1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Een nieuwe installatie vanaf IMAGE.

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door mytamhuyet, 13 mrt 2019.

1. mytamhuyet

mytamhuyet Member

Sinds:
    13 mrt 2019
    Is het mogelijk om een image (copy van opstart-HD uit andere computer) van de ene computer over te zetten op een andere waarin enkel het type moederbord verschilt.
    Het zou me een hoop tijd besparen om de software en al de instellingen daarvan te moeten overdoen.

Ik bedenk me :
    Lukt het niet, dan in Save mode herstarten, de drivers van het moederbord verwijderen en deze van het actuele moederbord plaatsen.
    Het lijkt me in elk geval een poging waard of zijn er bedenkingen die toch meer aandacht vragen ?

2. Theodor

Theodor Member

Sinds:
    8 dec 2011
    Schone install is altijd beter,image van een ander mobo zul je het serienummer van windows verliezen......

3. philpend

philpend Senior Member

Sinds:
    8 apr 2014
    Gewoon proberen, krijg je allerlei vage problemen dan alsnog een volledige herinstallatie.

4. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Als je Windows 10 draait, heb je goede kans op succes. Wel internet kabel aangesloten houden.

5. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Met Linux gaat dat dacht ik beter. Althans, m'n broer kon zonder noemenswaardige problemen de bootschijf met Linux zo overzetten uit een AMD systeem uit ~2008 naar een Haswell systeem uit 2015.

6. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Het moet werken. Sinds W7 ondersteund Microsoft dit. Enige waar je tegenaan kan lopen is dat je de key opnieuw dient in te vullen. Maar hang je key eerst aan een Microsoft account voordat je dit gaat doen. Je kan namelijk als je de juiste type key hebt hem meenemen naar je nieuwe.