Draadloos internet werkt niet, en kan niet inloggen op http://192.168.0.1

Hallo iedereen,

Een vriendin van mij is zojuist verhuisd, en ik heb gisteren haar internet geprobeerd aan de praat te krijgen (met een gekregen router - een Sitecom wireless router 300N - die al eerder gebruikt is), maar met het oude wachtwoord inloggen werkte niet.
Vervolgens heb ik geprobeerd om met een kabel tussen de router en PC bij de instellingen van de router te komen, maar wanneer ik probeer in te loggen op http://192.168.0.1 krijg ik het bericht dat er geen verbinding gemaakt kan worden met deze site.
(Ik heb ook gekeken, via cmd, ipconfig, of de standaardgateway hetzelfde is, maar die is 192.168.1.254.)
Ze krijgt wel gewoon internet wanneer ze de kabel rechtstreeks aansluit op haar PC, maar draadloos internet werkt niet.

Ik heb hier zelf erg weinig verstand van, dus ik weet niet of jullie wat kunnen met deze informatie, maar heeft iemand enig idee hoe ik toch draadloos internet kan krijgen?

Groetjes Esther

3DDude

Senior Member
User systemen
De gateway heb je nodig op een pc om op internet te kunnen:

Dit is zodat jouw computer weet waar het 'netwerkverkeer' buiten jouw netwerk heen moet.

Deze Gateway is het algemeen gelijk aan het ip adres van je router. (aangezien die router het weer doorstuurt het internet op)

Oftewel je kunt de router configureren op het ip adres wat je als gateway te zien krijgt: 192.168.1.254.

Verder zou ik gewoon die Sitecom een reset geven. Zoek even hoe dat moet. soms is het een pen in een gat steken of een knop een x aantal seconden indrukken.

Reset de router en log in met de standaard username en wachtwoord en configureer hem ? :)

Ok, ze heeft weer de router gereset (terug naar fabrieksinstellingen) en nu kan ze wel op 192.168.1.254 komen, maar het standaard-wachtwoord werkt niet (volgens google 1234?) en ze heeft er geen ander wachtwoord voor. En kennelijk is dit voor een heel andere soort router dan die zij op dit moment heeft.
Maar moet ze, om de router-instellingen te veranderen, niet op hetzelfde ip-adres komen als die van de router? Want op 192.168.0.1 (dus het ip-adres van de router) kan ze niet komen...

Sprakeloos

Senior Member
User systemen
Ok, ze heeft weer de router gereset (terug naar fabrieksinstellingen) en nu kan ze wel op 192.168.1.254 komen, maar het standaard-wachtwoord werkt niet (volgens google 1234?) en ze heeft er geen ander wachtwoord voor. En kennelijk is dit voor een heel andere soort router dan die zij op dit moment heeft.
Maar moet ze, om de router-instellingen te veranderen, niet op hetzelfde ip-adres komen als die van de router? Want op 192.168.0.1 (dus het ip-adres van de router) kan ze niet komen...
Waar komt 192.168.0.1 toch steeds vandaan?
Als de gateway 192.168.1.254 is dan is dat het ip adres van de router en niet 192.168.0.1

Sprakeloos

Senior Member
User systemen
Als dat het IP adres is van de router dan zou dat normaal gesproken ook je gateway moeten zijn en moet je ook dat IP adres gebruiken om instellingen aan te passen.
Kom eens wat meer IP gegevens van de PC waarmee je verbinding probeert te maken (ipconfig /all) en wat voor apparatuur staat er van de provider?
Waar het nu op lijkt is dat je te maken hebt met twee (wireless) routers, eentje op IP 192.168.0.1 en eentje op 192.168.1.254

WhiteSnake

Senior Member
User systemen
Hou die WPS knop of Reset knop maar eens echt 30 seconde in gedruk, en sluit dan ff een pc aan met een ethernet kabel en ga er zo in met 192.168.0.1 en gebruikersnaam: admin: wachtwoord: admin

Als je een PC/Laptop met Windows 7 er aan hangt zou je ook in je Netwerk scherm (rechts klikken netwerk icoontje taakbalk, dan "volledig overzicht weergeven" router moeten staan, als je er dan op rechts klikt dan zie je "Webpagina van het apparaat weergeven" en kom je er ook zo in.

Welke router is het presies? (WL-###)

Bovenaan