Crosshair VII fan speeds rariteiten

KnightIndustries2000

Senior Member
Heeft iemand ook sinds BIOS 2406 ook rare problemen met de fans? Mijn ventilatoren blijven op bijna maximaal toerental draaien tijdens idle, pas als ik mijn computer reboot gaan ze weer terug naar normale snelheden.

Fan speeds in BIOS staan op Silent, ik heb alleen maar Noctua PWM fans in mijn kast.

Hermano Conejo

Senior Member
Laatst bewerkt:

LaCrimosa

Senior Member
Heeft Asus geen aparte software met regeling voor de fans, dat automatisch opstart nadat Windows is opgestart, zoals Gigabytes Smart Fan software ? Kan je gebruiken als een workaround als dit probleem blijft voortdoen.

KnightIndustries2000

Senior Member
Heeft Asus geen aparte software met regeling voor de fans, dat automatisch opstart nadat Windows is opgestart, zoals Gigabytes Smart Fan software ? Kan je gebruiken als een workaround als dit probleem blijft voortdoen.
Die software heb ik geinstalleerd gehad, gereboot, en mijn systeem deed er 10 minuten over om op te starten.

Meteen eruit gesloopt dus, die brakke zooi.

KnightIndustries2000

Senior Member
Jammer dat deze workaround niet mogelijk is bij jou.
ASUS is sowieso
-tier geworden de afgelopen paar jaar, broken as fuck BIOS'en, SupremeFX flauwekul, nul support op het ROG forum.

Volgende keer ga ik voor ASRock want daar heb ik best goede ervaringen mee, of Supermicro moet ineens komen met een heel goed X570 bord zonder al die gaymer rotzooi erop, de Z390 borden van ze zien er softwarematig veel beter uit dan die troep van ASUS, vanilla Realtek control panel FTW!

Bovenaan