1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Een nieuwe installatie vanaf IMAGE.

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door jnm2, 23 jan 2019.

1. jnm2

jnm2 Member

Sinds:
    9 dec 2016
    Is het mogelijk om een image (copy van opstart-HD uit andere computer) van de ene computer over te zetten op een andere waarin enkel het type moederbord verschilt.
    Het zou me een hoop tijd besparen om de software en al de instellingen daarvan te moeten overdoen.

Ik bedenk me :
    Lukt het niet, dan in Save mode herstarten, de drivers van het moederbord verwijderen en deze van het actuele moederbord plaatsen.
    Het lijkt me in elk geval een poging waard of zijn er bedenkingen die toch meer aandacht vragen ?

Dank.

2. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Ja dat kan. een is letterlijk de HDD over te zetten. De andere is een door bijv. Acronis True image te gebruiken en de HDD te "clonen" naar een nieuwe/andere schijf.

3. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    Windows zal automatisch de drivers updaten

4. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Image maken met Macrium Reflect,in tegenstelling tot True Image is deze gratis,en is makkelijker in gebruik ook.
    (Zegt iemand die True Image 12 jaar lang heeft gebruikt)

5. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    In principe kan het ja maar het wil niet altijd zo soepel verlopen als je denkt, waarna je dan vaak veel meer tijd kwijt bent met uitzoeken wat er mis is dan dat je Windows vers installeert.