1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

CPU te warm?

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door Ido435, 22 mei 2019.

1. WhiteSnake

WhiteSnake Senior Member

Sinds:
    30 apr 2008
    Denk dat dat het beste is, als je zelf gaat buigen of schroeven te vast aan draaid heb je kans dat er dingen stuk gaan.

JB56 vindt dit nuttig.
  2. JB56

JB56 Senior Member

Sinds:
    23 jan 2016
    Mee eens, niet mee rommelen of buigen.
    In principe moet, bij een fatsoenlijke koeler, het niet mogelijk zijn de schroeven te vast aan te draaien.

Overigens lijkt de koeler nog het meest op de OEM-koeler, dat zijn meestal niet de beste qua koeling. Toch zou dat, zoals anderen al hebben gezegd, genoeg moeten zijn voor redelijke temps zonder een overklok. Bij mijn build zat ook de standaard koeler, ik had er al meteen een betere bij besteld, ook al overklok ik niet. De temps van mijn i5 komen niet boven de 50 graden.

3. Ido435

Ido435 Member

Sinds:
    22 mei 2019
    Mijn excuses voor mijn late reactie.
    Ik mijn pc ondertussen terug, het probleem was dat fan niet goed gemonteerd kon worden. De ICT student had het er over dat het moederbord iets los zat (de schroeven) waardoor de fan niet bij de achterplaat kon komen om daar vast te klikken.
    Nu blijft de temperatuur hangen tot max 90 graden bij een benchmark test en bij idle zo rond de 40 graden celcius.

Ik wil in ieder geval iedereen bedanken die mij hier bij geholpen heeft.

4. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    En dat heeft hij niet verholpen?
    Die temps zijn nog veel te hoog.

5. LaCrimosa

LaCrimosa Senior Member

Sinds:
    20 mrt 2012
    Spreken we nog over de Antec 30 koeler ? Deze komt zonder schroeven maar met een push in (zoals bij de stock Intel koelers) systeem. Men moet eerst een ring monteren met push-in pinnen en nadien de koeler op deze ring vasthaken. Het kan zijn dat een van deze pinnetjes niet meer goed vastklikt op het moederbord en daar door de koeler slecht functioneert. Ik zou uitkijken naar een andere koeler, eentje die je vast moet schroeven en met een backplate komt. Natuurlijk moeten we dan je budget hiervoor weten en wat de maximale hoogte van de koeler mag zijn in je behuizing.

JWL92 en JMM vinden dit nuttig.
  6. magic4ce

magic4ce Senior Member

Sinds:
    15 okt 2010
    ik heb nare herrineringen bij push pins. Ze breken gemakkelijk af.
    Wil je voor een leuk prijsje goed koolprestaties , kijk dan bij artic of gelid voor het soort cooler wat je wilt.

JWL92 en ruftman vinden dit nuttig.
  7. ruftman

ruftman Senior Member

Sinds:
    5 sep 2003
    En als je niet je moederboard er uit wil/kan of durft te halen heeft Arctic daar ook een mooie oplossing voor. Werkt ook weer net iets beter dan de standaard pushpins:

8. J. de Boer

J. de Boer Senior Member

Sinds:
    9 okt 2005
    Misschien aardig om nog eens een zo'n temperatuur-plaatje te plaatsen. Je load was niet veel hoger dan die bij mij , en mijn temperatuur was maximaal 45° C op de zelfde monitor en op een andere monitor HWMonitor_x64.