Desktop PC, Intel Core i7 930, GTX 670, 12GB Ram, 240GB SSD & 500GB HDD

elivdg98

Senior Member
Ik heb hier een desktop staan met de volgende onderdelen erin

- Intel Core i7 930 2.8GHz Turbo 3.06GHz 4C8T 8MB L3 cache
- Asus P6T X58 Chipset ATX
- 6x 2GB (12GB Totaal) OCZ Platium 1333MT/s Tripple Channel DDR3
- Asus DC2T GTX 670 2GB GDDR5
- Realtek RTL8168C Gigabit Ethernet
- Creative Soundblaster X-Fi
- Scythe Mugen 2
- Corsair CX550 550W 80 Plus Bronze
- Sandisk SSD Plus TLC 240GB
- Western Digital Blue 500GB 16MB cache 7200RPM
- Cooler Master N300 Closed
- LG GH24NSB0 DVD-RW

Gebouwd van onderdelen die ik nog over had, hopelijk heeft hier iemand er interesse in. Ik zat zelf te denken aan een bedrag van 200 euro.

Bijlagen

Laatst bewerkt:

Roel1966

Senior Member
Ik zat zelf te denken aan een bedrag van 200 euro.
Ik ben er bang voor dat je dat niet ervoor gaat krijgen als compleet systeem en je denkelijk meer zal krijgen wanneer je onderdelen los gaat verkopen. Zou bijna zeggen van houd het systeem als reserve of doe er iemand een plezier mee die weinig geld heeft.

elivdg98

Senior Member
Tjah als reserve houden kan maar dat is natuurlijk zonde. Als er iets aan mijn huidige systeem kapot gaat vervang ik dat gewoon. Volgens mij gaan dit soort mobo+cpu+ram setjes toch wel weg voor 100-125 euro dacht ik, dat lijkt mij 200 euro voor het hele systeem geen gekke prijs.

Of is de markt voor x58 setjes nu helemaal ingezakt?

Roel1966

Senior Member
Of is de markt voor x58 setjes nu helemaal ingezakt?
Er is alleen nog maar vraag naar losse X58 moederboarden omdat die X58 boarden vaak snel sneuvelden. Ondanks dat ik altijd Asus boarden gebruik was dat P6T board geen succes. Probleem was vooral dat de IO chip erg heet werd en daardoor die boarden het niet lang volhielden.

elivdg98

Senior Member
Zou eventueel ook nog 175 willen voor de complete pc, anders kan ik beter de onderdelen los gaan verkopen.

Forum m8

Senior Member
of doe er iemand een plezier mee die weinig geld heeft.
Ik kijk uit naar de tijd dat zulke posts automatische geknipt worden in deze subfora.

Probleem was vooral dat de IO chip erg heet werd en daardoor die boarden het niet lang volhielden.
Dat is een generiek X58 probleem.

Volgens mij gaan dit soort mobo+cpu+ram setjes toch wel weg voor 100-125 euro dacht ik, dat lijkt mij 200 euro voor het hele systeem geen gekke prijs.
95% van die setwaarde zit in het moederbord. De i7-920's (en in mindere mate i7-930's gaan voor 5 postzegels weg, niemand zit meer op 2GB DIMMs te wachten, maar de borden zijn gewild als vervanging in systemen met i7-980 en 48GB.

Bovenaan