Custom loop inbouwen

Boss_076

Member
Goedemorgen,

Ik heb nu zelf een zelfbouw pc die water/luchtgekoeld is, graag wil ik hier een custom loop voor in de plaats zetten om hem stiller te maken (GPU is nu erg gehorig). Wie/Waar zou ik dit kunnen laten doen? Zelf heb ik een poging gedaan maar is niet gelukt (Hardtube).

Bedankt alvast!,

Roel1966

Senior Member
Wie/Waar zou ik dit kunnen laten doen?
Als je zoiets door een bedrijf laat doen dan houd er rekening mee dat dit heel duur kan uitpakken dus beter dat je iemand vind in de particuliere sfeer die er ervaring mee heeft.

(GPU is nu erg gehorig).
De vraag blijft even of er wel waterblocks voor je GPU te krijgen zijn want niet elke videokaart is geschikt hiervoor. Veelal worden daarom ook voor waterkoeling de referentiekaarten gebruikt.

suijkerbuijk

Senior Member
Als je zoiets door een bedrijf laat doen dan houd er rekening mee dat dit heel duur kan uitpakken dus beter dat je iemand vind in de particuliere sfeer die er ervaring mee heeft.

De vraag blijft even of er wel waterblocks voor je GPU te krijgen zijn want niet elke videokaart is geschikt hiervoor. Veelal worden daarom ook voor waterkoeling de referentiekaarten gebruikt.

Het kan wel maar er komt een losse blok met 1x 120mm fan er op voor je vrm.
nzxt verkoop de onderdelen en zijn vrij universeel

suijkerbuijk

Senior Member
Klopt, maar dan is het effect wat hij wil weer weg en zit er alsnog een fan op de videokaart.
Valt mee de 120mm fan draait langzaam met 18db .
Die hoor je dus niet .
Is puur dat de vrm gekoelt worden door lucht wat lucht zodat het niet blijf hangen.
Als je een koeler aan de zijkant van je kast heb dan kan je die fan zelfs weg halen.
Mij Kast heeft aan de zijkant 2x120mm fans die langzaam draaien die pal 2cm van mijn videokaart vandaan staan.

De fans op je videokaart die gaan wel harder draaien om alles koel te houden .
Zeker in de zomer.

Dus een losse maar grote radiator met die alles weg haalt bij de gpu dan is het daar echt niet warm.

Bovenaan