1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Desktop vervangende laptop uitzoeken?

Discussie in 'Notebooks en tablets' gestart door nkamp, 11 jul 2018.

1. nkamp

nkamp Member

Sinds:
    18 dec 2007
    Hallo,

Mijn huidige laptop Toshiba Qosmio X500-11U (2010 of 2012, 18.1", i7, 8GB, 2x 500Gb HDD) begint wat trekjes te vertonen dat ik denk volgens moet ik aan vervanging gaan denken.

Wat ik er zoal mee doe:
    • Webdevelopment: XAMPP
    • IDE: Netbeans, Eclipse, Visual Studio
    • Oracle XE, APEX en Oracle Db, SQL developer
    • Photoshop, Illustrator, Video bewerking
    • Office zaken, mail, internet etc.
    • GEEN Gaming!
    • In principe wil ik onder de € 1500,- blijven, dus een mac valt in dat opzicht af.
    Waar ik nu naar ik kijk:
    • merken: Asus, Toshiba, Dell. Dit lijken mij redelijke kwaliteits merken
    • Schermgrootte: 17.3" (toch graag een desktop vervanger)
    • Processor: i7 8 generatie dus een 8550 oid.
    • Geheugen: 16Gb
    • HDD: opstart schijf SSD 256GB + 1T HDD.
    Modellen waar ik mij op focus:
    Mijn overpeinzingen:
    • Volgens mij heeft GC104T iets betere specs dan de GC173T, USB C, meer video geheugen, maar wat ik niet goed begrijp de GC173T is duurder? Daarbij opgemerkt de GC104T is sinds eergisteren verkijgbaar!
    • Ik weet niet goed wat ik bij Dell moet verstaan onder " Optionele Type-C™ Thunderbolt™ 3 met ondersteuning voor 40-Gbps Thunderbolt en DisplayPort"?
    • Ik heb verder geen ervaring met Dell, maar ik verwacht dat dit kwalitatief gelijk is aan Asus en Toshiba? En de service ook als er evt. wat mee is?
    • De Asus EH76 vindt ik op het oog een heel mooi apparaat. Maar waar kan ik die bestellen? Ja bij Newegg €939,- maar shipped from the USA. Dan moet ik hem nog inklaren, BTW... etc.
    Aangezien momenteel de Asus EH76 niet in nederland verkrijgbaar is , en ik ook de prijs niet weet, twijfel ik nog tussen de Asus GC104T en de Dell G3 17. Maar indien iemand zegt bekijk dit alternatief ook eens, dan hou ik mij aanbevolen.

Alvast bedankt,

Nico

2. Stefan kok

Stefan kok Member

Sinds:
    17 feb 2014
    Kijk ook is naar zelf bouw alternatieven zoals een bto

3. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
  4. Hoyt

Hoyt Member

Sinds:
    1 mrt 2018
    Heb zelf sinds ruim 1/2 jaar een Medion X7849 als desktopvervanger.
    Bevalt prima, alleen jammer dat de USB-C nog 5 GBIT is, voor de rest een topper.

Laatst bewerkt: 11 jul 2018
  5. nkamp

nkamp Member

Sinds:
    18 dec 2007
    Ik krijg trouwens nu de indruk dat de Asus VivoBook Pro N705UD-GC104T: €1299,- en ASUS-VivoBook-Pro-17-N705UD-EH76. dezelfde zijn. Maar bij Coolblue staat dat de GC104T van "plastic" is en bij Asus staat dat EH-76 van alluminium is, tenminste de bovenkant, want de onderkant en de 'deksel' is denk ik plastic.

Ik vind de Asus wat meer 'rust' uitstralen dan de HP, ook een strakker design

Ik denk er nog even over na, maar ik denk dat ik de GC104T bestel.

6. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    En deze dan? https://www.alternate.nl/MSI/GP72MV...9NL-17-3-laptop/html/product/1401190?lk=23966

Heeft een snellere HDD (7200RPM) dan die GC104T, heeft een betere GPU (1060 vs 1050 serie) en de 7700HQ is echt nog wel een stuk sneller dan die i7 8550.....
    Enige is wel dat ie maar 8GB heeft echter is die makkelijk uitbreidbaar! 1 geheugenbankje erbij en je bent klaar :)
    Hij is wel strakker dan die HP ook ;)

Of deze met 8GB module erbij. https://www.alternate.nl/MSI/GP73-8RE-058NL-17-3-laptop/html/product/1430533?lk=23966
    Dan heb je het nieuwste van het nieuwste!

7. nkamp

nkamp Member

Sinds:
    18 dec 2007
    Ik zit er nog eens over na te denken. Ik denk dat de GC104T voor de "europese" markt en de EH76 voor de Amerikaanse markt. Ik bedoel het spannings niveau is in principe verschillend ed. Dus dan kun je niet hetzelfde type nr. gebruiken is mijn inschatting.