Draadloze contoller voor de pc

Ik ben op zoek naar een goede draadloze controller voor de pc. De draadloze muis werkt prima op aftand dus ik vermoed het ook met een controller prima moet werken en draad is in mijn geval geen oplossing. Nu zijn er zo veel soorten te krijgen dat ik het hier maar vraag want ik zie door de bomen het bos niet meer zo veel keuze.
Budget is max 50 euro en er hoeft niet perse een aparte oplader bij waar je de controller in kan zetten een draadje is ook prima :)

Volgens de buren kan de accu van een xbox controller 57 uur mee. Op losse batterijen zou ik het niet weten om eerlijk te zijn. Hangt denk ik van de "kwaliteit" ban de batterijen af. Als ik mijn game uren per week ongeveer bereken ( 2 uur per dag a 7 dagen per week gemiddeld), doe ik denk ik een maand met losse batterijen. Kan meer zijn, maar ook minder. Ik heb het eigenlijk nooit bij gehouden. Ik weet wel dat ik er best lang mee kan doen.

De ontvanger zie je ook op de foto, links van de controller. Deze sluit je via usb 2.0/3.0 aan. Werkt prima op beide.

Edit: Ik kan eerlijk gezegd geen winkel vinden die deze setup nog verkoopt. Wat je misschien ook kunt doen is nog even wachten tot de receiver voor de xbox one controller voor de pc op de markt komt. En deze dan combineert met een Xbox one controller. Echter komt dit in totaal wel buiten jouw budget van €50,-

Sorry voor deze "nutteloze" info.

Laatst bewerkt:
Het wordt, of de Microsoft draadloos xbox 360 met dongle voor die 44 euro, maar ik zit er ook aan te denken om mijn ps4 weg te doen om dan voor een Nvidia console te gaan die kost ook nog maar 200 dollar alleen is dat ding nog niet te krijgen in Nederland, en voor mijn PS4 kan ik makkelijk 200 euro krijgen met wat games. er bij dus dan is de keuze ook makkelijk en moet ik wat geduld hebben tot die Nvidia shield console hier verkrijgbaar is. Nu heb je enkel alleen maar dure Nvidia tablets zonder de controller en dat setje samen is nog veel duurder dan die console incl shield controller.

Ben helemaal voorzien en de draadloze xbox one adapter werkt ook goed samen met de draadloze xbox one controller. Al met al niet zo goed koop maar echt een heerlijke degelijke controller en merk zelf geen vertraging op met racen maar die zal er vast wel zijn.

De controller bevalt me ook beter dan de ps4 variant en nog weer beter dan de Logitech Chillstream.
De adapter maakt het mogelijk om tot 8 controllers tegelijkertijd aan te sturen en dat gaan we vanavond testen met split screen gamen vanaf de pc met een paar vrienden.

Zelf ben k niet zo'n vlieger in Battlefield 4 maar met controller ben je sowieso sneller en preciezer tijdens het vliegen met de heli en jet. Op de grond wordt het een ander verhaal natuurlijk.

Littlestar

Senior Member
User systemen
Ik heb zelf een Mad Catz Ctrl , zeer degelijke cotroller. Helaas nu in on gebruik omdat ik nu alleen nog op mijn PS4 game.
Maar daar doet hij zeker niet voor onder. Prijs is +/- 58 Euro. Heb hem nu een maandje in gebruik gehad. Misschien komt hij straks nog op het te koop forum.

Bovenaan