CR2032 batterij

hoi,

De dell inspiron 2350 van mijn vader heb ik zojuist met veel moeite open gekregen.
Op het stickertje in de pc staat cr2032W, ik heb wel een cr2032 batterij in huis, is dit hetzelfde?
Er zit een gek zwart plastic kapje over de batterij heen waardoor ik het geheel niet los krijg. heeft iemand een idee hoe ik deze batterij moet en kan vervangen?

Ik voeg foto's toe om te zien hoe de binnenkant van de pc eruit ziet.7a74d323-6193-4069-90a9-f5018555024e.jpg8c955d4d-23d9-4ddd-8bc3-806cf8afe8f5.jpg

Forum m8

Senior Member
User systemen
De foto is veel te donker op de plek waar het om gaat. Volgens mij zit deze gewoon klem onder een verend stukje metaal.

Knopcellen in laptops hebben vaak een snoertje wat er vast aan zit. Dus als je alleen een nieuwe losse cel hebt moet je een paar soldeerlipjes er aan vast puntlassen en daar die draadjes dan weer aan.

Weet je zeker dat deze leeg is?

@MZw opperde onder andere dat de batterij weleens leeg kan zijn.

De Pc start niet goed op, stroom eraf en er weer op zorgt er dan weer voor dat hij eenmalig goed opstart. Als je vanaf uit hem aanzet lijkt hij niet te weten vanaf wat hij moet opstarten. Als eerste bootoptie staat de HDD geselecteerd.

dat puntlassen is me te ingewikkeld eigenlijk 😅

Forum m8

Senior Member
User systemen
Wordt ook kant en klaar als subassembly verkocht. Je kunt ook de spanning van de huidige cel meten, maar nullast spanning is wat onbetrouwbaar. Als hij bij nullast ook al heel laag is, is het wel duidelijk.

MZw

Senior Member
User systemen
Dat zwaarte plaatje lijkt mij gewoon een klemmetje om de batterij op z'n plaats te houden. Er lijkt ook een lipje (rechts) aan te zitten om hem eraf te halen.
Er zijn veel maffe fabrikanten, maar puntlassen om een batterij te vervangen lijkt mij wel een nieuw dieptepunt 😂

Forum m8

Senior Member
User systemen
Dat zwaarte plaatje lijkt mij gewoon een klemmetje om de batterij op z'n plaats te houden. Er lijkt ook een lipje (rechts) aan te zitten om hem eraf te halen.
Er zijn veel maffe fabrikanten, maar puntlassen om een batterij te vervangen lijkt mij wel een nieuw dieptepunt 😂
Dan moet je vervanger dus al de draadjes er aan hebben ;)

Bovenaan