Eerste indruk ALDI maginin IP camera

Status
Niet open voor verdere reacties.
zo juist de aldi maginon IP camera gekocht. (IP-Camera IPC-1 Handig voor google)
eerste indruk.
3 jaar garantie.
leuk design.
compleet.
duidelijke handleiding

nadelen.
Geen led om aan te geven of het ding ook aan staat ja of nee.
geen optie om de compressie verhouding aan te passen.
Wlan antenne niet afschroefbaar.

test:
ingelogd als admin (geen password)
640x480 ingesteld.
en de video ziet er aardig uit.
niet eens naar instellingen gegaan, meteen even spelen.
ook de video snelheid is best wel hoog.
verticale scanoptie werkt perfect.
horizontale scanoptie werkt imho niet naar behoren,maar een paar keer deed deze het wel goed.
ook de infrarood optie werkt goed.
ik weet niet wat ik van de optie, naar het midden bewegen moet zeggen.
maar het ding scant dus (je moet de knop ingedrukt houden) horizontaal en verticaal tegelijk, tot je de knop loslaat.

instellingen:
status pagina wordt iedere 5 seconden ververst.
oja, hij weet dat ik in nederland woon, alles was dus netjes in nederlands.

upnp staat standaard aan ,deze heb ik dus snel uitgezet.

Wlan: HORROR, ik krijg het ding dus niet geconnect naar mijn AP toe.
wat ik ook doe.
dit wordt dus verder testen.
(edit, even met de antenne draaien, de camera vond geen AP's met de zoek optie)

ik heb de CD niet kunnen gebruiken, omdat ik geen reader heb, maar ik heb iig, GEEN optie gevonden voor een firmware upgrade.
dus zal ik een andere pc moeten uitgraven waar wel een reader in zit

tips:
dit wist ik nog te vinden.
http://www.ispyconnect.com/man.aspx?n=Maginon

final tot nu.
leuk speelgoed, wifi bokt, voor 50 euro een leuke gadget.

edit2.
CD geinstaleerd, mja, wat ik ervan vinden moet, weet ik niet.
maar schijnbaar zit er GEEN optie in voor firmware upgrade.

edit3.
wifi:
Zelf met de onbeveiligde optie. (geen codering dus)
GEEN verbinding...

Laatst bewerkt:
Ik heb deze camera vanmorgen ook gekocht en ben er zeer tevreden over (prijs/kwaliteit) zelfs zo tevreden dat ik later in de ochtend nog een camera wilde halen bij een Aldi-filiaal. Helaas, heb 7 winkels gehad, uitverkocht!! Ze gaan dus als warme broodjes over de toonbank.

Over de camera zelf ben ik juist heel erg te spreken dat er geen verlichte led op zit. Kan hinderlijk zijn en in somige situaties wil je 'stiekem' beelden maken of observeren.

Geluid is niet al te best, een dikke ruis hoor je er overheen. Ik heb zelf de app ipcam viewer gedownload, en dat werkt perfect! Inzoomen, heen en weer bewegen enz enz.

Vraagje:

Als er beweging wordt waargenomen dan bestaat er de mogelijkheid om dat automatisch te laten versturen via de mail of naar FTP. ik heb 1 keer een mail gehad met 6 screenshots. Maar als ik een poosje in de kamer ben en ik beweeg, krijg ik niet opnieuw een mail. Klopt dit? En hoeveel tijd moet er tussen zitten? En valt dit ook in te stellen?

Dus voor mij zeker positief deze camera, alleen jammer dat alles nu helaas op is.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook de camera aangeschaft en moet zeggen dat ik alles cpmet behulp van de softwaren en de handleiding makkelijk heb kunnen instellen.

Ik zag inderdaad ook een audio aansluiting maar heb niet kunnen vinden hoe de audio verder werkt. Ik hoor graag van je hoe je dit werkend hebt gekregen

Verder kreeg ik de ftp niet ingesteld. Wilde mijn webspace van ziggo gebruiken. Als ik alles heb ingesteld zegt e wizard dat de padverwijzing niet correct is. Iemand ervaring?

Ik heb op dit moment email uit staan. Ik zal nog even kijken wat mijn ervaring daarop is om een reactie te kunnen geven

ik kan geen hersteller vinden met website, en zoals ik al zij, firmware upgrade, dat met griezelige tools gaan.
iig, het nu donker, en ik moet zeggen, petje af.
beeld is goed.
het geluid, ja, das inderdaad brak, ook daar zijn geen instellingen voor.
ik naam aan dat de audio connect, voor een losse mic in is.

ftp en email heb ik nog niet mee gespeeld.
het ding streamt met 50K naar buiten toe..

Ps.
ik las op andere fora dat het een bekend isue met de Wlan, dus als er geen site is waar nieuwe firmware op staat, is het inderdaad een leuke
IP-cam (zonder wifi)

Laatst bewerkt:
hm, net firmware geupgrade, maar na 2 seconden al een OK.
terwijl dit, 2 minuten zou duren.
de bin file zegt 2220 ,is dit niet de webinterface upgrade ??
nvrmind... ik ben gaar, ik las het verkeerd.

Laatst bewerkt:
@Rkr: ik heb de app ipcam-viewer gedownload (iphone/ipad) eigenlijk doe ik alles via beide apparaten. Dit is een volledige app met alle functies die je je maar kunt bedenken. Euh, nee ben niet de app-maker. Hier staat ook een microfoon-icoontje. Als je dat aanklikt dan heb je geluid. Heb ook optie geluid op de desktop pc (software) niet kunnen vinden. Ze maken ook niet echt reklame hiervoor viel me op. Je vindt het nergens op de doos en in de handleiding.

Wifi/3G werkt keurig bij mij. Zal vast iets met instellingen te maken hebben? Beeld in het donker is trouwens belabberd. Het worden wazige beelden. Dat viel me behoorlijk tegen.Ben ook een ip-cam van Elro gewend, dat is toch een stuk beter. Maar ik klaag verder niet voor die prijs.....prijs/kwaliteit is prima.

Laatst bewerkt:
Na lang puzzelen WiFi eindelijk aan de gang, oplossing bij mij was de webinterface update.
Daarna er achter gekomen dat het MAC-adres wat de config tool (CD) en de webinterface geven niet de juiste is. In AP het MAC adres aangepast in de Wireless MAC filtering en gelijk verbinding.

Probleem zat bij mij in ieder geval in een onjuist MAC-adres omdat ik met filtering op mijn AP werk dus wie weet heeft iemand er zo wat aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan