1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

dell ultrasharp u3415w

Discussie in 'Monitoren' gestart door Robin Bervoets, 19 mei 2017.

1. Robin Bervoets

Robin Bervoets Member

Sinds:
    4 mei 2017
    Ben aan het twijfelen om deze monitor aan te schaffen. Zijn er hier mensen die deze hebben? Vraag me ook af of hij al niet wat verouderd en of er op dit moment geen betere optie is prijs kwaliteit?

2. Ruud Rutten

Ruud Rutten Senior Member

Sinds:
    19 aug 2013
    Waar wil je hem hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Gaming? video/foto bewerking? CAD? Alround gebruik?

3. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Waar ga je hem voor gebruiken?

Qua prijs zou ik eerder heel iets bijleggen en een ..

Getest[​IMG][​IMG] Dell P4317Q

kopen. Groter, hogere resolutie maar geen kleinere pixels. En maar marginaal duurder.

Los van het feit dat 3440x1440 een rariteit is qua resolutie en 3840x2160 veel meer standaard.

4. Robin Bervoets

Robin Bervoets Member

Sinds:
    4 mei 2017
    voornamelijk voor video en fotobewerking alsook een beetje kleurcorrectie en af en toe een beetje gamen maar dat is geen prioriteit. Het 21:9 formaat leek mij wel handig om te monteren...

5. Incinerator

Incinerator Senior Member

Sinds:
    12 jul 2001
    Ik heb deze monitor nu 6 maanden en ben ik er erg tevreden over. Wordt gebruikt om af en toe te gamen (Red Alert 2 en Zero Hour (met wide screen fix)), muziek opnemen, beetje internetten, films kijken en programmeren.

Ik heb een pc met Windows 10 en een MacBook Pro aangesloten op de monitor en met beide heb je een scherp en mooi beeld (al blijft dat natuurlijk enigszins subjectief :)). Als een all-round monitor voldoet deze sowieso prima. Het wordt allemaal wel redelijk klein (icoontjes en teksten) en het scherm is erg breed dus soms kun je last hebben van het tennis-kijken-syndroom.

Voor het programmeren is het erg fijn dat je meerdere schermen naast elkaar open kunt hebben (IDE, wat terminals, browsers enz.) Voor het opnemen van muziek hoef je een stuk minder te scrollen vanwege breedbeeld :).

Het is een prima monitor, maar hij/zij is erg breed en daar moet je wel van houden. En er zullen altijd monitoren zijn die beter zijn, maar vergeet ook niet dat het veelal persoonlijke meningen zijn die je leest/hoort en niet zozeer feitelijke waarheden. Ik vind deze monitor bijv. erg fijn en mooi beeld geven. Iemand anders kan zeggen dat het niks is omdat de monitor te breed is en wellicht niet voldoet voor de die-hard gamer. Maar dan nog kan de monitor voor jou prima zijn. Ga dus vooral ook eens kijken in de winkel.

6. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    In vergelijking met een 4K scherm is het niet ultrawide, maar ultralow. Foto's zijn 3:2, video 16:9, in beide gevallen heb je niks aan 21:9 vergeleken met 16:9

7. Robin Bervoets

Robin Bervoets Member

Sinds:
    4 mei 2017
    Heb vroeger ook nog heel veel zero hour gespeeld trouwens :) wordt dit nog veel gespeeld online?
    Ik zal inderdaad eens in de winkel moeten gaan kijken!

Klopt wat je zegt, maar cinemafilms worden vaak in cinemascope uitgegeven (zwarte balken boven en onder) en dat is wel vaak +- 21:9 formaat

8. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Srry maar deze man. Films zijn 21:9 en daar is een UW juist geweldig voor.

9. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Sommige films ja. Maar dan nog is 4K pure bonus. Timeline er onder, ondertitels; whatever. En foto's zijn nog steeds in merendeel 3:2 (21:14)

10. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Dat klopt maar voor zover ik weet zijn alle films 21:9 tenzij het er een is die voor het jaar 2007 is. Al zijn er wel films voor die tijd die ook UW zijn.

11. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    En Patton is 4:3

Linksom of rechtsom heb je niks aan 3440x1440 ten opzichte van 3840x2160, maar 2160 tov 1440 is nuttig voor nagenoeg alles; ondertitels, timelines, foto's, etc. etc. etc.

12. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Damn die ene Japanse film waar ik subs voor nodig heb is mij de zwarte randen niet waard. Maar makkelijker is get wel en ook goedkoper om naar 4k te gaan. Bij 1440p UW zal her helaas vaak een UW fix moeten komen om de game te kunnen spelen op volledig scherm.

13. Archang3l

Archang3l Senior Member

Sinds:
    5 apr 2010
    ik heb de U3417W, ben er enorm blij mee, gebruik heb voornamelijk voor gaming en all-round use. Persoonlijk vind ik het mijn beste aankoop sinds ik ben overgestapt naar desktop!

quiller vindt dit nuttig.
  14. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Komt trouwens nog bij dat FHD films mooier zijn op te schalen naar 3840x2160 (blokjes van 2x2) dan naar 2560x1440 (1,333...).

15. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Hier ben ik het wel mee eens.

16. Incinerator

Incinerator Senior Member

Sinds:
    12 jul 2001
  17. absol505

absol505 Senior Member

Sinds:
    14 aug 2013
    Heb ook de 3415w, size DOES matter :rolleyes:

Alle ruimte voor je browsing, foto/video editing, programmeren, 3d programma's, you name it met bijna alles kan je goed gebruik maken van zoveel ruimte.
    Voor gaming is het helemaal mooi, geen 'klein' 4k scherm maar een net iets lagere resolutie en toch een prachtige weergave. Alle recente games hebben support voor deze resolutie en je krijgt ook wat extra fps vergeleken met 4k.

Niks op aan te merken, films doe ik niet echt aan op de pc.

Het is niet zo dat je echt niet meer terug wil naar een lagere resolutie, wat je bij andere dingen soms wel hebt. Ik kan nog prima werken op mijn full hd laptop, je moet alleen wat vaker alt tab gebruiken :S

18. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Klopt, het is een 'groot' WQHD scherm.

19. Robin Bervoets

Robin Bervoets Member

Sinds:
    4 mei 2017
    Ik twijfel nu tussen de nieuwe Dell U3417W en de Philips BMD3490UC. Van prijs is de philips alleszins aantrekkelijker en ik de specs lijken mij niet slechter als die van dell

20. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Welke?