1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Desktop Build Gaming/Werk

Discussie in 'Systemen en (thuis)servers' gestart door Willywilliamrtx, 3 mei 2019.

1. MZw

MZw Senior Member

Sinds:
    12 aug 2012
    Zowel de moederborden als voedingen hebben maar 6 aansluitingen voor HDD's, dus als dat voor jou belangrijk is, dan kunnen we wel zoeken naar moederborden/voedingen met meer aansluitingen.
    PS: één nvme M.2 SSD gaat niet ten koste van de SATA-aansluitingen. Voor een DVD heb je ook een Sata-aansluiting nodig.

2. Willywilliamrtx

Willywilliamrtx Member

Sinds:
    17 okt 2018
    8 HDD's heb ik niet perse nodig haha, 6 is al meer dan genoeg. DVD schijf heb ik niet nodig (tenminste, niet intern)

3. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Je zou ze ook in een NAS kunnen stoppen ;)
    Maar ik zou echt even op Ryzen 3000 wachten. Die Ryzen 5 3600x ziet er erg interessant uit! Hopelijk goed betaalbaar :D

JMM en Mdevries vinden dit nuttig.
  4. Willywilliamrtx

Willywilliamrtx Member

Sinds:
    17 okt 2018
  5. JMM

JMM Senior Member

Sinds:
    8 aug 2006
    Ik zou ook wachten op de Ryzen 3000 met een X570 mobo maar als je dat te lang wachten vind zou ik nu zowiezo voor een goed X470 mobo gaan want dan kun je bijvoorbeeld volgend jaar probleemloos er alsnog een Ryzen 3000 inprikken.

6. Willywilliamrtx

Willywilliamrtx Member

Sinds:
    17 okt 2018
    heb niet perse gigantisch veel haast ofzo, timing was gewoon lekker op dit moment haha (vakantiegeld van 2 banen + belastingteruggift + teruggift van energiemaatschappij)

7. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    1 maandje wachten ;)

8. Willywilliamrtx

Willywilliamrtx Member

Sinds:
    17 okt 2018
    Dus omdat ik niet persé nu direct de desktop in elkaar wil zetten zou ik kunnen wachten op de Ryzen 3000 serie en de x570 mobos; en indien goedkoper de dingen via Amazon Prime halen. Weet iemand of ik via Amazon nog op spanningsvoorzieningen moet letten? (bijv sws geen PSU halen, mocht het ding uit Amerika verzonden worden, waar totaal andere spanning op de wandcontacten zit)

9. Etxalar

Etxalar Senior Member

Sinds:
    11 mrt 2018
    Een beetje voeding werkt op een netspanning van 100 - 240v. Maar waarom zou je het van zo ver halen? Er komt import en BTW bij en garantie claimen is minder eenvoudig

10. Willywilliamrtx

Willywilliamrtx Member

Sinds:
    17 okt 2018
    Had het idee dat een 2070 60 euro goedkoper was daar (met verzendkosten), maar na ingelogd te hebben met mn Prime account komt er idd 110 euro importkosten overheen - niks gezegd

11. JMM

JMM Senior Member

Sinds:
    8 aug 2006
    Hou er wel rekening mee dat de beschikbaarheid van de Ryzen 3000 tijdens de launch kan tegenvallen en er waarschijnlijk hogere early adopter prijzen gevraagd gaan worden. (AMD doet wat dat betreft niet onder voor Intel of Nvidia).

Vermoed dus dat op zijn vroegst rond augustus/september de beschikbaarheid en prijzen zullen normaliseren...natuurlijk hoop ik dat ik er dik naast zit met deze prognose...:D

12. Willywilliamrtx

Willywilliamrtx Member

Sinds:
    17 okt 2018
    De enige nieuw-gen game waar ik momenteel mn oog op heb is toch Borderlands 3 (19 September), zou mooie timing zijn haha

13. JMM

JMM Senior Member

Sinds:
    8 aug 2006
    Is goed dat je het geduld hebt want de Ryzen 3000 beloofd een pakje sneller te zijn dan de 2000 serie, ga je dus meer plezier mee beleven in games én je videobewerking.

De 8 core 3600x lijkt mij persoonlijk voorlopig de sweetspot te zijn qua prijs/prestatie, de 3700x met zijn 12 cores zal voor videobewerking misschien beter zijn maar daar zal ook een (fors?) duurder prijskaartje aanhangen...de reviews zullen het wel uitwijzen, te zijner tijd..;)

14. Willywilliamrtx

Willywilliamrtx Member

Sinds:
    17 okt 2018
    Zo groot zijn mn projecten toch niet; als ik al video-editing moet doen dan zijn het nabewerkingen van bandoptredens (ala zo'n 3-5 minuten per projectfile), die 4 extra cores zal ik niet zo missen

15. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Ik zal als ik jou was de Intel SSD vervangen voor een: https://nl.hardware.info/product/518871/western-digital-wd-blue-sn500-500gb-m2

TLC geheugen over QLC voor een enkele euro meer.

16. Willywilliamrtx

Willywilliamrtx Member

Sinds:
    17 okt 2018
    Genoteerd! Build gaat dus nog wat wijzigen afhankelijk van de 3600 prijzen zo rond augustus/september. Hopelijk niet te prijzig en misschien dat ik het budget dan nog wel 200 euro omhoog gooi om dr een rtx 2070 bij te doen

17. JMM

JMM Senior Member

Sinds:
    8 aug 2006
    Yep, lijkt mij ook een gezonde denkwijze..;)

18. Willywilliamrtx

Willywilliamrtx Member

Sinds:
    17 okt 2018
    Zijn er overigene componenten met een verwachte prijsstijging? Dan haal ik die nu alvast :D

19. quiller

quiller Senior Member

Sinds:
    4 jul 2012
    De vijzen om alles vast te zetten zouden kortelings mogelijk in prijs gaan stijgen...

20. JMM

JMM Senior Member

Sinds:
    8 aug 2006
    Flauw..