1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Displayport naar DVI - 144hz ?

Discussie in 'Monitoren' gestart door Sebastien Vdv, 4 jan 2019.

1. Sebastien Vdv

Sebastien Vdv Member

Sinds:
    4 jan 2019
    recent een nieuwe setup gekocht, waaronder de rtx 2070 zonder dvi aansluiting... what?

Nu wat opzoekingswerk gedaan, adapter, actieve adapter, ... etc etc

Iemand ervaring met dit "probleem"?
    Zou het zonde vinden om te investeren in een "goede adapter" om achteraf tot de conclusie komen dat ik beter een nieuw scherm had gekocht :D

out

2. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Volgens mij had het een kleine moeite geweest om toch even te vermelden dat je monitor alleen dvi heeft,want dat vermeldt je nergens namelijk.
    Als je iets post,even jezelf in een ander verplaatsen die jou en je situatie niet kent,en nogmaals je eigen post lezen,voordat je het plaatst.
    Ook andere informatie ontbreekt.
    En aangezien veel mensen hier niet goed zijn in het lezen van de glazen bol, (of daar geen zin in hebben),kan het zo maar zijn dat je niet veel reacties krijgt.
    Ze hebben namelijk geen zin om alle info uit je te moeten persen,terwijl jij degene bent die de moeite moet doen.

3. Koen Bruggeman

Koen Bruggeman Senior Member

Sinds:
    6 jan 2016
    als ik zijn usersysteem bekijk, heeft hij toch ook 2 x HDMI 1.4 aansluitingen?
    waarom geen HDMI gebruiken? ondersteund 1080p @ 120hz (indien 1.4 b)

4. Lambo LP670 SV

Lambo LP670 SV Senior Member

Sinds:
    20 nov 2013
    Jou GPU heeft een HDMI 2.0b poort welke 1080p tot 240Hz kan doen.
    Wat kan je scherm?

Overigens is het makkelijker voor ons om je usersysteem te vermelden.. https://be.hardware.info/usersystemen/29365/jeeko

5. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Op wat voor resolutie?

6. Hurmpie

Hurmpie Member

Sinds:
    22 dec 2015
    Je hebt een aktieve DVI dual-link converter nodig en die zijn niet goedkoop (€85 als je mazzel hebt). Passieve DP->DVI adapters zijn allemaal singlelink van binnen zelfs als er een 24+1 pin DVI op zit en gaan niet (iig niet veel) hoger dan 1920x1200 @60hz

Hieronder een link naar een aktieve die tot 120hz gaat op 1920x1080 (€110! op bol.com)

https://www.club-3d.com/en/detail/2371/displayport_to_dvi_dual_link_converter_active_adapter/

Oftewel een nieuw scherm is een betere investering.

Laatst bewerkt: 4 jan 2019
  7. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
  8. Hurmpie

Hurmpie Member

Sinds:
    22 dec 2015
  9. Hurmpie

Hurmpie Member

Sinds:
    22 dec 2015
  10. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Bij de specificaties bij Delock zelf staat ook DVI-D Single Link. Dan zou het dus bij 1920x1200@60 Hz al ophouden. Maarja, er staat ook 2560x1600@60 Hz bij...

Ja, zag het. In het verleden wel goedkoper geweest.

Maar we weten verder geeneens de gebruikte resolutie. TS heeft zich al tien dagen niet laten zien of uberhaupt maar de moeite genomen aanvullend te posten..

11. Hurmpie

Hurmpie Member

Sinds:
    22 dec 2015
    Bedankt voor je antwoord, ik vraag het ook voor mezelf namelijk. Dan toch maar een nieuw scherm tzt.

12. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Ja, prijs van adapter optellen bij 2e hands verkoopprijs van je huidige monitor en kijken hoeveel je nog moet bijleggen. Ook nog meetellen dat een oud CCFL scherm per uur gebruik duurder is.

13. Hurmpie

Hurmpie Member

Sinds:
    22 dec 2015
    Zo bekeken is 't zeker een goeie investering. Komende periode maar weer eens in de wereld van monitoren verdiepen.

14. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Ik heb 100'en kWHs minder jaarverbruik sinds ik GPU en monitor geupgrade heb. :+