#post2381416 (msg 123)
Lijkt me sterk dat er iemand van buitenaf op kan (nu altans) heb zowel op het admin als op het operator account een sterk ww.

Had eerst admin nog zonder ww dus d8 toen idd dat er van buiten af mensen op konden en toen direct een ww toegevoegd.

Op dit moment staat de camera nog steeds zo als het moet. Dus ga er van uit dat het over is :)

Bij de "kopinstellingen" kan je een vaste positie bij inschakelen kiezen. Als dan de stroom uitvalt, dan weet je dat bij weer inschakelen van de stroom de kop weer in de goede positie komt.

@ Wim, Na een dag van veel drukte had ik de alarm melding van de mail afgevinkt. Tot mijn verbazing toe ik hem weer inschakelde waren ook de instellingen weg van de SMTP. Dus kan je weer overnieuw beginnen met invullen.

Mofisto

Senior Member
User systemen
De camera draait nu al een tijdje en ik moet zeggen dat het mij allemaal 100% meevalt voor een low budget cameraatje.

Alleen lukt het mij nog niet om een beetje scherp beeld te krijgen.
Heb al voorzichtig aan het lensje gedraaid,maar dan word het eerder slechter dan beter.
Iemand tips?

Groeten!

Je kan toch behoorlijk de scherpte beïnvloeden door aan de lens te draaien, maar wel met beleid van halve millimeters en gelijk meekijken op de monitor van je pc. Er zit natuurlijk wat tijdsverschil in het verdraaien van de lens en het projecteren op de monitor hou daar rekening mee. En focus op een punt om die zo scherp mogelijk te krijgen. Let wel 640X480 is natuurlijk geen HD kwaliteit. Ook speelt mee de lichtomstandigheden van het opname moment.

Laatst bewerkt:

Mofisto

Senior Member
User systemen
Oke, dat ik geen hd beelden krijg was me wel duidelijk haha.
Maar gezichten herkenbaar is toch niet teveel gevraagd toch?
Bedankt voor de tip , ga vanmiddag nog maar eens aan de slag.

Hallo allemaal,

Ik hebgisteren bij aldi ook zo'n cam gekocht krijg hem enkel niet aan de praat.

Via de app op mijn Samsung S3 mini zie ik hem wel en als ik de cam aanklik moet ik het wachtwoord invullen...nu de vraag waar vind ik dat volgens de handleiding zou deze op het apparaat zelf staan. Ik heb al verschillende dingen en combi's gemaakt maar helaas zonder resultaat.
Wie kan mij helpen en zeggen wat ik fout doe.

@ Chirufus: Als het om een nieuwe cam gaat is de naam admin en geen wachtwoord. Gaat het om een teruggebrachte camera bij de aldi dan kan het zijn dat de vorige gebruiker er al een wachtwoord in gezet heeft. Dan moet je de camera resetten aan de onderzijde zit een gaatje waar je met een dunne pen min. 5 seconden in moet drukken (kijk de gebruiksaanwijzing er op na). Begin dan overnieuw en geef je eigen wachtwoord in. Voor de rest staat hier genoeg op het forum om hem aan de praat te krijgen.
Kijk bijv. naar de uitleg van Wim koopman in pdf formaat.

Mofisto

Senior Member
User systemen
@drh,
Na een poosje prutsen is het me wel aardig gelukt.
Nog niet perfect maar gezichten en kentekenplaten zie redelijk tot goed te zien/lezen.
Afhankelijk van lichtinval.
Greetz!

Hoi Wim,

Ik heb het stappenplan gevolgd, maar bij stap 13 snap ik het niet meer. Zou je dat nog eens uit kunnen leggen? Ik ben inmiddels wel draadloos.
Ook snap ik de mail instelling niet. En kan ik ook live vanaf mijn telefoon samsung s2 de camera beelden bekijken?

Het probleem is dat stap 13 afhankelijk is van de router die je hebt. De portforwarding moet namelijk op de router worden ingesteld. Dus om je te kunnen helpen moet ik weten wat het merk en type van je router is.
Als de portforwarding is ingesteld kun je inderdaad de beelden op de samsung bekijken met de app "Maginon IPC viewer". Dit kun je vinden in de playstore. (https://play.google.com/store)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan