Ddr3 1600 cas7

Het zijn beide sets met 7-7-7-20 timings"1,65v en lijken volkomen identiek.
De XMS kwam echter in 2009 op de markt en de GT in 2010.
De XMS is van voor het elpida hyper debacle en de gt van daarna.
Het is dus niet zeker of het dezelfde ic en dram chips bevat.

verder zou ik , voordat je 6 dims op je x58 bord zet , eerst eens op internet onderzoeken hoe jouw mobo omging met 6 dims, dat ging bij x58 borden niet altijd ff goed.

Het zijn beide sets met 7-7-7-20 timings"1,65v en lijken volkomen identiek.
De XMS kwam echter in 2009 op de markt en de GT in 2010.
De XMS is van voor het elpida hyper debacle en de gt van daarna.
Het is dus niet zeker of het dezelfde ic en dram chips bevat.
Daarom bied ik ook alle 6 aan in één koop! :)

Maar het lijkt erop dat we vreselijk ver van elkaar af zitten qua prijs...

verder zou ik , voordat je 6 dims op je x58 bord zet , eerst eens op internet onderzoeken hoe jouw mobo omging met 6 dims, dat ging bij x58 borden niet altijd ff goed.
In mijn oude eVGA X58 4-Way SLI deden ze het perfect! :D

Helaas had ik pech en ging er opeens een IC'tje stuk, waardoor ik ineens wit gekleurd vuurwerk en een hoop rook in mijn kast had...

Daarna naar het X79 platform geupgrade en het geheugen tijdelijk alleen in setjes van 2 gebruikt in een Z87 en Z97 systeem :)

Maar het lijkt erop dat we vreselijk ver van elkaar af zitten qua prijs...
Kan me voorstellen dat TS zijn verwachtingen anders zijn, niet iedereen weet hoe zeldzaam deze sticks zijn.
Dominators met 7-8-7-24 timings zijn wel wat makkelijker te vinden.
In mijn oude eVGA X58 4-Way SLI deden ze het perfect! :D
Dat was dan ook een erg goed bord, jammer dat ie is overleden.
Was nog meer waard geweest dan de dominators ;)

Kan me voorstellen dat TS zijn verwachtingen anders zijn, niet iedereen weet hoe zeldzaam deze sticks zijn.
Dominators met 7-8-7-24 timings zijn wel wat makkelijker te vinden.
Ik wilde in eerste instantie nog een setje erbij kopen voor het X79 systeem, maar omdat ze zo zeldzaam zijn hield die zoektocht al gauw op! :(

Dat was dan ook een erg goed bord, jammer dat ie is overleden.
Was nog meer waard geweest dan de dominators ;)
Mja, was toch wel een keer aan de muur geëindigd dus dat maakt me niet zoveel uit! ;)

eVGA was wel zo tof om een RMA ervoor te accepteren ruim buiten de garantie!

En de AsRock X79 Extreme11 die ik toen kocht en nog steeds gebruik is ook niet verkeerd :D

Ik wilde in eerste instantie nog een setje erbij kopen voor het X79 systeem, maar omdat ze zo zeldzaam zijn hield die zoektocht al gauw op! :(
Was zonde van je geld geweest, x58 low latency geheugen loopt niet lekker icm Sandybridge E.
Memory timing gooit de subtimings dusdanig omhoog dat je uiteindelijke bandbreedte op 1600c9 niveau uitkomt.
Heb 2000c8 dominators met elpida hyper chips geprobeerd op een rampage Iv formula/3930k , 2400 9.9.9.27 is leuk op papier maar het vervangende tridentx 2400 10.12.12.32 geheugen presteerde velen malen beter.

Was zonde van je geld geweest, x58 low latency geheugen loopt niet lekker icm Sandybridge E.
Memory timing gooit de subtimings dusdanig omhoog dat je uiteindelijke bandbreedte op 1600c9 niveau uitkomt.
Heb 2000c8 dominators met elpida hyper chips geprobeerd op een rampage Iv formula/3930k , 2400 9.9.9.27 is leuk op papier maar het vervangende tridentx 2400 10.12.12.32 geheugen presteerde velen malen beter.
Funky... Wist ik niet!

Weer wat geleerd! :)

Manfredi

Senior Member
User systemen
Ik heb een: Asus P6X58D Premium.
Wat betreft de prijs, laten we idd verder uit elkaar. Oude hardware is gewoonweg niet zo veel meer waard. Tenzij het museum stukken worden ;) Ik had hetzelfde met mijn x980 extreme edition. Ooit €1000,- nu nog geen €100,- . Dat is een factor 10 lager.

Bovenaan