1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Ddr4 geheugen

Discussie in 'Te Koop Gevraagd' gestart door Lykele87, 8 jun 2018.

1. Lykele87

Lykele87 Senior Member

Sinds:
    23 feb 2010
    Ik zoek geheugen dat ik kan tijdelijk kan lenen voor een krat bier of iets dergelijks. Lokale winkel vraagt €15 per week wat te achterlijk voor woorden is aangezien ik niet weet hoelang het duurt.

Ik moet die van mij opsturen maar ik wil geen andere kopen terwijl ik de garantie niet heb of ik de oude terug kan krijgen of het bedrag.

Dus wie in omgeving Heerenveen nog een stickie over heeft, zou een berichtje wel waarderen.

2. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Ik weet dat je bij b.v. Coolblue tot 30 dagen krijgt voor retour dus dat zou een optie kunnen zijn want ik betwijfel of er mensen toevallig een ddr4 dim nog zomaar ergens liggen hebben. Als het ddr3 zou zijn geweest dan denk ik dat er wel genoeg zijn die nog wel ergens een ddr3 dimm ongebruikt liggen hebben.

3. MSDOS Retro

MSDOS Retro Senior Member

Sinds:
    20 dec 2011
    Ach ja, stimuleer dat vooral! :rolleyes:o_O

peter0012, FeaR, Forum m8 en 3 anderen vinden dit nuttig.
  4. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Ze zijn daar gekke henkie niet.

Wat is dat voor raar gedoe dan? Ik doe kruisbestellingen aan de lopende band. Als ik wat verrot heb, bestel ik meteen nieuw, stuur oud spul RMA en krijg dan die vervangbestelling weer gecrediteerd. Zo rolt Azerty.nl voor z'n vaste klanten. :)

Als je geen 100 euro hebt liggen om zo'n DIMM'tje een week voor te schieten heb je wat structurele problemen...

5. Lykele87

Lykele87 Senior Member

Sinds:
    23 feb 2010
    Structurele problemen? Er is mij verteld dat ze me niet kunnen garanderen dat ik het geld terug krijg. Als ik dan nieuwe koop heb ik later 2 setjes liggen en moet ik dus 1 verkopen.

Dit is zonde van het geld, als je dat niet snapt prima, maar kom niet met structurele problemen... Ik probeer het gewoon op deze manier op te lossen.

En een winkel hoeft niet rijk te worden door een oud stickje uit te lenen of wel?

6. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Nee, gewoon meer hardware

Rare club, diezelfde winkel als de €15 /week DIMM?

Een winkel is geen non-profit organisatie.

7. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    Wellicht is geduld iets voor je.. is nog nooit iemand aan overleden, zover ik weet.

wailingwimmy vindt dit nuttig.
  8. Jeroen germers

Jeroen germers Senior Member

Sinds:
    28 aug 2012
    15,- voor een week vind ik zeer reëel, geheugen kost +- 35 per bankje, 3 weken en ze maken winst (winkel moet gewoon winst maken anders is er geen winkel meer). Daarbij wat als jij die geheugen aanpakt en hij is kapot(door statische schokje)? weg geld, dus om 15 euro per week te vragen, maken ze genoeg winst om de bankjes te vervangen mits het kapot gaat, en kunnen meerdere mensen gebruik maken van deze optie. Vergeet niet ddr4 is vrij nieuw, en niet veel personen zullen er een bankje hebben liggen. Rma als je stuurt met track en trace duurt gemiddeld een week a anderhalf (2 a 3 dagen heen sturen, 1 a 2 dag(en) checken/repareren/vervangen) 2 a 3 dagen weer terug sturen). Stuur je als pakketpost dan kan het 3+ weken duren.

9. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Vergeet het maar, dat wordt gewoon in het eerstvolgende systeem als nieuw verkocht.

10. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    Ik denk eerder dat het probleem is dat ze zo,n bankje misschien 1 x per half jaar verhuren.
    Denk niet dat ze daar op verdienen.
    Voor 3 tientjes koop je een gebruikte dimm, die je later dan weer voor 30 euro verkoopt, lijkt me niet zo’n probleem.
    Of gewoon geduld hebben.

Laatst bewerkt: 9 jun 2018
  11. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Dat is toch een verlies van 270 euro ;)

12. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    Oeps foutje.....
    Aangepast, gelukkig ben jij nog wel scherp op dit tijdstip.

13. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Ja, de temperaturen zijn eindelijk weer gezakt, dus dan kan de Turboboost van het brein er weer op.
    /jk

Inderdaad ja; anders gewoon zelf kopen en weer doorverkopen.

Ben wel benieuwd... is die garantie en die poging tot lenen bij dezelfde tent? Zou ik subiet een andere leverancier gaan opzoeken...